המעצר של ראש העיר החרדי: שימש ‘נערת פיתוי’ ברצח של אדרי

ראש העיר החרדית, שהיה מזוהה בצעירותו עם 'שובו בנים', נעצר לחקירה בחשד למעורבות ברצח - והיום יובא לדיון בהארכת מעצרו • "היה בעל מראה נערי, וחבש פאה לפתות את אדרי, להוליך אותו לחשודים שארבו לו וביצעו את הרצח" • פרקליטו מכחיש: "דומה לקשר שלו לרצח ארלוזרוב"
חרדים 10
י"ח כסלו התשפ"ב / 22.11.2021 01:03

פרשת הרצח וההיעלמות של ניסים שטרית ואברהם אדרי ז”ל: ראש עיר חרדי נעצר ביום ראשון בבוקר לחקירה בחשד, כי היה מעורב בפרשת הרצח של אבי אדרי ז”ל בשנת 90′. ראש העיר חשוד ברצח וקשירת קשר לביצוע פשע.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

היום יובא ראש העיר לדיון בהארכת מעצרו, ומשטרה צפויה לבקש להאריך את מעצרו בשמונה ימים.

בשיחה ששודרה ב’כאן חדשות’, נשמע ראש העירה אומר לפני כשנתיים לעיתונאית שני חזיזה, מי שערכה את הסרט ‘רב הנסתר’ – שהוביל לפתיחת החקירה מחדש, כי אינו מכיר את אברהם אדרי ז”ל שנרצח ב-1990.

הוא הכחיש כל קשר לאירוע וסירב להצעה להיפגש עימה.

אריאלה שטרנבך, הכתבת לענייני חרדים של חדשות 13, סיפרה במהדורה המרכזית: “מדובר בראש עיר גדולה, עיר חרדית, שידוע שהיה מזוהה בצעירותו עם קהילת ‘שובו בנים’.

“קרוב משפחתו מדרגה ראשונה נשוי לבת של אליעזר ברלנד עצמו. אנחנו יכולים לראות את התמונות, ברלנד רוקד עם אותו ראש עיר בל”ג בעומר במירון.

“המעורבות שלו בפרשת הרצח מאד מעניינת, החשד הוא שאותו ראש עיר שימש נערת.. פיתוי, נערה, לא נער, ברצח של אדרי.

“כבר ב-2017, כאשר נחתמה עסקת טיעון עם ברלנד על הפרשיות, חסיד לשעבר שולח מכתב למשטרת ישראל ולמטה המאבק, ושם כותב את כל השתלשלות רצח אדרי כפי ששמע ממש מכלי ראשון מאחד שעצור כרגע באותה פרשיה.

“שם הוא מזכיר את שמו של אותו ראש עיר ומתאר אותו שהיה בעל מראה נערי, היה נער קטין באותה תקופה, ומתאר איך לבש פאה כדי לפתות את אדרי להוליך אותו לאותם חשודים שארבו לו וביצעו את הרצח.

“הטענה שהוא עצמו לא היה שותף לרצח ולא ידע לאן כל זה מוביל”.

עורך הדין אריאל עטרי, סנגורו של ראש העיר העצור, מסר בתגובה: “לראש העיר אין שום קשר לפרשה החמורה, ואין לו מושג איך שמו שורבב לסיפור המזעזע. הקשר שלו לאירוע, דומה לקשר שלו לרצח ארלוזרוב”.

אדם נוסף נעצר היום ונחקר גם הוא בחשד למעורבות במקרים.

בית משפט השלום בירושלים האריך היום  בשמונה ימים את  מעצרו של הרב אליעזר ברלנד.

בתחילת החודש הוארך מעצרו של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, בחשד למעורבות ברצח והיעלמות של ניסים שטרית בשנת 1986 ושל אבי אדרי לפני 31 שנים.

השופט אמר בהחלטתו, כי הרב ברלנד “קשר עצמו לחשדות ומסר גרסה מפורטת”.

נציג המשטרה אמר בדיון: ”נאספו נגד ברלנד ראיות בגין מעורבותו ואחריותו בגין מעורבותו ברצח אבי אדרי והיעלמותו של ניסים שטרית”.

לפני כשבועיים, בדיון קודם בהארכת מעצרו של הרב ברלנד, אמרה המשטרה כי הוא היה המשלח ונתן את את ההוראות לחוטפים ולרוצחים, אך לא נכח בעת המעשים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    את מי יש לציבור החרדי למכור היום?
    22/11/2021 15:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ברלנד
    רובינשטיין
    משי זהב
    ולדר

  2. מי שיודע יודע
    22/11/2021 18:28
    crow in darkness
  3. מי שמהעיר הזאת ישר מזהה