המשטרה: ראש העיר שנעצר נכח ברצח אבי אדרי; מעצרו הוארך

המשטרה ביקשה להאריך ב-10 ימים את מעצר ראש העיר החרדי - אולם ‏מעצרו הוארך ב-4 בלבד • שמו של ראש העיר עלה כבר לפני יותר משנה בחקירה סמויה, כמעורב ישיר ברצח • עוצמת החשדות נגדו גדולה יותר מזו של חשודים אחרים • היה מחופש לאישה ונהג ברכב שהוביל את אדרי
חיים טוויל
י"ח כסלו התשפ"ב / 22.11.2021 18:53

פרשת הרצח וכנופיית ‘שובו בנים’: בית משפט השלום בירושלים דן היום (שני) בהארכת מעצרו של ראש העיר החרדי שנעצר אתמול בחשד למעורבות ברצח אברהם אדרי ז”ל בירושלים ב-1990 ולקשירת קשר לפשע.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

המשטרה טענה בדיון בהארכת מעצרו של ראש העיר, כי הוא היה נוכח ברצח של אבי אדרי ביער רמות והיה מעורב בו. עוד טענו במשטרה, כי הוא פעל עם אחרים, ויחד הם הובילו לרצח. “מהראיות שבידינו ניתן להבין כי ראש העיר פעל יחד עם אחרים באופרציה שהובילה לרצח והוא אכן היה מעורב ברצח אברהם אדרי בשנת 1990”, אמר נציג המשטרה.

בדיון התברר, כי שמו של ראש העיר עלה כבר לפני יותר משנה כמעורב ישיר ברצח, במסגרת חקירה סמויה שנערכה בפרשה.

לפי המשטרה, רק לאחר שנעצרו חשודים אחרים, התגבשו די ראיות למעצרו – והחשד נגדו התחזק. נציג המשטרה ציין, כי עוצמת החשדות נגד ראש העיר גדולה יותר מזו של חשודים אחרים.

השופט אלעד לנג אמר: “הראיות בתיק מניחות חשד סביר לביצוע עבירות של גרימת מוות בכוונה תחילה וקשירת קשר לביצוע פשע”.

השופט דחה בקשה לשחרר את ראש העיר למעצר בית, לאחר שקבע כי קיים חשש לשיבוש פעולות חקירה מצדו.

במהלך חקירתו, ראש העיר הכחיש את המיוחס לו.

על פי עדויות ראש העירייה היה מחופש לאישה ונהג ברכב שהוביל את אדרי, שנסע אחריו, לזירת הרצח ביער רמות. שם נכחו גם מעורבים אחרים.

הרב אליעזר ברלנד הורה לסרס את אדרי, המעורבים היכו אותו נמרצות והוא מת. לאחר מכן דיווחו שהייתה “תאונת עבודה”.

עו”ד אריאל עטרי, המייצג את ראש העיר, ציין בפני בית המשפט כי הוא היה בן 18 בזמן שבו התרחש המקרה. “המשיב היה קטין בזמן שאתם מייחסים לו את הרצח”, אמר.

השופט העיר: “אז אתה רוצה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות ולהביא את הוריו לפה?!”

המשטרה ביקשה להאריך בעשרה ימים את מעצרו של ראש העיר החשוד – ששמו אסור לפי שעה בפרסום – אולם ‏מעצרו הוארך בארבעה ימים,  עד ליום חמישי.

השופט אלעד לנג אמר: “נוכח מעמדו הציבורי והפגיעה בשמו הטוב ובחירותו יש לקבוע נקודת ביקורת קרובה”.

שמו של ראש העיר לא יותר לפי שעה לפרסום. זאת מאחר שהשופט אלעד לנג איפשר לסנגורו של ראש העיר להשיב לבקשת ‘הארץ’ עד מחר, ורק אז ייקבע דיון האם זכות הציבור לדעת מיהו ראש העיר שחשוד ברצח.

בשיחה ששודרה ב’כאן חדשות’, נשמע ראש העיר אומר לפני כשנתיים לעיתונאית שני חזיזה, יוצרת הסרט “רב הנסתר” שהוביל לפתיחת החקירה מחדש, שהוא אינו מכיר את אדרי שנרצח ב-1990.

במשטרה אומרים כי חקירת הרצח של ניסים שטרית ז”ל נמצאת בישורת האחרונה. בהתייחס לחקירת הרצח אבי אדרי ז”ל טוענים במשטרה, כי בעקבות מעצרם של שני חשודים נוספים, בהם ראש העיר, יש פעולות חקירה נוספות שצריך לבצע.

מוקדם יותר היום בית המשפט האריך בשבעה ימים את מעצרו של אחד החשודים המרכזיים בפרשה, אדם שהיה מקורב מאוד לראש קהילת ‘שובו בנים’ הרב אליעזר ברלנד וחשוד בשני מעשי הרצח – של ניסים שטרית ואבי אדרי.

חשוד נוסף שהודה, שיחזר והפליל אחרים, ישהה במעצר גם כן עוד שבוע.

מהמשטרה נמסר כי לבקשת צוות החקירה, במהלך היום הוארך בבית המשפט מעצרם של שמונה מהחשודים במסגרת חקירת תיקי רצח והיעדרות. מעצרם של שלושה מהחשודים הוארך בשבעה ימים נוספים –  עד ליום ראשון הקרוב, ומעצרם של חמישה חשודים הוארך בארבעה ימים, עד יום חמישי הקרוב.

אתמול בית משפט האריך את מעצרו של הרב ברלנד בשמונה ימים.

לפני כשבועיים, בדיון קודם בהארכת מעצרו של ברלנד, אמרה המשטרה כי הוא היה המשלח ונתן את את ההוראות לחוטפים ולרוצחים, אך לא נכח בעת המעשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות