עגום: בנט רוצה חצי מיליון ילדים עד סוף דצמבר. וכמה כבר התחסנו?

בנט הציב יעד שאפתני לקופות החולים על רקע הירידה המדאיגה באחוז ההתחסנות בקרב גילי 11-5 ביממה האחרונה • עד כה חוסנו 15,750 ילדים בגילי 11-5 • האם האיטיות בהתחסנות נובעת מכך שכרגע אין גל תחלואה?
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ב / 25.11.2021 16:35

על רקע ההיענות האיטית וההדרגתית לחיסוני הקורונה אצל ילדים אמש (רביעי), שוחח מנהל משל”ט הקורונה במשרד הבריאות עם מנהלי קופות החולים.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

לפי דיווח של מיטל יסעור בית-אור ב’ישראל היום’, הוא העביר מסר מראש הממשלה נפתלי בנט, לפיו היעד הוא לחסן עד סוף דצמבר חצי מיליון ילדים – חצי מאוכלוסיית היעד וכ-40% מאוכלוסיית היעד אם יוחלט בהמשך לחסן ילדים מחלימים.

עד כה חוסנו 15,750 ילדים בגילי 11-5 והוזמנו עוד עשרות אלפי תורים.

במכבי חוסנו 7,400 ילדים, בכללית 6,000, ובמאוחדת 2,600.

גורם באחת מקופות החולים באזור ירושלים אמר: “יש מקומות מסוימים כמו מבשרת ששם התורים די מלאים ויש מקומות שבהם התנועה דלילה יותר – זה לא פיצוץ. במגזר הערבי למשל הנושא עדיין לא התרומם. אם לממשלה חשוב לעודד התחסנות אז צריך לחשוב על תמריצים”.

בקופות החולים טוענים שגם אנשים שמעוניינים לחסן את הילדים שלהם עדיין ממתינים לראות מניסיונם של אחרים.

בנוסף נראה שהאיטיות בהתחסנות נובעת מכך שכרגע אין גל תחלואה.

בכללית מציינים שישנה היענות התחלתית ושמגמת ההתחסנות דומה למה שנצפה במבצעי החיסון של בני 15-12 ושל בני 18-16.

ד”ר דורון דושנציקי, חבר הוועדה המייעצת לחיסוני הקורונה במשרד הבריאות: “לא פתחנו עדיין את מלוא פוטנציאל התורים, זה תלוי בהתעניינות. נשלחו סמסים לכל המבוטחים בגיל המתאים לזמן תור, הפצנו דפי מידע לכל הרופאים בקופה ויש הנחיה לרופאים לשאול על חיסון קורונה בכל אינטראקציה עם מטופל פוטנציאלי. יש כמובן את האוכלוסייה המשוכנעת שכבר המתינה בימים שקדמו לאישור החיסון והם אלה שבעיקר פונים וכבר זימנו תור. בהקשר אחר אנחנו שומעים שיש מקרי שפעת בישראל וחשוב שהציבור יידע שניתן להתחסן באותו יום גם לשפעת”.

ד”ר אסף צביון, מומחה לרפואת ילדים בבני ברק: “אחרי שקראתי את הספרות הרפואית, את המחקרים ואת המלצות הוועדות המקצועיות בארץ ובעולם, לא היה לי ספק שאהיה מהראשונים לחסן את הבת שלי וכך אני גם ממליץ לכל ההורים שמתייעצים איתי. לא כדאי לזלזל בהשלכות לטווח הארוך של המחלה, לרבות תופעות של long covid שמקבלות ביטוי נוירולוגי, קרדיולוגי ונשימתי ומתקיימות באחוזים משמעותיים. החיסון בטוח ויעיל, מגן מהדבקה, ממחלה קשה ומסיבוכים, ויכול לא רק לשמור על הילדים שלנו, אלא גם לעצור את ההתפשטות של גל תחלואה נוסף”.

חלי נוה, אחות ורכזת הריון ולידה במחוז מרכז, חיסנה השבוע את שני ילדיה ולבקשתם היא הייתה זאת שנתנה להם את מנת החיסון.

“בתור מי שחיסנה מאות מבוטחים במבצעי החיסונים הקודמים, ואחרי שהתעמקתי במידע המקצועי בנושא חיסוני קורונה לילדים, קיבלתי החלטה להגן על הילדים שלי, לחסן אותם ולעשות את הדבר הטוב ביותר עבורם. בכל שנה אני זאת שמחסנת באופן אישי את הילדים שלי לשפעת, ולכן היה להם ברור שגם הפעם, אימא תהיה זו שתיתן להם את החיסון. היינו ממש מראשוני המתחסנים ביום שני השבוע ולא היו להם בכלל תופעות לוואי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות