חריג: המשטרה מערערת – ודורשת את הארכת מעצר ראש העיר החרדי

המשטרה הגישה לבית המשפט המחוזי ערעור חריג בנוגע למעצרו של ראש העיר החרדי החשוד כי נכח בזמן הרצח לפני שלושים שנה • מעצרו הוארך אתמול בארבעה ימים, והמשטרה מבקשת עשרה ימים
חרדים 10
י"ט כסלו התשפ"ב / 23.11.2021 11:33

בצעד תקדימי ונדיר יחסית, הגישה המשטרה ערעור לבית המשפט המחוזי נגד ההחלטה להאריך את מעצרו של ראש העיר החרדי בארבעה ימים בלבד, ולא בעשרה ימים כפי שביקשה.

המשטרה לא מבקשת כהרגלה הארכת מעצר נוספת בתום פרק הזמן הקצוב, אלא מראש מערערת על הבקשה ורוצה להאריך את מעצרו, על מנת להשלים את החקירה.

אתמול, המשטרה טענה בדיון בהארכת מעצרו של ראש העיר, כי הוא היה נוכח ברצח של אבי אדרי ביער רמות והיה מעורב בו. עוד טענו במשטרה, כי הוא פעל עם אחרים, ויחד הם הובילו לרצח. “מהראיות שבידינו ניתן להבין כי ראש העיר פעל יחד עם אחרים באופרציה שהובילה לרצח והוא אכן היה מעורב ברצח אברהם אדרי בשנת 1990”, אמר נציג המשטרה.

בדיון התברר, כי שמו של ראש העיר עלה כבר לפני יותר משנה כמעורב ישיר ברצח, במסגרת חקירה סמויה שנערכה בפרשה.

לפי המשטרה, רק לאחר שנעצרו חשודים אחרים, התגבשו די ראיות למעצרו – והחשד נגדו התחזק. נציג המשטרה ציין, כי עוצמת החשדות נגד ראש העיר גדולה יותר מזו של חשודים אחרים.

השופט אלעד לנג אמר: “הראיות בתיק מניחות חשד סביר לביצוע עבירות של גרימת מוות בכוונה תחילה וקשירת קשר לביצוע פשע”.

על פי עדויות ראש העירייה היה מחופש לאישה ונהג ברכב שהוביל את אדרי, שנסע אחריו, לזירת הרצח ביער רמות. שם נכחו גם מעורבים אחרים.

הרב אליעזר ברלנד הורה לסרס את אדרי, המעורבים היכו אותו נמרצות והוא מת. לאחר מכן דיווחו שהייתה “תאונת עבודה”.

עו”ד אריאל עטרי, המייצג את ראש העיר, ציין בפני בית המשפט כי הוא היה בן 18 בזמן שבו התרחש המקרה. “המשיב היה קטין בזמן שאתם מייחסים לו את הרצח”, אמר.

השופט העיר: “אז אתה רוצה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות ולהביא את הוריו לפה?!”

שמו של ראש העיר לא יותר לפי שעה לפרסום. זאת מאחר שהשופט אלעד לנג איפשר לסנגורו של ראש העיר להשיב לבקשת ‘הארץ’ עד מחר, ורק אז ייקבע דיון האם זכות הציבור לדעת מיהו ראש העיר שחשוד ברצח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברלנד
    24/11/2021 12:57
    לא חשוב
  1. כולי תקווה שאנשי ברלנד יראו את הפרוטוקול ויקלטו שבעצם רבם המתועב מכר וזימר על כולם בשביל להציל את עורו סוף סוף יתפכחו