הפלסטינים התלוננו – וחנוכיה שהוצבה בציון שמואל הנביא הוסרה

חרדים 10
|
כ"א כסלו התשפ"ב / 25.11.2021 16:01
שערוריה: המנהל האזרחי דרש לפרק חנוכיה שהוצבה מעל ציון שמואל הנביא – בעקבות תלונות של הווקף ופלסטינים • אם תירצו: ”המנהל האזרחי שכח את מקומו. לא ייתכן שאנשי המנהל יפעלו כגורם עוין ואנטי יהודי” • בצלמו: זה אתר מורשת יהודי ואין לו שום קשר ל’מורשת פלסטינית’

המנהל האזרחי הורה היום (חמישי) לרשות הטבע והגנים לפרק חנוכיה שהותקנה אתמול על גג קבר שמואל הנביא.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

לפי דיווח של עדו בן פורת בערוץ 7, החנוכיה הותקנה לקראת חג החנוכה והוסרה בעקבות תלונות של הווקף ושל הערבים המתגוררים ביישוב סמוך.

תמונת החנוכיה כשהיא מוארת הופצה ברשתות החברתיות ועוררה זעם בקרב הערבים.

קבר שמואל הנביא נמצא בתוך גן לאומי, המתוחזק על ידי רשות הטבע והגנים. המקום שוכן בפסגת הר המתנשא לגובה של 884 מטרים, סמוך לכפר נבי סמואל. מפסגת ההר ניתן לראות את כל ירושלים עד הרי גוש עציון מדרום ודרום גוש דן ממערב.

יו”ר תנועת אם תרצו מתן פלג, ומאור צמח יו”ר ארגון ‘לך ירושלים’: ”המנהל האזרחי שכח את מקומו. לא ייתכן שאנשי המנהל יפעלו כגורם עוין ואנטי יהודי ויחלקו הוראות על הנעשה בגן לאומי. אנו קוראים להשיב מיד את החנוכיה לגן הלאומי של קבר שמואל”

שי גליק, מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’: ”מדובר במעשה מקומם והזוי. אין חולק על קדושת שמואל הנביא ושייכות לעם היהודי. כמו במערת המכפלה המינהל האזרחי שוכח שאתרי מורשת הללו הינם אתרי מורשת יהודים ואין להם שום קשר ל’מורשת פלסטינית’.

”אנחנו קוראים לשר הביטחון ושר הדתות לפעול להחזרת החנוכייה ולדאוג שאתרי מורשת יהודים יקבלו את הכבוד המגיע להם”.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: “המנהל האזרחי רואה חשיבות רבה ומשקיע את מירב המאמצים על מנת לאפשר חופש פולחן ודת לכלל הדתות באזור יהודה ושומרון. אמש הוצבה על ידי פקחי רשות הטבע והגנים חנוכייה בגג אתר קבר שמואל הנביא. לאחר בירור הנושא, החנוכייה הועברה לרחבת האתר, כפי שהיה נהוג מדי שנה בחג החנוכה”.