‘יום אבל לאומי’ • הנציב: “לשקול אם הראשל”צ ראוי לכהן כדיין”

נציב תלונות הציבור על השופטים קיבל את מכתב המרכז הרפורמי • הנציב החליט כי הגר"י יוסף לא יכול להביע עמדה בנושא גיורים וכשרות וממליץ לשר כהנא להדיח אותו ולמצער לזמנו לשיחת נזיפה • עוד קבע כי אסור לדייני ישראל להשתתף בכינוסים בהם יש סיכוי כי ייצאו בהצהרות "פוליטיות"
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ב / 25.11.2021 17:11

נציב תלונות הציבור על השופטים קורא היום (חמישי) לשר הדתות מתן כהנא לזמן את הראשון לציון הרב יצחק יוסף לשיחת נזיפה, ולשקול את הדחתו מתפקידו כדיין – וזאת בשל כינוס חירום שערכה הרבנות הראשית לישראל נגד הרפורמות המתכוננות על ידי הממשלה בתחום הגיור והכשרות.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

המרכז הרפורמי שיגר תלונה לנציב אורי שהם, שקיבל את טענותיהם נגד החלטות הכינוס, ולפיה הרבנות הראשית ”דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות והיהדות בישראל”, אשר תוביל ל”הרס וחורבן הכשרות”, ואשר ”מטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל וחיסול המוסד הרבני בישראל”.

עוד הובהר בהודעה כי הרבנים והדיינים החתומים עליה יורו לציבור שלא לסמוך על כשרות שתינתן לפי הרפורמה המתוכננת בתחום הכשרות, וכן נאמר כי ”גיורים שיבוצעו שלא על ידי הרבנות הראשית לישראל לא יוכרו על ידי רבני ישראל”.

הנציב קובע בהחלטתו כי “יש לחדד את הדברים ולהורות לדיינים לבל יטלו חלק בכל כינוס, מפגש או אסיפה, שאמורים לעלות בו נושאים בעלי ציביון פוליטי השנויים במחלוקת ציבורית. זאת, בעיקר כאשר יש חשש שמא בתום אותו כינוס תפורסם הודעה הנושאת את שמם ותוארם של הדיינים כמי שמסכימים להחלטות שהתקבלו באותו כינוס. זאת, לתשומת ליבם של הרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול ושל מנהל בתי הדין הרבניים”.

באשר לראשון לציון כותב הנציב בפנייה לשר הדתות מתן כהנא: “לשקול, האם ראוי הראשון לציון הרב יצחק יוסף לכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול, ולמצער, לזמנו ללשכתו ולנזוף בו נזיפה חמורה על התנהלותו”.

במפלגת ש”ס, פרסמו חברי הכנסת הודעות חריפות נגד החלטת נציב תלונות הציבור על השופטים.

ח”כ מיכאל מלכיאלי הגיב: “החלטת נציב תלונות הציבור לזמן את מרן הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף לשיחת שימוע, הוא יום אבל לאומי שיזכר לדורי דורות – מדובר בפגיעה חמורה בכל ציבור שומרי המסורת. דברים ששמענו עליהם רק במדינות ובמשטרים אפלים ואיש לא חלם שיהיה במדינת היהודים. כל עם ישראל כאיש אחד צריך להגיע לשימוע ולכאוב את כאב הפגיעה החמורה במרן”.

ח”כ אוריאל בוסו: “אין גבול לבושה, נציב תלונות השופטים שאמור לשמור על ממלכתיות, הפך גם הוא להיות בצד האנטי ומחליט לשנות סדרי בראשית, ולאסור על הראשל”צ שהוא הסמכות העליונה ההלכתית שנבחרה כחוק, ועוסקת בכל נושאי הדת מיום היווסדה של הרבנות הראשית, כך נהגו. השר כהנא לא משכיל להבין שבסוף הוא פקיד שמנסה לסתום פיות בצורה לא חוקית ולא מוסרית, היהדות והרבנות היא הרבה מעבר לרפורמות העונתיות של ימינה וחבריה הרפורמים בממשלה הנוכחית”.

ח”כ משה ארבל: “זקנותו של אורי שוהם מביישת את צעירותו. חוסר האומץ לטפל בפניותי כנגד שופט בית משפט למשפחה שסרח ובתלונות קשות נוספות מותירות בידו זמן לעבוד אצל המרכז הרפורמי ולבזות את כבוד התורה ומרן הראשון לציון. החלטותיו הפוליטיות הן שפוגעות באמון הציבור במערכת השפיטה בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות