לא הציבו מגנומטרים ומעצר שייח’: התגובות לפיגוע הקטלני בירושלים

ח"כ בן גביר טוען: "אפשר היה למנוע התוצאות הקשות של הפיגוע" • ח"כ סטרוק תוהה: "דובר חמאס מברך על הפיגוע בשערי הר הבית. מה יאמר דובר הזרוע הפוליטית של התנועה האיסלאמית בישראל?"
יוני גרין
י"ז כסלו התשפ"ב / 21.11.2021 10:21

פיגוע הירי הקשה היום (ראשון) בשער השלשלת, שער הכניסה להר הבית הסמוך לכותל המערבי, מעורר תגובות קשות במערכת הפוליטית.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר מסר: “רק לפני כשנה בג”צ דחה עתירתי להציב מגנומטרים לערבים כמו ליהודים כחמישים מטר מהר הבית. אם היו עושים זאת התוצאות הקשות היו נמנעות כשהטרור מרים ראש צריך להוריד לו את הראש. מי שמנסה לרצוח יהודים צריך לירות לו בין העיניים ולשלוח מסר לבאים אחריו שזה סופו של כל מחבל”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “חוסר המשילות של הממשלה מעודד את המחבלים להוציא פיגועים, בינתיים עד שהממשלה תתעורר ותעיף את האחים המוסלמים, צריכים להרוס את ביתו של המחבל ולגרש את בני משפחתו מהמדינה”.


יו”ר מפלגתו, ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “אני ‏מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה”.

ח”כ אורית סטרוק: “‏בזמן שכולנו מתפללים לשלום הפצועים – דובר חמאס מברך על הפיגוע בשערי הר הבית. מה יאמר דובר הזרוע הפוליטית של התנועה האיסלאמית בישראל?”.

ח”כ מירי רגב מהליכוד כתבה: “הרפיסות המדינית של ממשלת בנט -לפיד וההתנהלות המכילה שלהם כלפי התנועה האסלאמית בממשלה מראה את סימניה. הטרור מרים את הראש, פיגוע שני תוך ארבעה ימים. מתפללת להחלמתם המהירה של הפצועים. תנחומיי למשפחת הנרצח”.

מתנועת ‘אם תרצו’ נמסר: “אנו מזהירים כבר שבועות מפני עליית ההסתה בנוגע להר הבית. התרענו על חזרתו לפעילות של סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח’ כאמל ח’טיב, על קריאותיו ‘לגרש את הזוהמה והלכלוך’ מהר הבית. פנינו לשירותי הביטחון, למשטרה ולשר הבט”פ ואמרנו שזה רק עניין של זמן עד שההסתה תהפוך לרצח. אנו שבים וקוראים לעצור מיידית את ח’טיב ועימו את המסיתים האחרים. עלילות הדם על הר הבית מסכנות חיים ואסור לעמוד מולם בשוויון נפש!”.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: “האירוע הבוקר הוא עליית מדרגה בהתנהלות גורמי הטרור. צריך להגביר את השמירה בעיר העתיקה. אני מקווה שכוחות הביטחון יעשו את המיטב בבדיקה וחקירת האירוע, ובביטחון האזור”.
“מוקדם עדיין להסיק מסקנות אבל אין ספק שהפיגוע הוא חמור מאוד ומתוכנן היטב מראש. אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחת ההרוג – אזרח שהלך להתפלל בכותל ונרצח על לא עוול בכפו, וכן איחולי החלמה לפצועים. ירושלים ידעה ויודעת אירועים קשים. אנחנו צריכים לדעת להתמודד איתם ולהמשיך את שגרת החיים התקינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות