סיכום הפיגוע ליד הכותל: הרוג וארבעה פצועים – בהם שוטרים

מחבל חמוש ב'קרלו' פתח באש וחוסל תוך 32 שניות • כתוצאה מפיגוע הירי, נרצח אזרח אחד ונפצעו שני אזרחים נוספים, אזרח אחד באורח בינוני-קשה ואזרח נוסף באורח קל והם פונו לקבלת טיפול רפואי • בנוסף נפצעו שני שוטרים באורח קל • צפו בפעילות המשטרה בזירה
חיים טוויל
י"ז כסלו התשפ"ב / 21.11.2021 12:18

הבוקר בסמוך לשעה 09:00, מחבל חמוש בנשק ביצע פיגוע ירי לעבר עוברי אורח בעיר העתיקה בירושלים. בתוך שניות מרגע הירי, כוחות משטרה של מחוז ירושלים ומג״ב חתרו למגע, השיבו בירי לעבר המחבל וניטרלו אותו. מותו של המחבל (42, תושב מזרח ירושלים) נקבע במקום.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

כתוצאה מפיגוע הירי, נרצח אזרח אחד ונפצעו שני אזרחים נוספים, אזרח אחד באורח בינוני-קשה ואזרח נוסף באורח קל והם פונו לקבלת טיפול רפואי. בנוסף נפצעו שני שוטרים באורח קל.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו לאזור, ובנוסף לנשק עמו בוצע הפיגוע, ברשות המחבל נתפסה גם סכין.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים במקום הערכת מצב ולזירת הפיגוע הגיעו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי.

חקירת הפיגוע מבוצעת ע״י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב״כ.

מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, אמר: “אין ספק שמדובר בפיגוע חמור ביותר שבוצע על ידי גורם שכרגע מוכר לנו, אבל לא ברמה הפח”עית-צבאית. הייתה היערכות של מחוז ירושלים, ותגובת השוטרים הייתה מהירה ביותר. תוך 32 שניות חתרו למגע ממספר כיוונים וחיסלו את המחבל. לצערנו, יש לנו פה קורבן אחד שנורה ונהרג. אנו ממשיכים בחקירת נסיבות המפגע והמעגלים הקרובים אליו”.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב סיפר בזירה כי המחבל הוא איש הפלג המדיני של חמאס שככל הנראה תכנן את האירוע. לדבריו, אשתו ברחה לחו”ל כבר לפני שלושה ימים וגם אחד מבניו נמצא בחו”ל.

“היה כאן אירוע קשה, מחבל הגיע הנה עם נשק תקני. הוא כל יום בא להתפלל כאן בהר הבית, היום הוא החליט לבוא הנה עם הנשק, ירה ולצערנו הרג את אחד האנשים שהיו כאן. בתוך מספר שניות בודדות, עלו שתי שוטרות מלמטה ופתחו עליו באש. במקביל הגיעו שוטר ואיש מג”ב מלמעלה וירו עליו”.

בר לב הוסיף, “לשמחתנו הסמטה הייתה ריקה, כי אחרת חס וחלילה היו עוד נפגעים. פעולת השוטרות הייתה מבחינה מבצעית ברמה הכי גבוהה. כך גם פעולת השוטרים שהגיעו מלמעלה, הערנות כאן הייתה מדהימה. כל הכבוד לשוטרי ושוטרות משטרת ישראל ולוחמי מג”ב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות