מעשנים סיגריה אלקטרונית? מהיום תשלמו על הסיכון הזה הרבה יותר

שר האוצר חתם על הצו המטיל מס קנייה על הנוזל לסיגריות ועל סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות • נוזל המילוי יתייקר ב-11.39 ש"ח ועל סיגריות חד פעמיות יוטל מס קנייה של 360% מהמחיר הסיטונאי
חרדים 10
י"ח כסלו התשפ"ב / 22.11.2021 09:33

שר האוצר אביגדור ליברמן, חתם על צו המטיל מס קנייה על נוזל לסיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות, המקביל בשיעורו למס המוטל על מוצרי טבק אחרים.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

הצו הוא מהלך מתואם בין רשות המסים למשרד הבריאות ומטרתו לצמצם את הצריכה של סיגריות אלקטרוניות, שמעלות את הסיכון למחלות לב ומחלות נשימה.

הצו נכנס לתוקפו בחצות.

הצו קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יוטל מס קנייה של 270% מהמחיר הסיטוני, בתוספת 11.39 שקלים לכל מ”ל, שלא יפחת מ-21.81 שקלים.

על סיגריות חד פעמיות יוטל מס קנייה של 360% מהמחיר הסיטונאי, שלא יפחת מ-32.72 שקלים למ”ל. הצו מחריג סיגריות אלקטרוניות ונוזל מילוי מהפטור ממס קניה על יבוא אישי.

בנוסף, נקבעו הגבלות על כמות הסיגריות האלקטרוניות והנוזל שניתן להביא לארץ מחו”ל ללא תשלום מס קנייה. כמויות אלה מקבילות לכמויות הסיגריות הרגילות אותן ניתן להכניס לישראל ללא תשלום מס.

מי ששהו בחו”ל פחות מ-5 ימים יוכלו להכניס עד 4 מ”ל נוזל ולא יותר מ-2 סיגריות חד פעמיות. מי ששהו יותר מ-5 ימים בחו”ל, יוכלו להכניס עד 10 מ”ל נוזל ולא יותר מ-5 סיגריות חד פעמיות.

הגבלות אלו ייכנסו לתוקף תוך חודשיים מיום חתימת הצו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחירות
    22/11/2021 10:39
    אני
  1. לא משנה במי נבחר
    את הצינור נקבל בכל מקרה