5000 יח”ד • דרמטי: עיריית ירושלים אישרה שכונת ענק חדשה לחרדים

שכונת ענק חדשה תוקם לציבור החרדי ראש העיר ירושלים בהודעה דרמטית בוועדה המקומית לתכנון ובניה: : "שמח לעמוד בהתחייבות שלי ולצור פתרונות דיור לזוגות הצעירים. השכונה החדשה עתידה להתאכלס מייד עם הקמתה" • ראוכברגר: "בעוד חמש שנים נוכל לברך על המוגמר"
יונה גרין
כ' כסלו התשפ"ב / 24.11.2021 16:53

דרמה היסטורית בוועדה בוועדה לתכנון ובניה של עיריית ירושלים: בפעילות ראש העיר משה ליאון, יו”ר הוועדה ומ”מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר, ומשרד השיכון, אושרה השכונה החרדית החדשה בירושלים.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

השכונה תוקם על שדה התעופה הנטוש בעטרות, על שטח בגודל 1,243 דונם. לצד הדירות הוקצו שטחים למסחר, מלונאות ומבני ציבור.

בכך, מקיים ראש העיר ירושלים את התחייבותו לציבור החרדי לייצר עתיד לדיור מוזל למגזר החרדי, מה שנראה היה עד לא מכבר כחלום בלתי אפשרי למימוש.

מ”מ ראש העיר ויו”ר הוועדה לתכנון ובניה, הרב אליעזר ראוכברגר, שעמל בשנים האחרונות על קידום הפרויקט במסירות ומקצועיות, אמר כי מדובר במימוש ההסכם הקואליציוני עם דגל התורה.

“עבדנו קשה לשרטט את תוואי השכונה, לדאוג לצרכים של הציבור החרדי ולוודא שהתוכניות יתאימו למגזר החרדי, הן בסוכות והן בדירות גדולות ושטחי ציבור שיתאימו למגזר החרדי. אני מודה לראש העיר וכל הצוות המקצועי על העבודה הקשה. מדובר ביום היסטורי בירושלים”.

לאחר אישור התכנית בוועדה המקומית עברו התכניות לוועדה המחוזית.

עם אישור התכנית ההיסטורית בוועדה המקומית פרצו חברי המועצה החרדיים במחיאות כפיים יחד עם ראש העיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “זהו יום היסטורי לירושלים. לפני חצי יובל שנים הוקמה השכונה החרדית ‘רמת שלמה’, ומאז לא הוקמה שכונה של ממש למגזר החרדי. אני שמח ונרגש לעמוד היום מול הציבור החרדי ולומר לו: קיימתי את מה שהבטחתי. לא רק בגלל שאני חתום על כך בהסכמים הקואליציוניים, אלא משום שזו חובתי המוסרית והערכית עבור המגזר החרדי המהווה חלק ניכר ומשמעותי מהעיר ירושלים, ומגיע לו לא פחות ממה שמגיע למגזרים אחרים”.

יו”ר דגל התורה ויו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, הרב אליעזר ראוכברגר: “אני מודה לידידי ראש העיר משה ליאון על היוזמה והעקשנות לאורך כל הדרך, גם כשאחרים כבר חשבו להתייאש. בזכותו הצלחנו לפרוץ את כל החסמים ולאשר תכנית גרנדיוזית שכזו עבור המגזר החרדי.

על רקע משבר הדיור ההולך וגואה במדינת ישראל, שכידוע פוגע במיוחד בציבור החרדי, ירושלים מבשרת היום על תקווה ואופק חדש. חמשת אלפים יח”ד זה המון. זוגות צעירים רבים יוכלו בעתיד הקרוב לרכוש קורת גג משלהם, ולגור בבירת ישראל, עיר הקודש. ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה”.

מאז אושרה התכנית היא הפכה לשיחת היום בקרב תושבי ירושלים החרדיים שמביעים התעניינות בפרטי התכניות ובצפי לאישורה הסופי בוועדה המחוזית עד להקמתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות