מבצע חיסון הילדים יוצא לדרך; רק ל-2% מהילדים הוזמנו תורים

מבצע חיסון ילדים בני 5 עד 11 מפני נגיף הקורונה יוצא הבוקר לדרך באופן רשמי, אך אמש כבר החלו בקופות החולים לחסן כ-600 ילדים • מתוך כ-955 אלף ילדים הזכאים לקבל את החיסון, רק ל-22,300 ילדים הוזמן תור • הפרויקטור: "זהו יום חג לילדים ולהורים שיוכלו להגן על ילדיהם"
חרדים 10
י"ט כסלו התשפ"ב / 23.11.2021 08:10

מבצע חיסוני הילדים בגילאי 5-11 יוצא היום (שלישי) לדרך בישראל, המדינה השנייה בעולם המחסנת ילדים מפני נגיף הקורונה, אחרי ארצות הברית.

רשמית, המבצע מתחיל היום אך אתמול כבר חיסנו בקופות החולים כ-600 ילדים.

מנתוני קופות החולים שדווחו אתמול עולה כי רק ל-2.35% מכלל הילדים בקבוצת הגיל הוזמנו תורים לחיסון נגד נגיף הקורונה.

אדיר ינקו מדווח בעיתון ידיעות אחרונות כי בקופות החולים מעריכים כי בימים הקרובים יתחסנו ילדים להורים שכבר החליטו מראש שיחסנו את ילדיהם, ובהמשך יידרשו מאמצי הסברה רחבים ונקודתיים יותר על מנת להביא את הילדים להתחסן.

ממונה הקורונה פרופ’ סלמאן זרקא התייחס אמש למבצע החיסון ואמר, “זהו יום חג לילדים ולהורים שיוכלו להגן על ילדיהם”.

לדבריו, “המחלה בקרב הילדים לעיתים קלה ואף א-סיפטומטית, אבל לעתים היא יכולה להחמיר עד כדי פגיעה בזיכרון, נדודי שינה ועוד. הכרנו את התופעה של פגיעה מערכתית קשה שמופיעה מספר שבועות אחרי מחלה”.

פרוייקטור הקורונה ציין כי “לצד ההגנה על הילדים החיסון נותן אפשרות לחיי שגרה. הרבה ילדים מתקשים לחזור לשגרת החיים בגלל מגע עם מאומתים. החיסון פותר את הצורך בבידוד, בין אם במגעים בבתי הספר בנסיעה לחו”ל”.

“אני קורא להורים לקבל מידע ממקורות מהימנים. בכל נושא ונושא חשוב לקבל החלטה בהתבסס על מקור מוסמך. מומלץ לפנות לצוות הרפואי והמקצועי בקופות החולים לכל שאלה שתהיה לכם”, אמר זרקא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות