הבואש בהפגנה החרדית • מוסי רז: “לא נשתוק עד שזה יפסק”

במהלך הפגנה של חרדים קיצוניים אתמול בירושלים, התיזה המשטרה בואש ואף כיוונה את המכת"זית לעבר אישה שצעדה ברחוב • ח"כ מוסי רז הגיש בקשה לדיון דחוף בוועדה לביטחון פנים של הכנסת • בשיחה עם 'חרדים 10' הוא מספר כי פנה לחברי הכנסת החרדיים כדי שישתתפו בדיון
ישראל יוספי
כ' כסלו התשפ"ב / 24.11.2021 15:47

אתמול (שלישי) בשעות הצהריים, התקיימה הפגנה ברחובות מאה שערים ובר אילן על ידי חרדים קיצונים.

המשטרה השתמשה בכוח מופרז, כאשר בין יתר האמצעים שהשתמשה ‘מכתזית בואש’ אשר פוגעת בתושבים רבים שאינם קשורים כלל להפגנות אלה – ואף מהווים להם מטרד.

הבואש פוגע בשיגרת חיי התושבים בשכונות אלה – דבר שהמשטרה מתעלמת ממנו, וממשיכה בתקופה האחרונה לעשות שימוש בכלי מזיק זה.

הפעם, המשטרה עלתה מדרגה כאשר התיזה בואש כלפי תושבים שהלכו במקום, למרות שהם אינם משתתפים בהפגנה. אישה חרדית שכל פשעה שעברה במקום, נפגעה אחרי שהשוטר שישב במכת”זית כיוון אליה את הקנה והתיז אליה מהחומר.

בעקבות כך פנה ח”כ מוסי רז, חבר הקואליציה ממפלגת מרצ, והגיש בקשה ליו”ר הכנסת מיקי לוי לכנס דיון מהיר בוועדה לביטחון פנים על מנת להפסיק את שימוש המשטרה באמצעי זה.

ח”כ רז שוחח עם חרדים 10 ואמר: “הגשתי את הבקשה בעקבות האירועים במאה שערים וברחוב בר אילן. בעקבות מה שראיתי”.

הח”כ הסביר מהו הדבר החריג שראה וגרם להגשת הבקשה: “ראיתי את התמונות של השימוש בבואש. ראיתי את האלות ראיתי אדם פצוע, יכול להיות שבעבר היו כאלה דברים זו לא פעם ראשונה. אבל בתקופה האחרונה ראיתי הרבה פחות דברים כאלה. הפעם אישה שהלכה ברחוב בר אילן ונפגעה”.

מה המסקנות שצריכות להיות מהדיון?

“אני חושב שהמשטרה לא צריכה להשתמש בבואש ברחובות הערים, פשוט לא צריך להשתמש בזה, זה לא כלי מתאים”.

“יכול להיות שהוא מתאים להפגנה בשדה פתוח, אבל תושב או תושבת שגרים ברחוב בר אילן בשיח ג’ראח או בבני ברק לא אמורים לנשום את הדבר הזה בגלל מי שמתפרעים, אז מה שמתפרעים יקחו אותו אחר כבוד למעצר, זה מה שצריך להיות”.

יצא לך לשוחח עם השר לביטחון פנים על הנושא?

“לא, לא יצא לי עדיין לדבר איתו על זה. יצא לי כמה פעמים לדבר איתו על האלימות של המשטרה שמופנית כלפי ערבים וחרדים, לא יצא לי לדבר איתו על העניין הזה”.

הבקשה הוגדרה כדיון מהיר מדוע?

“הדברים האלה נמשכים, זה מה שנקרא דיון מהיר כך הכנסת מגדירה את הדברים. אבל זה צריך להיות מידי כי ההפגנות נמשכות, והמשטרה צריכה שהיה לה סל כלים להתמודד, הדבר הזה צריך להיות מחוץ לסל הכלים שלה”.

“אני פניתי לח”כים חרדים אני חושב שלדיון יצטרפו מש”ס ויהדות התורה”.

רז מעריך מתי יערך הדיון: “לכנסת יש את סדר העדיפויות שלה. ביום שני תשב נשיאות הכנסת ותחליט אם לאשר את הדיון הזה כדחוף, אני מעריך שיש סיכוי שזה יקרה. ואם היא תאשר, הועדה תתכנס תוך עשרה ימים”.

אתה מאמין שזה יפסק?

“אני מאמין שלא נשתוק עד שזה יפסק. זה צריך להיפסק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    25/11/2021 10:00
    יפה
  1. למה חברי כנסת חרדים לא יזמו את זה …