בגן חב”ד בקפריסין: פעוט נפטר, תינוקת הוטסה לארץ במצב קשה

מקרה חריג בגן ילדים שמפעיל בית חב"ד בקפריסין: פעוט בן שנתיים נפטר, ותינוקת נוספת שחלתה הוטסה בבהילות לטיפול בישראל - כשמצבה מוגדר קשה • פרופ' אייל לשם מבית החולים שיבא תל-השומר: "החיידק 'מניגוקוק' עלול לגרום למחלה חמורה אצל ילדים וצעירים ואף למוות"
חרדים 10
י"ט כסלו התשפ"ב / 23.11.2021 17:08

מקרה חריג בגן ילדים של בית חב”ד בקפריסין: פעוט  בן שנתיים נפטר בעקבות התפשטות חיידק טורף.

ילדים נוספים בגן שבעיר לימסול חלו גם הם במחלת חום ומתוכם ילדה נוספת כבת שנתיים, שנדבקה גם היא בחיידק הוטסה לישראל בטיסה דחופה לקבלת טיפול רפואי.

לפי דיווח בחדשות 12, משפחות של הילד שנפטר מתגוררת בדרום הארץ.

פרופ’ אייל לשם מבית החולים שיבא תל-השומר אמר ל’חדשות 12′: “בישראל יש כ-50 מקרים של הידבקות בחיידק מנינגוקוק שעלול לגרום אצל ילדים וצעירים למחלה חמורה ואף לסכנת מוות.

“כיום יש חיסון כנגד מנינגוקוק אך הוא לא ניתן כחלק משגרת החיסונים, אלא כחלק משירותי הבריאות המשלימים ולכל חייל שמתגייס לצה”ל. מרגע ההדבקה מבצעים חקירה אפידמיולוגית כדי לראות מי נחשף לחולים ולאותם נחשפים נותנים טיפול אנטיביוטי כדי למנוע מחלה”.

החיידק מניגוקוק נמצא בלוע של כ-20% מהילדים.

ברוב המקרים אינו גורם למחלה קשה, אך הוא עלול להפוך לאלים ולייצר זיהום חודרני שמתפשט בגוף ומוביל לפגיעה חמורה. התסמינים של המחלה כוללים חום גבוה, ירידה ברמת ההכרה, ישנוניות, כתמים אדומים-כחולים על העור שנראים כמו שטפי דם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות