הרופא שהוטס לקפריסין: “ביומיים, מבריאות שלמה – הילד נפטר”

הטרגדיה בגן הילדים הישראלי בקפריסין: הרופא שהוטס לניקוסיה מספר על התכנון המקורי שהתבטל, ועל הקושי הגדול • "הוריו הגיבו בעצב גדול. איך אפשר להכיל בשורה כזו? ילד שלפני כן תפקד לחלוטין" • מצבה של הילדה שהוטסה לארץ מוגדר בינוני ויציב, אחרי שהייתה כבר במצב קשה
חרדים 10
כ' כסלו התשפ"ב / 24.11.2021 08:25

האסון בגן הילדים של בית חב”ד בקפריסין: ד”ר איתן נאמן, רופא בכיר בטיפול נמרץ ילדים סורוקה, שהמריא לקפריסין כדי לטפל בילד בן השנתיים בנפטר מהחיידק האלים, סיפר על הרגעים הקשים.

באתר ynet ציטטו אותו מספר, כי “מה שעשה את זה מאוד קשה זו העובדה שהכול קרה מאוד מהר. תוך יומיים מבריאות שלמה הילד נפטר, והוריו הגיבו בעצב גדול. איך אפשר להכיל בשורה כזו? ילד שלפני כן תפקד לחלוטין”.

“הוקפצתי בסביבות השעה עשר בלילה. הבנו שמדובר בילד מאוד חולה שנמצא בבית חולים בניקוסיה. התכנון המקורי היה לצאת עם צוות מלא ולהביא אותו לארץ. כבר מההתחלה היה ברור שהמצב שלו מאוד קשה, ולפני העלייה למטוס לקפריסין מצבו הידרדר עוד יותר”.

בשל כך תיאר ד”ר נאמן, “ביטלתי את הצוות הרפואי, ולבקשת המשפחה טסתי לבד כדי לייעץ לצוות הרפואי בקפריסין במידת הצורך, ובעיקר לעזור למשפחה שנמצאת בארץ זרה להבין מה קורה לילד”.

“נחתתי בקפריסין בחצות, וכשהגעתי לבית החולים היה ברור שהמצב של הילד אנוש”, סיפר. “הוא התמודד עם כשל רב מערכתי, ככל הנראה על רקע זיהום שנגרם כתוצאה מחיידק המנינגוקוק. הצוות שם עשה הכול כדי להציל את החיים שלו, כל מה שאנחנו היינו עושים בארץ עשו שם. הוא נפטר לפנות בוקר, הכול קרה מאוד מהר. אני הייתי שם כדי ללוות אותם ולעזור להם להיפרד”.

כזכור, הילד נפטר לאחר שחלה במחלת חום ופריחה עם חשד לחיידק המנינגוקוק. מלבדו ילדים נוספים בגן הישראלי שבאי הסמוך חלו גם הם במחלת חום. אחת מהם, אף היא כבת שנתיים, הוטסה לישראל לאחר שבתחילה מצבה הוגדר קשה. היא הגיעה לבית החולים שיבא בתל השומר וכעת מצבה מוגדר בינוני ויציב.

סגן מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא תל השומר, ד”ר משה אשכנזי, מסר: “הילדה עוברת הערכת מצב מלאה על ידי רופא טיפול נמרץ ילדים. בשלב זה היא לא זקוקה לחמצן ובמצב יציב. לא נשקפת סכנה לחייה. לגבי ההידבקות אני מסייג, כי אנחנו לא יודעים ממה הילד נפטר. זה חיידק המנינגוקוק ויש לו חיסון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות