הרב אביגדור חיות: “צורם לי שמתעלמים ממשפחות ההרוגים”

הרב אביגדור חיות שכל את בנו ידידיה באסון מירון התייחס להמלצות הביניים של הוועדה לחקירת האסון • הוא סיפר כי על אף האסון הנורא, "הייתי במירון 12 פעמים מאז האסון ואני אוסיף ללכת"
103FM
י"ט כסלו התשפ"ב / 23.11.2021 10:08

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון הגישה אתמול (שני) את מסקנות הביניים לראש הממשלה, על מנת להיערך לקראת הילולת ל”ג בעומר שעתידה להתקיים בעוד חצי שנה. בין ההחלטות – הגבלת ההתקהלות ל־20 אלף אנשים בלבד, הדלקת מדורה אחת מרכזית ואיסור על חלוקת מזון והקמת אוהלים במתחם.

הרב אביגדור חיות ששכל את בנו באסון הנורא ואת תלמידו שוחח עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב־103fm והביע את דעתו בנושא.

הרב חיות ציין כי לאחר שעבר על דו”ח הוועדה, “דבר אחד צורם בצורה לא נורמלית וזה התעלמות מוחלטת וטוטלית במשך 7 חודשים ממשפחות ההרוגים, ממשפחות הפצועים, מכל בן אדם שקשור. מדברים טכנית וזה מאוד יפה אבל שוכחים שיש אנשים שמתמודדים יום יום”.

הוא הדגיש: “נהניתי לראות שנמצאים עם הפנים קדימה למנוע את האסון הבא, אבל אני אישית מתמודד 7 חודשים עם דבר מטורף, הבן שלי איננו וזה לא דבר שהולך ונהיה יותר קל זה מצריך המון משאבים וכוחות, ויש אפס התייחסות”.

עוד הוסיף: “שום אשם כזה או אחר לא יעזור לי. שום דבר לא יגרום לבן שלי לצאת מהקבר שלו בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. שום דבר לא יכול לפצות, אבל תנו לנו כלים להתמודד. אני מתמודד עם תרפיות בשביל המשפחה בסכום כולל של 9,000 ש’ בחודש, אני משלם בכוחות עצמי. אני פצוע ונמצא בשיקום ונאלץ לעבוד עד 19:00 בערב כול יום כדי לנסות לממן את זה”.

“מישהו מציע עזרה? זה קרה בשטח של המדינה שלנו ואני כאזרח הלכתי למקום שהיה מותר לי על פי כל חוק ללכת”.

כמו כן, סיפר כי על אף האסון הנורא, “הייתי במירון 12 פעמים מאז האסון ואני אוסיף ללכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות