המחבל, איש ‘הזרוע המדינית’ של החמאס, חוסל בתוך 32 שניות

מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים שהגיעו לזירת הפיגוע בירושלים חשפו פרטים על זהות המחבל, שאשתו ברחה לחו"ל - ושיבחו את תגובת השוטרים • "הגיע עם נשק תקני. הוא כל יום בא להתפלל כאן בהר הבית, היום הוא החליט לבוא עם הנשק. לשמחתנו הסמטה הייתה ריקה"
חיים טוויל
י"ז כסלו התשפ"ב / 21.11.2021 11:07

מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, והשר לביטחון פנים עמר בר-לב, הגיעו הבוקר (ראשון) לזירת הפיגוע בסמוך לשער השלשלת, בכניסה להר הבית ליד הכותל המערבי, שם חשפו פרטים חדשים על זהות המחבל, ושיבחו את הפעילות המהירה של כוחות הביטחון.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

המחבל הוא פאדי אבו שחידם, בשנות הארבעים לחייו, איש הזרוע המדינית של חמאס, תושב מחנה הפליטים שועפט. הוא נורה למוות במקום על ידי כוחות המשטרה, אחרי שביצע את הירי באמצעות ‘קרלו’. ליד גופתו מצאו סכין.

מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, אמר: “אין ספק שמדובר בפיגוע חמור ביותר שבוצע על ידי גורם שכרגע מוכר לנו, אבל לא ברמה הפח”עית-צבאית. הייתה היערכות של מחוז ירושלים, ותגובת השוטרים הייתה מהירה ביותר. תוך 32 שניות חתרו למגע ממספר כיוונים וחיסלו את המחבל. לצערנו, יש לנו פה קורבן אחד שנורה ונהרג. אנו ממשיכים בחקירת נסיבות המפגע והמעגלים הקרובים אליו”.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב סיפר בזירה, כי המחבל הוא איש הפלג המדיני של חמאס שככל הנראה תכנן את האירוע.

לדבריו, אשתו ברחה לחו”ל כבר לפני שלושה ימים וגם אחד מבניו נמצא בחו”ל.

“היה כאן אירוע קשה, מחבל הגיע הנה עם נשק תקני. הוא כל יום בא להתפלל כאן בהר הבית, היום הוא החליט לבוא הנה עם הנשק, ירה ולצערנו הרג את אחד האנשים שהיו כאן. בתוך מספר שניות בודדות, עלו שתי שוטרות מלמטה ופתחו עליו באש. במקביל הגיעו שוטר ואיש מג”ב מלמעלה וירו עליו”.

בר לב הוסיף, “לשמחתנו הסמטה הייתה ריקה, כי אחרת חס וחלילה היו עוד נפגעים. פעולת השוטרות הייתה מבחינה מבצעית ברמה הכי גבוהה. כך גם פעולת השוטרים שהגיעו מלמעלה, הערנות כאן הייתה מדהימה. כל הכבוד לשוטרי ושוטרות משטרת ישראל ולוחמי מג”ב”.

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם השר בר-לב ועם מפכ”ל המשטרה שבתאי. בנט הנחה את השניים להגביר את ההיערכות במרחב ירושלים במטרה למנוע פיגועים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכותרת הנכונה צריכה להיות שהמחבל חוסל 32 שניות מאוחר מדי!
    21/11/2021 13:39
    ATUK
  1. הכותרת הנכונה צריכה להיות שהמחבל חוסל 32 שניות מאוחר מדי!