הפתק המצמרר של אלי הי”ד: “לא שכחתי להזמין אותך לחתונה שלי”

יוסף גרינבוים
|
כ' כסלו התשפ"ב / 24.11.2021 16:38
הוריו של אליהו קיי הי”ד, שנרצח בידי מחבל בפיגוע ירי בדרכו לכותל המערבי , קיבלו הבוקר פתק בכתב ידו של אלי הי”ד, מראש הישיבה שלו בישיבת חב”ד בקריית גת – אותו קיבל ממנו שבועיים לפני הרצח • מה היה כתוב שם?

סיפור מרגש נחשף תוך ימי ה’שבעה’ על הקדוש אלי קיי הי”ד, שנרצח בפיגוע הירי בתחילת השבוע סמוך לכותל המערבי, היה מאורס – ועתיד היה להתחתן בקרוב.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

מתברר כי ביום ראשון, שבועיים לפני הרצח, פגש יצחק שלמה פסטרנק, תלמיד מישיבת חב”ד בקרית גת, המתגורר בארגנטינה, את אלי קיי הי”ד בכותל המערבי, שם  עבד בהסברה במסגרת ה’קרן למורשת הכותל’ – כשהוא מחזיק את ספר התניא בידו. בשל כך הוא ניגש לשוחח איתו.

אלי שאל את הבחור היכן הוא לומד, וכשענה לו שהוא לומד בישיבת חב”ד קריית גת, אלי סיפר לו שאף הוא למד בישיבת קריית גת וביקש ממנו להעביר מסר לרב שניאור זלמן ירוסלבסקי – מרבני הישיבה.

אלי לקח פתק קטן וכתב עליו כמה מילים ולאחר מכן מסר את הפתק לפסטרנק, על מנת שיעבירו אל הרב ירוסלבסקי.

‘חרדים 10’ חושף את תוכנו המצמרר של הפתק, שנפתח ב”ד”ש מאלי קיי” – וכך כתב: “לא שכחתי שאני צריך להזמין אותך לחתונה שלי. בשורות טובות”.

מתברר, כי לפני חמש שנים, כשאלי קיי הי”ד סיים את הלימודים בקרית גת, הוא ניגש להיפרד מאנשי הצוות הרוחני, וביניהם גם מרבו, הגאון רבי שניאור זלמן ירוסלבסקי. בדברי הפרידה אמר הרב לאלי קיי הי”ד: “אל תשכח להזמין אותי לחתונה שלך…”

היום הגיע הגר”ז ירוסלבסקי אל בית הוריו של אלי הי”ד – ומסר להם את הפתק שקיבל.

“הייתה זו דרישת שלום חמה מאוד עבורי, שכן במשך לימודיו בישיבה נהג לשוחח עמי בנושאים שונים, הן בלימוד והן כשביקש הדרכה בעניינים כאלה ואחרים. הקשר בינינו היה קרוב, וברגע שפגש תלמיד מהישיבה, שמח להעביר דרכו את הפתק אליי”, סיפר הרב ירוסלבסקי.

הוא הוסיף וסיפר, כי מיד כששמע שתלמידו נרצח, חיפש את הפתק, אותו הניח באחד המדפים בבית. “התבוננתי במילים שכתב שוב ושוב, כמה שהם היו לכאורה פשוטות, היה בהם מסר מיוחד כל כך: הוא הרגיש צורך לכתוב לי בפתק שהוא לא שוכח להזמין אותי לחתונה שלו שהייתה אמורה להתקיים רק בעוד כמה חודשים. מה שלקחתי מהפתק הזה, בבחינת ו’החי ייתן אל ליבו’, זה להמשיך ולהשקיע בכל תלמיד ותלמיד – הרבה מעבר למפגש בשיעור או בזאל.

“אליהו הי”ד היה דוגמא לכך, גם במהלך שהותו בין כותלי הישיבה, תמיד קיבל יחס אישי ומיוחד, וגם אחרי שיצא מהישיבה, עדיין נפגשנו ושוחחנו מעת לעת, והוא תמיד הרגיש בנוח לפנות ולשאול בכל עניין שרק חפץ. תשומת הלב האישית הזו, צריכה לעמוד אצלנו, אנשי החינוך, בנוגע לכל תלמיד ותלמיד, בלי שום קשר למעמדו ומצבו בלימוד. כל תלמיד ותלמיד הוא יהלום וכך צריך להתייחס אליו”.