הידוען החשוד: מדורת האוטו-דה-פה בוערת בכיכר העיר החרדית

כאשר תם הטקס, ורוחו של החשוד הכריזה כי היא פורשת מהבליו של העולם הזה, נשמעה אנחת רווחה קולקטיבית • עשינו את זה, לחשו ההמונים בשמחה • מהיכן נבע האושר עם התפוצצות פרשת החשוד במעשים חמורים? • האם זו שמחה לאיד טהורה או שלפנינו רובד סוציולוגי עמוק יותר?
אליעזר היון
כ"א כסלו התשפ"ב / 25.11.2021 20:58

מדורת האוטו-דה-פה שבערה בכיכרו של הרחוב החרדי משכה אליה רבים מן המקומיים. המוני החרדים והחרדיות, הצעירים הצעירות, הילדים והילדות עמדו בפנים משולהבות, מאושרות סביב האש, והביטו בהוצאה להורג. הידוען התורן, עלה בלהבות ונשם את נשימותיו האחרונות. הילדים הביטו בנשימה עצורה, אצל המבוגרים היא היתה דרוכה. כאשר תם הטקס, ורוחו של החשוד הכריזה כי היא פורשת מהבליו של העולם הזה, נשמעה אנחת רווחה קולקטיבית.

עשינו את זה, אמרו ההמונים המאושרים. הצלחנו, לחשו זה לזה. מי היה מאמין. הם המשיכו להביט בגיצים והתקשו לנטוש את הכיכר המפוייחת.

התיאור הציורי הזה, התרחש השבוע בדיוק, לא פחות ולא יותר בליבה של הכיכר החרדית – כשסופר מוכר נחשד במעשים חמורים. המדורה וההמונים – באופן סימבולי בלבד – קיבלו את צגיהם של רשתות הווטסאפ והפייסבוק החרדיות, והמוות הוכרז עם הודעת פרישתו של הידוען מהחיים הציבוריים. אלא שעם התאדותו של אחרון הגיצים הפיזיים נותרה תהיה סוציולוגית חמורה אחת: מהיכן השמחה לאיד [הוציאו כבר את ספריו מהמדפים]? מה הוא האושר המופלא [התאבד? מה אשתו אומרת]? כיצד הפכו מאות אלפי ההתכתבויות הפנים-חרדיות בשבוע האחרון לעיסוק צבעוני, אובססיבי שלא לומר אכזרי בגורלו של האיש? מה טיבו של האירוע היחידני הזה ששינה את פניו של השיח החרדי?

והתשובה העצובה לתמיהה הזו היא ילדותיותו של המגזר. הקטנוניות, הנקמנות, והחצרנות שכה מאפיינים אותו. ביום בו התכונות הילדותיות-קולקטיביות הללו נוצחו, אפף את הרחוב אושר מסוג בלתי מוכר.

אושר אמיתי אבל גם דביק וסמיך. כזה שגם גובה מחיר. אולי מחיר גבוה מידי.

הרחוב החרדי מורכב כידוע מאין סוף זרמים, דעות, אמונות ותפיסות עולם. את רובם מאפיינת שנאה, תיעוב וביטול לאחר. שורה של רבנים ובתי דין משתייכים לקבוצה אחת, שורה אחרת לקבוצה היריבה. כל אחת מן הקבוצות מוכנה להישבע שהשניה אינה ראויה, אולי אפילו לא אורטודוקסית, ובחסות הקונספציה הזו הופך הרחוב החרדי מטבע הדברים – גם לילדותי וקטנוני, וגם לאחראי ללא מעט פשעים חמורים הנושאים בחובם מפגעים חברתיים ארוכי טווח. ככלות הכל, בסבך החצרות, השנאות והזרמים לאיש אין פנאי לעסוק בדברים החמורים באמת.

המקרה האחרונה הוא דוגמה מובהקת להתנהלות הזו.

על פי החשדות לפחות, רבנים ובתי דין ידעו היטיב על מעשיו החמורים. אלא שהם בחרו שלא לחשוף אותם בשל טעמים שונים. גם לאחר הפרסום ב’הארץ’, דממה המדיה החרדית שלא לומר תלמודי התורה והסמינרים, וכל רב בכיר לא יצא בקריאה לפיטוריו. רק לאחר הטירוף בשטח הוכרחו אלו לאלצו לפרוש. הם, באופן שהפתיע גם אותם, גילו כי הווטסאפ והפייסבוק החרדי חזקים משחשבו, והם אינם יכולים להתעלם מהם. בפעם הראשונה, ניצח השטח ‘הבריא’ את הילדותיות, את החצרנות, את הפחד.

מכאן האושר האמיתי

אלא שהוא כאמור, היה סמיך, דביק ולעתים גם דוחה. הידוען הפך לבובה שהועלתה על המוקד לקול מצהלות ההמונים שלא חדלו לפשפש ברשתות הווטסאפ על מנת לגלות אם הוא כבר התאבד, והאשמים האחרים כמו הרבנים שהסתירו, השיטה הרקובה, ההתעלמות החינוכית ובעיקר הילדותית שנוצחה בקושי על ידי הווטסאפ והפייסבוק, ימשיכו להתקיים.

רבים תמהו השבוע? מדוע לא יוקם ברחוב החרדי פורום מופת כמו ‘תקנה’ הדתי-לאומי? פורום שהיה עוצר את הטירוף לו היינו עדים לפני שנים? ובכן צריך לומר שוב: אנחנו עדיין ילדותיים, ופורום מן הסוג הזה גדול עלינו: האם מישהו יכול לדמיין, פורום חרדי בוגר שמסוגל להכיל בתוכו שלשה רבנים מזרמים שונים  מהרב שרלו ועד הרב שפירא? מהרב אריאל ועד הרב סתיו? שנשים חרדיות חשובות כמו הרבנית פיוטרקובסקי שמבינות ופועלות בתחום תשבנה בו בצוותא – כשוות בין שווים? שתהיה לו זכות קיום פומבית הכוללת קריאה ציבורית לנפגעים לבא ולהופיע בפני הוועדה? שגורם על כל שהוא ינצח את הילדותיות, את החצרנות, את הקנטרנות? בחייכם.

פורום כזה אגב, היה מונע שאלה שגם עלתה השבוע, אם כי בקול חלש מאד: האם מישהו הקשיב בכלל לתגובה של הידוען גופו? האם הוא הוזמן לבית דין כל שהוא? האם בדפוס בו פועל הרחוב החרדי – התעלמות מחד והעלאה על המוקד מאידך היתה לו יכולת כל שהיא להגיב? האם הוצע לו, למשל, לפני שנים – במידה והחשדות מבוססים – לנטוש את תחום החינוך בו הוא הפך לכהן הגדול?

אבל הילדותיות החרדית-קולקטיבית לא היתה מאפשרת זאת. היא העדיפה להותיר את המצב כמות שהוא. כאשר הבועה התפוצצה, חשו כאמור הכל אושר עילאי.

גם אנחנו יכולים. גם לנו יש me too, זהרו עיני ההמונים. אלא שהאושר הזה מסתבר, עולה במחירים יקרים.

הדפס כתבה

33 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו טעות
    25/11/2021 21:39
    שפיכות דמים?!
  1. אושר?!
    כל מי שהכרתי רק התפלל שזה סיפור לא נכון.
    דמות שהוציאה כ”כ הרבה ספרים חינוכיים, כל פעם שנזכרים בסיפור הזה זה עושה כ”כ רע, תחושת תדהמה וסוג של בגידה….
    זה נכון שאסור לשפוט לפני משפט, אבל להגיד עלינו שאנחנו חבורת צמאי דם זה עוול. היה כאן תחקיר, היה כאן רב מכובד שהזהיר ממנו. יכול להיות שיש אנשים רדודים ילדותיים שנהנים מהאקשן, תאמינו שלרוב מוחלט הדבר הזה שוק גמור שהם רוצים לשכוח.

    • ד' ישמור   27/11/2021 22:59

      יפה. צודק.

    • דוד   08/12/2021 17:27

      הצדקות המוזרה והמרושעת של כל מיני שכל חייהם מסואבים בטומאה וטינופת ובמקרה כזה הופכים לשרפי קודש ומשתפי פעולה עם רבינוביצ׳ים שמאלנים ונקמנים מעורר בחילה…
      ואף אם אכן יש חשד כל שהוא מדוע לא ניתן לסגור את זה בחדרי חדרים ואיך פתאום ״עיתונאי״ זב חוטם מהעיתון הארץ יודע את כל פרטי המקרה?
      אלא אותם ״רבנים״ מרושעים הם אלו שנהנים לצלוב ולרצוח אדם ומשפחתו בריש גלי כביכול לשם שמים כשכל מטרתם היא אהבת רצח וכבוד

  2. לא ברור
    25/11/2021 21:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אינני יודע האם פרטי המקרה מבוססים או לא
    אני רק יודע שאם היו דברים חמורים (לא צהובים שזה עניין אישי של החוטא) חייבים להוקיע, ולא, לא במטרה לשפוך את דמו של האיש שטעה (ואם טעה היה כדאי שלא יכחיש וירמוס הקורבנות פעם שניה-אם כל הקושי יפה השתיקה) , מקווה להאמין שהכותב טועה ואין שמחה לאיד (ולקורבנות ובני משפחותיהם הזכות קיימת) שאין זו דרכה של תורה
    בפרשה אנו למדים מתמר שעדיף ליפול לכבשן האש ולא להלבין פני חבירו ברבים.
    וכן גם אם ח”ו חטא – יש דרכים לטפל יש דיין למעלה יושב ועושה משפט לחוטאים ומרחם על השבים.
    ומה אם שפיכות הדמים והדמעות של המשפחה הנפלאה – (מכיר חלק)
    אבל השיקול של הקולקטיב לצערנו בא לפעמים על חשבון הפרטים ולכן אסור, אסור לעבור לסדר היום במקרה של תופעה חמורה כזאת (שלצערנו קיימת לרוב) – וזאת למען יראו וייראו, הפוגעים חייבים לדעת שיש דין ויש דיין וסוף האמת להתגלות ואז הפיצוץ גדול וכואב ופוגע בהרבה אנשים בעיקר בסובבים.
    יה”ר שהתועלת תצא מכך שלא נשמע ח”ו על תופעות כאלו במחננו ובכלל
    ויה”ר שבראש ובראשונה ה’ יתן כח לנפגעות ומשפחותיהם לחיות חיים טובים ומאושרים.
    וכן גם למשפחת החוטא אם חטא יתן ה’ כוחות לרוב לעבור את הסערה ולשוב לחיים של נחת.
    ואל תתפלאו אברך גם את החוטא שבמידה וחטא יקח אחריות אישית וישוב בתשובה ויקח אחריות כללית בחכמה ובתבונה כדעתו הרחבה ויתקן מה שאפפשר וישא בעונש אם צריך.
    מחזק ומאמין לנפגעות אם יש כאלו
    והאמת שאשמח מאוד להתבדות ולדעת שלא היה כלום ואז אברך שהאמת תצא לאור ובא לציון גואל ואלו שהעלילו ישאו בעונשם על המעשה המחפיר

  4. ממש לא נכון !!!
    25/11/2021 22:10
    נועלה
  5. אני מאוד הערכתי את הסופר הנודע ומאוד אהבתי לשמוע אותו בכל הזדמנות, בשבילי היה פה המון עצב לשמוע שזאת המציאות הכואבת אבל מצד שני אני שמחה שקשר השתיקה נפרם ואף אשה לא תפגע ממנו בעתיד (מקווה לפחות שכך)

  6. יצאת גדול בעיניך, קטן שלי?
    25/11/2021 22:42
    רוני
  7. בס”:ד
    אני מבין – מבלי להכיר אותך – שאינך נמנה על המחנה החרדי. מביט עליו בהתנשאות מלמעלה. כולל את כולם בילדותיות וקטנוניות וכו’. אתה עצמך עוסק באותו נושא שעליו אתה מתפלמס – מדוע כולם עסוקים בו, אבל בעיניך אתה הצדיק בסדום. המוכיח בשער. אם זה עושה לך טוב, יבושם לך.
    אבל דבר אחד לא אשתוק לך. אתה מנסה להטיף לנו, להעתיק אלינו את המודל של ‘פורום תקנה’. הפורום הזה הוא אסון נורא. מבחינה הלכתית הוא פסול לחלוטין, ולא רק בשל העובדה ששמו שם נשים, כשופטות ותלייניות. כפוסקות וכמציאות לפועל. מה עשו שם לרב מוטי אלון? מי נתן להם סמכות לשחוט את דמותו לנצח? מי הם ומי הן בכלל? שופטים ושופטות אלטרנטיביים? אז אצלנו לדבריך יש רכילות וקטנוניות וכו’. אצלכם הכל ממוסד. תולים את האדם בכיכר העיר, באופן הכי בזוי שיש, אבל מאחר וזה תחת הכותרת הבומבסטית “פורום תקנה” – שאיננו אלא פורום קלקלה – זה נראה לך בסדר. תמשיך להרגיש טוב עם עצמך.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/11/2021 22:52

      זה מצוין שיושבת שם אשה שיכולה לקבל עדויות של נשים נפגעות.

    • נטלי   28/11/2021 08:46

      לדבריך – עדיף לפנות לבית משפט שהוא בעל הסמכות.
      רק נזכור מי בדיוק ממנה את השופטים, ושגם שם יושבות נשים.
      במקום “פורום תקנה” אפשר לומר “בי”ד לענייני דברים שבקדושה” ושנשים יעמדו בו כמגישות קפה ועל הדרך ישמיעו את דעתן, שתשמע ותתקבל.

  8. ילדותיות של המגזר???
    26/11/2021 00:08
    רפי
  9. זו קצת האשמה בוטה.
    גם אם היא נכונה היא לא שונה מכל מגזר אחר.
    ודבר שני אולי תחפש אצל הסופר עצמו שהיה אמור להיות סמל ודוגמאות. כאדם שכותב מאמרי השקפה על הדרך הכוונה וכו’
    זה ברור שאם יש דברים בגו יתלו אותו ואת שמו בכיכר העיר.
    זה לא עוד ידוען כמו בציבור הכללי.
    כשאתה מתיימר להיות הוגה דעות, מצפן מוסרי, ובעל השקפה בציבור החרדי. מעשיך צריכים להיות בהתאם…

    וזה ילדותי מאד לא להבין את זה

  10. אילו חס וחלילה בנך או בתך היו בין הנפגעים
    26/11/2021 00:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. לדעתך שורות אלו היו נכתבות?

  12. #לא_תתלה:
    26/11/2021 01:12
    חיים
  13. האדם מחוייב קודם כל לדאוג לעצמו. תדאגו לעצמכם. אל תתפתו להפוך לתליינים. אל תשתתפו בפסטיבל הלשון-הרע/הוצאת-שם-רע/תלייה בכיכר העיר של הפושע הרשע או המסכן הצדיק או המסוכן האכזר – זה לא משנה לנשמה שלכם, אם תדברו לגופו של אדם תפגעו בה, תפגעו בעצמכם פנימה. אל תתנו יד ופה למה שמתחולל מסביב מראש כל רשתות וכותרות. תדברו לגופו של עניין, תפרקו את התסכולים, תזדהו עם החלשים/ות עם המוחלשים/ות, תכאבו את כאבם של הנפגעים/ות שאתם מכירים ויודעים מהם על כך, תתלוננו על ההשתקה, על סתימת הפיות, על חוסר החמלה, אל האכזריות של בעלי הכח והשררה, על חוסר ההנהגה, על האפילה, על הסתר הפנים הנורא. אל תשפכו את התינוק עם המים. אל תהפכו לתליינים. תחמלו ותתקנו – את עצמכם.

  14. הכותב כאן, חרדי מתוסכל
    26/11/2021 01:14
    שלומי
  15. כותב המאמר, כותב באופן מתנשא כאילו הוא הגדול שיצא לעולם הגדול ע”י שקיעות בוואצפ ובפייסבוק.
    כנראה אתה חרדי שפתחת את העיניים ומרגיש גדול.
    חשוב שתדע שאתה המצומצם ושפוט של יצריך.
    נכון שיש מחלוקות ויש מה לתקן.
    אבל מי סיפר לך שהרחוב צוהל? על מה אתה מדבר? רוב הילדים וחלק מהמבוגרים בכלל לא שמעו על הסיפור.
    והאם החילונים או הדתיים לאומים ‘הבוגרים’ לדעתך לא צוהלים וחופרים בקישקע כשקורה אצלם כזה סיפור? הרי אתה ששקוע כל כולך באתרי האינטרנט השונים בטוח רואה תגובות בדיוק כמו שתיארת ואף הרבה יותר מזה אצל החילונים ‘הבוגרים’ לדעתך.
    המסקנה היא שאתה מתוסכל מאיזה שהוא סיבה מהציבור שהגעת ממנו ואינך חרדי בכלל
    אז בבקשה אל תתחפש ותכתוב כאילו באתר חרדי.
    לך תיהיה דתי לאומי או חילוני (מי שיותר בוגר לדעתך) ותכתוב אצלם נגד החרדים.

  16. מילים כדורבנות
    26/11/2021 01:19
    אשריך
  17. צודק בכל מילה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   28/11/2021 00:31

      אני לא מכיר חרדי ששמח

  18. חשדות
    26/11/2021 08:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  19. אני לא מכימה עם הכתבה אנשים היו ממש ספקטים

    לא ראיתי ריקוד ברחובות רק תפילה שהחשדות לא נכנות והלואי ויחזור.

    בכל אופן האנשים סביבי

  20. עובד
    26/11/2021 13:45
    מאיר
  21. זה בדיוק מה שהרגשתי השבוע בדיוק. תיכנסו לקבוצות הווטסאפ של המודרנים ותראו את זה אחת לאחת

  22. הסופר חיים ולדר
    26/11/2021 14:06
    אייזיק וויינהאוס
  23. Bit.ly/walder2021

  24. אתה נמצא בעולם מקביל..
    26/11/2021 14:16
    חיים
  25. אני בטוח שאתה או דת”ל או מחובר יותר לכלי תקשורת שלהם וכתביהם
    להיפך בציבור החרדי לא שמעתי אפילו אחד שהוציא את ספריו או ששמח לאידו(אולי מחבלים אבל עזוב אותם )
    להיפך כולם לקחו מאוד בספקנות את התחקיר העלוב או שמיחלים שזה לא נכון ויותר מכך כולם בהלם שהוא יתפטר להיפך בציבור החרדי הוא היה יכול להמשיך רגיל ואת האמת שרק הצעד הזה החשיד

  26. ילדותיות? מישהו מבין על מה הוא שח? מישהו הבין מה הוא רוצה?
    27/11/2021 19:37
    גבי
  27. אוקיי, נניח שאני כרגע רב ואב”ד, מה עלי לעשות בדיוק?
    להביא אלי את אהרן רבינוביץ? ואז מה? היא יגיע? נניח שכן, מה אעשה איתו? וכי היא יביא עימו את המתלוננות? ודאי שלא. אז מה אעשה?
    הרי הן לא רוצות להיחשף, אז אין מה לעשות.
    אז מה עשו הציבור ורבניו? נכנסו לעמדת המתנה עד שיתבררו הדברים ובינתיים, מצב סטטי, לא נותנים לחשוד במה ציבורית אך גם לא האשמה חותכת.
    הכי הגיוני, הכי טוב שניתן לעשות. כל הכבוד!
    אבל לכותב זה הפריע לראות התנהלות כזו צודקת. אז הוא המציא איזה ריקוד בדמיונו וכתב איזה מאמר ארוך של כלום עם כלום פלוס קריאות ילדותיות והנה, הוא החכם הבוגר המטיף בשער… בדיוק על זה נאמר כל הפוסל, במומו פוסל.
    צעק את ילדותיותו ברבים ותו לא. לבריאות!

  28. אל תשמיץ
    27/11/2021 20:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  29. במציאות שאני נחשפתי אליה אנשים דיברו על הנושא בכובד ראש, ולא ידעו איך אוכלים את הענין. היו שלא האמינו בכלל והיו שהאמינו יותר. בשום אפון לא שמעתי שמחה לאיד, ודיברתי עם הרבה אנשים בנושא. בבקשה אל תכליל לא כולנו מקשה אחת יש את אנשי הקבוצות שידם קלה על ההדק, ויש את האנשים ברחוב, בבית כנסת, בחדר מורים, בשמחות שנעו בין בושה להכחשה. בכל זאת לא על כל אחד מפיצים כאלו דברים, ולא מדובר כאן בעוד אחד…

  30. ממש לא
    27/11/2021 20:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  31. כל מי שאני מכיר, קיווה ועדיין מקווה מאוד שהדברים יתבררו כלא נכונים. פשוט אין לנו כלים לשפוט את העניין ורוב הציבור מחכה שאותו ידוען ימצא את הדרך להזים את השמועות ובא לציון גואל וכל הענין יהיה מאחורינו.

  32. בלבולי סכל
    27/11/2021 23:08
    חרדי שחושב
  33. לא יפה וגם לא נכון. אף אחד לא היה מאושר, בלבולי סכל. כמה עלק חרדים שחיים ברשת ורק נהנים מהבלאגן. מבטיחה לך שהם בקושי קוראים אותו. בתכלס מי שבאמת נהנה ממנו ואוהב אותו, זה מי שקורא תספרים שלו, את הטורים ביתד, וכו’. וזה בדרך כלל החרדים האמיתיים שאגב גם בחיים לא ידברו עליו ככה וכמובן שלא יהיו מאושרים. ההפך, מקווים בכל לבם שהחשדות יתבדו.

  34. מה קרה פתאום? למה אי אפשר להגיב על כתבות אחרות באתר הזה?
    28/11/2021 00:38
    זלדה
  35. מה קרה פתאום? למה אי אפשר להגיב על כתבות אחרות באתר הזה?

  36. כתבה מתנשאת ויהירה
    28/11/2021 01:08
    מוטי
  37. אפשר לכתוב ביקורת בצורה יותר מכבדת ומכובדת

  38. כרגיל... כתבת
    29/11/2021 00:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  39. בסגנון ביקורתי מאד.
    כרגיל, הביקורת מופנית רק לכיוון אחד…. כרגיל החיצים מופנים אל ליבת ההויה החרדית..
    כרגיל כביכול אתה כותב מהמקום החרדי, אך מהתוכן, ניכר שהינך שנות אור, מהמקום לאחרונה הזדהית כחרד.
    לא מבין למה אתר חרדי נותן במה לטור דעה בעל ביקורת שיטתית, בסגנון המתאים ל’הארץ’.
    ואתה, אם טוב לך לחבוט בחרדים, שלח קו”ח לאתרים הסרוגים.. צרף דוגמאות מפרי עטך.. הם לא יוותרו עליך!!

  40. לא רואה פה התנשאות
    30/11/2021 01:17
    מירי
  41. להיפך יש כאן כתיבה של כאב סליחה זה מה שאני רואה

  42. אתה נהיית לגמרי דתי ליברלי, מה אתה כותתב באתר חרדי?
    05/12/2021 09:47
    אודי
  43. אתה מביא את ה”רבנית פיוטרקובסקי” כמשל? אישה שנוטה לרפורמים, ש”פוסקת” הלכות באיסור גמור, שמביאה ציטטות מרבאייס רפורמים, ש”מתירה” גיוס בנות. היא הדוגמא שלך?
    ממתי למותר לאשה לשבת בהרכב בית דין? כל פורום תקנה בחטא יסודו בגלל זה. ואתה רותה שנידמה להם?
    לך תכתוב באתרים של צוהר

    • נועם   06/12/2021 15:37

      פיוטרקובסקי. אין לך מושג מי זאת בכלל

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   07/12/2021 11:26

        ההודעה התקבלה בחלקה. מה שכתבתי שאתה לא מתקרב לקרסוליה של הרבנית פיטרקובסקי

        • תולי   19/12/2021 19:53

          כתבה בבשבע .גם אם 4 גברים ישבו בכלא על לא עוול בכפם זה שווה.להעלות את המודעות לתקיפות נשים.
          שונאת גברים ימח שמה

  44. אין בדבריך שני משפטים ללא סתירה
    12/12/2021 13:08
    ציפור בודד על גג
  45. עזבו את התוכן, עזבו את רמת הטיעון הלא מאד חדה, עזבו את הנימה,
    תשפטו את הטור הזה בעיניים מקצועיות שוב: אי אפשר לחבר בו שני משפטים ללא קבלת סתירה בניהם.
    מלמד זכות על הכותב שהאתר בטעות העלה את הטור לא בצורתו המקורית.

  46. בושה וחרפה הכתבה הזאת
    13/12/2021 08:57
    דוד
  47. וואו איזה כתבה שקרית משסעת מפלגת..
    מתאים לחדשות 12 לעשות כזאת כתבה לא לכם!!
    אושר, שמחה לאיד???
    אתם באמת חושבים ככה??????

  48. על מה אתה מדבר
    24/01/2022 23:41
    אברהם
  49. הלו?
    אתה בסדר?
    זה נראה שאתה חי בציבור חרדי אלטרנטיבי! אתה בכלל יודע מה הציבור מרגיש ועל מה הוא מדבר?
    אתה הסתובבת בימים האחרונים בחברון ופוניבז’ כדי לשמוע מה מרגיש חרדי מהמיינסטרים?
    מה אתה אוכל את הראש על “אושר” “קטנוניות” ועוד כל מיני.
    סורי, אבל את הריקוד אתה עושה לצלילי התקשורת הכללית על דמו של הציבור החרדי
    האותנטי. כן, אני יודע על מה אני מדבר! אני מסתובב בין ההמון חי את עולם הישיבות את רחוב רבי עקיבא את שלוימל’ה ואת פיצה אורי וגאולה. אני לא מסיק מסקנות ממה שהולך בפייסבוק.
    ואם אתה שכן מסיק את מסקנותיך משם- ואלו המסקנות,
    שומה שעליך לחקור מדוע המסקנות שיוצאות משם כל כך רחוקות מהמציאות.
    רקדת לי על הדם,
    אבל אני סולח.