בנט: “נוכח המצב הקיים, לא צפויות הקלות נוספות בתוך ישראל”

"החורף מתחיל, ואנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואה של ילדים", הזהיר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה • מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש מרגיע: "לא נטיל הגבלות בחנוכה"
יוני גרין
י"ז כסלו התשפ"ב / 21.11.2021 11:37

העלייה במקדם ההדבקה של נגיף הקורונה בישראל לצד תחילת מבצע חיסוני הילדים בישראל, במוקד דברי ראש הממשלה נפתלי בנט היום (ראשון) בפתח ישיבתה השבועית של הממשלה.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

“בימים האחרונים אנחנו עדים לגל תחלואה קשה מאוד שמכה ברחבי אירופה, ואנחנו רואים גם עלייה מסוימת במקדם ההדבקה כאן, בישראל. החורף מתחיל, ואנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואה של ילדים”.

בנט הוסיף, “לשמחתנו, נשארנו עם האצבע על הדופק גם כשהמגמה הייתה חיובית, ולכן אנחנו ערוכים. בימים האחרונים נחתו בישראל חיסונים רבים לילדים, לקראת מבצע חיסון הילדים שיחל השבוע. אלה חיסונים מיוחדים לילדים, הם מותאמים, יש בהם את שליש הכמות מחיסוני מבוגרים. החיסונים בטוחים ויעילים בשביל לשמור על בריאות ילדינו”.

“כפי שאמרתי – בני, דוד, יהיה מהראשונים להתחסן, וכך אני מצפה מכל הורי ישראל לעשות, בוודאי משרי הממשלה שיש להם ילדים או נכדים בגיל הרלוונטי”.

ראש הממשלה הצהיר כי “נוכח המצב הקיים, לא צפויות הקלות נוספות בתוך ישראל בשלב זה. ישראל פתוחה ובטוחה, ואנחנו נפעל שכך יימשך”.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אמר בראיון לחדשות 13, “העלייה הזו מטרידה. בעיקר אם היא תימשך ואם מקדם ההדבקה יעלה מעבר ל-1.1. זו נקודה שמסמלת התפתחות של התחלואה”.

למרות זאת, פרופסור אש מרגיע ומבהיר כי לא מתוכננות כרגע הגבלות, כל עוד מקדם ההדבקה נותר יחסית נמוך. “אנחנו נשב ונחשוב האם צריך לשנות משהו לגבי חנוכה”, הוא מסביר. “אם מקדם ההדבקה יישאר סביב 1 אני לא רואה שנצטרך לנקוט צעדים”.

מנכ”ל משרד הבריאות אמר שחיסוני הילדים יתחילו ביום שלישי הקרוב וכי יהיו מאמצים לשכנוע ההורים ללא לחץ אלא בהנגשת מידע ושקיפות. לדבריו, “אנחנו לא לוחצים, חשוב לנו שההורים יקבלו החלטה אישית בהתייעצות עם הרופא – אבל זה מאוד חשוב להתחסן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבא לשני ילדים מעל גיל 5
    21/11/2021 11:53
    חנן
  1. שבנט אומר שהוא יחסן את בנו אני מתחיל לחשוש מהחיסון…