ניצלו את הפרצה: כך השיגו תלמידי ישיבה מתנגדי חיסונים ‘תו ירוק’

פרצה מביכה באתר משרד הבריאות אפשרה למתנגדי חיסונים להנפיק 'תו ירוק' בתוקף לחצי שנה • בחור ישיבה: "הוצאתי 'תו ירוק' לעוד חמישה חברים ולאחים שלי, אף אחד מהמשפחה שלי לא התחסן. פשוט התחלתי להריץ" • במשרד מתחמקים מהשאלה: האם יבטלו התווים שהונפקו?
ישראל יוספי
כ' כסלו התשפ"ב / 24.11.2021 18:46

אתמול בשעה 14:00 בצהריים, למשך מספר דקות, נרשמה פרצה באתר משרד הבריאות – מה שהוביל עשרות אנשים לנסות למלא את פרטיהם האישיים, מספר תעודות זהות ומספר דרכון – ולזכות סוף-סוף ב’תו ירוק’,  מבלי להתחסן.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

ברשת הוצפה הודעה בה נכתב מה צריך לבצע ולקבל את התו הירוק – וזו לשונה:

“כרגע ישנה תקלה באתר האינטרנט של משרד הבריאות, וכל אחד יכול לקבל תו ירוק בתוקף ל-6 חודשים. להלן ההוראות (כדאי לנסות לעשות זאת מהר לפני שיתקנו את הטעות)

1. להיכנס ללינק:
2. להחליף בצד ימין למעלה לעברית.
3. להגשת דיווח
4. בהמשך התהליך – אני כבר בישראל ורוצה תו ירוק.
5. (שם פרטי ושם משפחה אפשר גם בעברית) באזרחות ישראלית להכניס מס זהות.
6. בהצהרת בריאות להוסיף תאריך החלמה – המדינה שהחלמת – אנגליה (בריטניה) בתאריך 11.11.2021.
7. אישור שכל הפרטים נכונים – אישור והמשך
והתו הירוק מחכה לכם במייל!!! בהצלחה!!!”

לכתב חרדים 10 ידוע על 20 בחורי ישיבה, אשר ידועים כמי שאינם מוכנים להתחסן נגד נגיף הקורונה, אשר נכנסו ללינק המצורף, מילאו הצהרה של נוסע חוזר מחו”ל, וציינו כי חזרו מבריטניה – שם חלו בנגיף.

16 מהם קיבלו תוך דקות מייל חוזר עם התו הירוק, ארבעה מהם קיבלו הודעה כי אינם זכאים לקבל ‘תו ירוק’ – מה שמלמד כי הפרצה נחסמה לאחר זמן לא רב.

יהודה א’ הנפיק ‘תו ירוק’ באמצעות הלינק. בשיחה עם חרדים 10 הוא מספר: “בשעה 14:20 נשלחה בקבוצה של חברים הודעה שניתן להנפיק ‘תו ירוק’. אני לא מתחסן אבל מעוניין בתו. מהר נכנסתי לקישור מילאתי את הפרטים שלי, כולל מספר דרכון ושחזרתי מבריטניה, בשעה 14:29 התו הירוק הגיע למייל שלי”.

לפי יהודה, “הוצאתי ‘תו ירוק’ לעוד חמישה חברים ולאחים שלי, אף אחד מהמשפחה שלי לא התחסן. פשוט התחלתי להריץ מספרי דרכון ואת הפרטים שכתבו למלא, לפני שלא יאפשרו את זה יותר. כל חמשת החברים קיבלו ‘תו ירוק’ למייל וכך גם שלושה בני משפחה”.

דניאל י’, בחור נוסף שמילא את ההצהרה, מספר לחרדים 10: “מילאתי את מה ששלחו בשעה 19:08 כי רציתי שיהיה לי ‘תו ירוק’, מבלי שאצטרך להתחסן. כתבתי את כל הפרטים ואחרי כמה דקות נשלחה לי הודעה שאני לא זכאי לקבל ‘תו ירוק’. נבהלתי מאוד, חשבתי שעלו עליי שלמרות שכתבתי שכל הפרטים שמסרתי נכונים – שיקרתי.

“יש סעיף שכתוב בו שכל מה שמילאתי נכון ומכיוון שהכל שקר, יכולים להעמיד אותי לדין. התבאסתי מאוד שלא קיבלתי את ‘התו הירוק’, כמו חברים שלי, שקיבלו בלי להתחסן. אחכה לפעם הבאה שזה יקרה”.

כתב ‘חרדים 10′ התלווה אל אחד ממקבלי ה’תו הירוק’ המזויף, שנשלח על ידי משרד הבריאות בזמן הפרצה, וניסה להיכנס עמו למתחם סגור בו נדרשת הצגת ‘התו הירוק’. השניים אכן נכנסו לאחר סריקת התו, ללא כל בעיה – והוא בתוקף עד ה-13/05/2022.

תגובת מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במשרד הבריאות: “עם אישור מתווה התיירות בתחילת החודש, הוחלט לאפשר לישראלים שחלו או חוסנו בחו”ל בעבר להנפיק ‘תו ירוק’ שיהיה תקף למשך חודש בלבד, עד אשר יסדירו את הרישום מול קופת החולים.

“לאור ריבוי מקרים של שימוש לרעה תוך ביצוע מעשה פלילי לשם זיוף ‘תו ירוק’, תבוטל אפשרות הנפקה זו.

“ישראלים שחלו או חוסנו בחו”ל בעבר, לא יוכלו מעתה לצאת מבידוד או לקבל ‘תו ירוק’, אלא רק לאחר שיסדירו את נושא הרישום מול קופת החולים או מוקד קול הבריאות (מחלימים ומחוסנים בחו”ל חסרי קופת חולים בלבד)”.

במשרד הבריאות נמנעו מלענות על השאלה האם התווים שהונפקו עד כה – יבוטלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות