תומך? הרב מיכה הלוי לשר כהנא: “בטוח שכוונתך להיטיב על הכשרות”

רב העיר פתח תקוה, שהיה מהמתנגדים הבולטים של רפורמת הכשרות, נפגש היום עם השר מתן כהנא • "אני סמוך ובטוח שכל כוונותיו של השר הוא להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל"
חרדים 10
י"ט כסלו התשפ"ב / 23.11.2021 15:18

השר לשירותי דת מתן כהנא נפגש היום (שלישי) עם רב העיר פתח תקווה הרב מיכה הלוי. בפגישה השתתף גם יו”ר סיעת ימינה, ח”כ ניר אורבך, תושב העיר.

מדובר בפגישה ראשונה של השניים מאז עברה תכנית הכשרות של השר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

הרב מיכה הלוי המפעיל מתווה מיוחד של מערך כשרות בעיר, שוחח עם השר על האופן בו רבנים מקומיים ימשיכו להעניק כשרות. השר כהנא הבהיר כי בתכנית הכשרות יוכלו רבני הערים והמועצות הדתיות המוסמכות להמשיך להעניק כשרות כבעבר.

הרב הלוי ציין כי הוא עדיין מסוייג מהתכנית אך הדגיש, “אני סמוך ובטוח שכל כוונותיו של השר הוא להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל, וכך אני דואג להגיד בכל מקום”.

בעבר כתב הרב הלוי בהתייחסות לרפורמת הכשרות של כהנא כי “ההיכרות בין רב העיר הממונה ובין בעלי העסקים בענייני הכשרות היא הכרחית. רב עיר חייב להיות נוכח בשטח מדי יום עם יכולת להזמין בעלי עסקים לשימוע בכל מקרה של הפרת כשרות. לכן, מתן כשרות על ידי רב שנמצא ביישוב מרוחק זה חוסר אחריות בכשרות”.

“המחשבה שאפשר ליצור תחרות בכשרות כמו בכל תחום אחר היא חוסר הבנה בסיסי במושג כשרות. כשרות איננה חברת סלולר. הפיכת הכשרות לשוק פתוח לתחרות מביאה את בעל עסק להבנה כי גם אם תישלל ממנו התעודה תהיה לו אפשרות להתנייד לקבלת תעודת כשרות מגוף אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות