הרוצח מדאע”ש שערף את ראש העיתונאי האמריקני הוא בריטי

הלוחם מדאע"ש הוא כפי הנראה צעיר מוסלמי בשם עבדל-מאג'ד עבדל בארי, בן 23, תושב מערב לונדון שעסק במוזיקה • בשנה שעברה עזב את בית משפחתו המפואר והצטרף לשורות המורדים
יוני גרין
כ"ח אב התשע"ד / 24.08.2014 09:29

האם המערב הצליח לפענח מיהו הרוצח “ג’ון מהג’יהאד” מדאע”ש?

בשבוע שעבר פרסם ארגון הטרור סרטון המתעד את עריפת ראשו של העיתונאי האמריקני ג’יימס פולי על ידי לוחם דאע”ש.

בסרטון, שעורר סערה בארצות הברית ובבריטניה, נשמע הלוחם מכובה השחורים מדבר במבטא בריטי, ורשויות הביון במדינה החלו בניסיונות לאתר את זהותו.

הבוקר (ראשון) מדווחים כלי תקשורת בבריטניה כי גופי המודיעין במדינה – ה-MI5 וה-MI6 – הצליחו לפענח את זהותו. על פי הדיווחים, החשוד הוא צעיר מוסלמי בשם עבדל-מאג’ד עבדל בארי, בן 23, תושב מערב לונדון שעסק במוזיקה כשהתגורר בבריטניה.

הצעיר, שעזב בשנה שעברה את בית משפחתו המפואר במערב לונדון והצטרף לשורות המורדים הסונים הקיצונים, צייץ לאחרונה בטוויטר תמונה בה הוא נראה מחזיק ראש של אדם שנרצח בידי הארגון הקיצוני.

על פי גורמי המודיעין בבריטניה, כ-20 צעירים תושבי המדינה נוסעים בכל חודש למזרח התיכון, בעיקר לסוריה ועיראק, על מנת להצטרף לדאע”ש.

על פי הערכות שונות, בסוריה ובעיראק לוחמים כיום כ-400-500 בעלי אזרחות בריטית, אם כי על פי הערכות אחרות המספרים גבוהים בהרבה.

שר החוץ הבריטי, פיליפ האמונד, כתב בעיתון ‘סאנדיי טיימס’ כי הרוצח של פולי “בוגד בכל מה שהעם הבריטי מאמין בו”. לדבריו, “זה מזעזע לחשוב שמבצע המעשה הנתעב גדל בבריטניה. הוא אולי נושא את הדרכון שלנו, אבל לא שותף לערכינו.

“המוות של העיתונאי פולי הוא תזכורת לכולנו שהאסלאם הקיצוני בעיראק וסוריה לא רק גורם לסבל עצום במדינות אלו, אלא מהווה איום אידיאולוגי ברברי על ארצנו”, הוסיף האמונד – והזהיר כי אם הארגון הקיצוני לא ייעצר “הוא יחפש לפגוע בנו על אדמת בריטניה”.

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי פתח בחקירה פלילית של רצח העיתונאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות