בלגיה החליטה לסמן מוצרים מיו”ש; סגן שר החוץ ביטל פגישות

ממשלת בלגיה קיבלה החלטה להתחיל ולסמן מוצרים המיוצרים בשטחי יהודה ושומרון • "בבריסל מנחיתים מכת גרזן על אזורי התעשייה המשותפים לפלסטינים וישראלים ביהודה ושומרון"
חרדים 10
כ' כסלו התשפ"ב / 24.11.2021 13:31

ממשלת בריטניה החליטה להתחיל לסמן מוצרים המיובאים משטחי ההתיישבות היהודית ביו”ש, ובישראל זועמים.

סגן שר החוץ עידן רול שהמריא לביקור מדיני בבלגיה ולוקסמבורג ביטל בעקבות ההחלטה את הפגישות המתוכננות שלו עם משרד החוץ והפרלמנט הבלגי.

אחרי ביטול הפגישות אמר רול, “החלטת ממשלת בלגיה מחזקת את הקיצוניים, לא מסייעת לקידום השלום באזור והופכת את בלגיה לגורם שאינו תורם ליציבות במזרח התיכון”.

במשרד החוץ אמרו כי “החלטת סימון המוצרים פוגעת בישראלים ופלסטינים כאחד ואינה עולה בקנה אחד עם מדיניות ממשלת ישראל הממוקדת בשיפור חיי הפלסטינים וחיזוק הרש”פ ועם והשיפור ביחסי ישראל עם יתר מדינות אירופה”.

ראש מועצה מקומית אפרת ומי שהוביל שנים ארוכות את יחסי החוץ של מועצת יש”ע עודד רביבי התייחס להחלטת הממשלה הבלגית כי מוצרים מיהודה שומרון ומזרח ירושלים יסומנו וכי יחלו בעבודת מטה לבחינת הטלת חרם על אותם המוצרים “מעציב לגלות שדווקא האנשים שיושבים בבריסל מנחיתים מכת גרזן על אזורי התעשייה המשותפים לישראלים ופלסטינים. “.

“פגיעה והחרמת המוצרים יביאו להגברת האבטלה בקרב הפלסטינים לסגירת מפעלים ולעצירת מיזמים משותפים”.

עוד הוסיף רביבי “בהחלטת ליצור רשימה שחורה הם פוגעים באופן ישיר דווקא במקומות בהם שוכן השלום. טוב נהג סגן השר עידן רול כשקיבל החלטה לא להיפגש עם מי שבמעשיהם מביאים מסר של חרם ופגיעה בשני הצדדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות