אוסטרליה הכריזה: “גם הזרוע המדינית של חיזבאללה – טרור”

שרת הפנים של אוסטרליה הודיעה כי חיזבאללה וכל זרועותיו ייצא מחוץ לחוק ומימון או חברות בארגון תחשב עבירה פלילית • עד כה, רק הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הייתה ברשימה השחורה
חרדים 10
כ' כסלו התשפ"ב / 24.11.2021 08:15

ממשלת אוסטרליה החליטה להגדיר מעתה את חיזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור. כך הודיעה הלילה שרת הפנים האוסטרלית קארן אנדרוז. ההגדרה החדשה תאסור על אזרחי אוסטרליה, שבה מתגוררת קהילה לבנונית גדולה, לממן את הארגון או להיות חברים בו.

אנדרוז הסבירה כי “הארגון השיעי שנתמך על ידי איראן הוא איום אמתי על אוסטרליה והוא ממשיך לבצע התקפות טרור ולתמוך בארגוני טרור. לממשלה יש אפס סובלנות לאלימות ואין סיבה – דתית או פוליטית – שמצדיקה הרג של חפים מפשע”.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על ההחלטה האוסטרלית: “אני מברך על כוונתה של אוסטרליה להכריז על חיזבאללה וכל זרועותיו כארגון טרור. מדובר בארגון שנתמך על ידי איראן ואחראי לאינספור מתקפות נגד ישראל ברחבי העולם. תודה לך חברי, ראש הממשלה סקוט מוריסון, על מנהיגותך”.

שר החוץ יאיר לפיד: “אני מודה לממשלת אוסטרליה על ההחלטה הקובעת כי חיזבאללה, על כל זרועותיו, הינו ארגון טרור. אוסטרליה היא ידידה קרובה של ישראל גם במאבק בטרור העולמי. משרד החוץ מוביל, בשת”פ צמוד עם קהיליית הביטחון הישראלית, קמפיין בינלאומי להכרזה על חיזבאללה כארגון טרור. ההחלטה האוסטרלית מצטרפת להחלטות דומות וחשובות של 17 מדינות נוספות בשנתיים האחרונות שהבינו כי אין זרועות נפרדות לארגון טרור”.

“הדבר נכון גם לגבי ארגון הטרור חיזבאללה, מדובר בגוף אחד, וכל הפרדה בין זרועותיו היא מלאכותית. אני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון, על כל זרועותיו, כארגון טרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות