“משתמשים בילדים כנשק חם כדי להוציא את האבות מבית המדרש”

מקלב: "זו גזירה שנועדה להפסיק את לימוד התורה בארץ ישראל. יש מפלגה דתית אחת כאן בכנסת שיכולה למנוע את זה ולא עושה דבר" • אזולאי: "לא ישברו אותנו לא ליברמן ולא בנט, עולם התורה ימשיך לפרוח"
יוני גרין
י"ט כסלו התשפ"ב / 23.11.2021 12:11

הוועדה המיוחדת לזכויות הילד קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד בנוגע לגזירת ליברמן, המבקש למנוע סבסוד לילדי המעונות אשר אבותיהם לומדים תורה.

“משתמשים בילדים שלנו כנשק חם כדי להוציא את האבות מבית המדרש” – כך אמרה אפרת לופו מפורום “תורתם אומנותן”: “אף אחד לא יגיד לעצור את הסבסוד של המעונות של הילדים לסטודנטים למשפטים בגלל שיש מספיק עורכי דין בארץ”

ח”כ אורי מקלב תקף: “אני שמח לראות כי כולם פה יחד להילחם כנגד רועה הגזירה אך יחד עם זאת יש מפלגה דתית אחת כאן בכנסת שיכולה למנוע את זה ולא עושה דבר”.

“הגזירה הזו הינה פגיעה קשה בכלכלה הישראלית, זו החלטה לא חברתית ולא אנושית. – ערך לימוד התורה הוא זכות הקיום שלנו, מה שלא יטענו גזרה זו נועדה בכדי להפסיק את לימוד התורה בארץ ישראל”.

“אך אני מודיע לכם פה, מסירות לימוד התורה לא תימדד על פי החלטה כזו או אחרת של הכנסת, כבר היום אותן נשים מעדיפות לחיות בצמצום בכדי לאפשר לבעליהן ללמוד תורה. אותם משפחות לא יוצאות לחופשות ולבתי מלון. הן לא מבקשות דבר – רק להביא פרנסה לילדיהן”.

מקלב הוסיף, “החלטה זו תגרום למצב בו נשים רבות יפסיקו לעבוד או שימצאו מסגרות אלטרנטיביות, חלקם במסגרות לא ראויות עם עשרות ילדים בחדר, כל התפתחות הילד תהיה תלויה בדבר זה. בסופו של דבר זו פגיעה בילדים והוועדה הזו צריכה לשים את הדברים האלה למול עיניה”.

“לא יכול להיות מצב בו במדינה יהודית יכפו על משהו לצאת לעבודה במקום ללמוד תורה”.

ח”כ ינון אזולאי אמר, “פוגעים לנו בישיבות, פוגעים במרקם היהודי, פוגעים בלומדי התורה. כשהייתי אברך קיבלתי מלגת אברך בחלקים ועדיין זה לא מנע ממני להמשיך ללמוד. שיהיה לכולם ברור, כסף לא ישבור אותנו!”.

“אנחנו לפני חג חנוכה בו נלחמו המעטים מול הרבים. היום אנחנו המעטים שנלחמים על הרוח שלנו ללמוד תורה. לא ישברו אותנו לא ליברמן ולא בנט, עולם התורה ימשיך לפרוח לומדי התורה הם הנשמה שלנו. לא ניתן לכם להרים יד על ילדנו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עבודה
    23/11/2021 14:11
    חמור
  1. עבודה זה לא קללה,
    ואם מישהו מחליט שלא לפרנס את מישפחתו שיקח אחריות ולא יטיל אותה על התורמים למדינה.

    • לחמור   28/11/2021 11:53

      ח

    • נוני   28/11/2021 14:34

      בעלי יושב ולומד, ואני מפרנסת, וזה לא קשור לסיבסוד המעונות לילדים שלנו! נקודה.
      אמורים לקבל סיבסוד, כי הסיבסוד מאז ומתמיד היה עמ”נ לעודד אימהות לצאת לעבוד ולא להישאר בבית עם הילדים.
      ה’ הוא האלוקים. אין עוד מלבדו!!
      אוהבים אתכם אברכים ומעריכים מאד את לימוד התורה שלכם הנחוץ כ”כ דוקא בימים אלו!!!