התכנית של בעלזא: החרדים יצטרפו – במקום ליברמן

הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי מדווח על יוזמה שמקודמת על ידי חסידות בעלזא ונציגה בכנסת, ישראל אייכלר • ראשי ש"ס ויהדות התורה ששמעו על היוזמה להצטרף לקואליציה במקום ישראל ביתנו, הסתייגו - אך לא פסלו את הרעיון על הסף ועקבו אחרי התקדמות המגעים, שנדחו על ידי לפיד
יוני גרין
כ' כסלו התשפ"ב / 24.11.2021 10:43

האם המפלגות החרדיות יצטרפו לקואליציה, ויתנו לממשלת בנט-לפיד תוספת כוח של 16 מנדטים, במקום שבעת המנדטים ממפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן? יוזמה זו, כך מדווח הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי ב’זמן ישראל’, מקודמת על ידי חסידות בעלזא.

ירושלמי מקטלג את החסידות כ’מתונה’, ומספר כי את היוזמה מקדמים בבעלזא באמצעות נציגם בכנסת, ח”כ ישראל אייכלר.

הרעיון הוא פשוט: החרדים ייכנסו לממשלה הזו ויספקו לה תוספת כוח של 16 מנדטים בתנאי שאביגדור ליברמן יצא החוצה, עם שבעת המנדטים שלו בישראל ביתנו.

לממשלה צרה עם 61 מנדטים, תוספת הכח מפתה – אך מתברר כי בקואליציה לא כולם מעוניינים בכלל לשמוע על הרעיון. לפי שלום ירושלמי, “מי שפוסל את היוזמה הזו כמעט על הסף הוא ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שמחזיק ברית פוליטית הדוקה עם ליברמן בשלוש השנים האחרונות”.

אך לפיד, בניגוד לליברמן, לא פוסל לחלוטין את כניסת החרדים לקואליציה – בתנאי והם יקבלו את קווי היסוד של הממשלה, ובלי להוציא לאופוזיציה את ליברמן. יו”ר ישראל ביתנו לא מוכן לשמוע בכלל על הרעיון לצרף את החרדים לקואליציה.

ואיך הגיבו במפלגות החרדיות? ירושלמי כותב: “הרעיון נדון בשבועות האחרונים בכמה פורומים. ראשי ש”ס ויהדות התורה הסתייגו, אבל שמחו לעקוב אחרי ההתפתחויות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות