עיכוב בבחירת השופטים; “‏עסקה שלא תהיה טובה – לא תהיה”

ההודעה על דחיית הישיבה באה על רקע דיווחים על חילוקי דעות בין נציגי הימין בוועדה באשר למועמדים שאותם יש למנות לארבעת הכיסאות שמתפנים בבית המשפט • סער: "אני מקווה שנוכל להגיע להבנות ולהסכמות הנדרשות"
חרדים 10
י"ט כסלו התשפ"ב / 23.11.2021 14:09

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (שלישי) על דחיית ישיבת הוועדה לבחירת שופטים שנועדה לבחירת שופטים לבית המשפט העליון. ״למרות מאמצים רבים שנעשו במטרה לגבש הסכמה לבחירת שופטים בהתאם לדרישת החוק – הדבר לא צלח לפי שעה”, אמר סער, המשמש יו”ר הוועדה.

“כשר המשפטים אני מודע לאחריות המוטלת עלי לבחירה מאוזנת שתעצב את דמותה של ערכאת השיפוט הגבוהה ביותר לשנים הבאות. מימוש אחריות זאת מחייבת, מחד, פשרות ומאידך – בחירה שתשקף את החתירה למגוון ולאיזון בהרכב בית המשפט העליון. אחריות זאת לא אוכל לממש על ידי תפיסה של ‘בחירה בכל מחיר’. אני מקווה שנוכל להגיע להבנות ולהסכמות הנדרשות תוך זמן לא רב״.

ההודעה על דחיית הישיבה באה על רקע דיווחים על חילוקי דעות בין נציגי הימין בוועדה באשר למועמדים שאותם יש למנות לארבעת הכיסאות שמתפנים בבית המשפט.

נציגי הימין בוועדה, רוטמן ושקד, מנסים ליצור ”דיל” שבמסגרתו ייבחרו שני שופטים שמרנים ושני שופטים אקטיביסטים לבית המשפט העליון. לפי שעה סער מעדיף לחבור לנשיאת העליון אסתר חיות, ולמנות שלושה שופטים המזוהים עם העמדות הפרוגרסיביות.

שרת הפנים איילת שקד, חברת הוועדה למינוי שופטים, אמרה: ”‏עסקה שלא תהיה טובה – לא תהיה. טוב עשה שר המשפטים שדחה את הדיון בוועדה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות