מבצע חיסון הילדים יחל ביום ג’; אלו ההתלבטויות שנותרו

מבצע חיסוני הילדים יתחיל ביום שלישי, אך לא כל ההחלטות כבר התקבלו • האם ימתינו זמן רב יותר בין מנה למנה? מתי יחסנו ילדים מחלימים?
חרדים 10
י"ז כסלו התשפ"ב / 21.11.2021 08:31

ועדת החיסונים של משרד הבריאות תתכנס הערב (ראשון) לקבלת הכרעות אחרונות בנוגע למבצע חיסוני הילדים, שייפתח ביום שלישי השבוע, אחרי נחיתת כמיליון מנות מותאמות לילדים בישראל.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בין היתר, ידונו בשאלה האם בזכות הירידה בתחלואה ניתן להמתין זמן רב יותר בין מנת החיסון הראשונה למנה השנייה, כפי שנהגו בבריטניה ובמדינות נוספות באירופה, וזאת כדי להגדיל את משך זמן ההגנה.

ההתלבטות היא לאור העובדה שמנת חיסון לילד, קטנה יותר ב-25% ממנת חיסון למבוגר. המטרה היא לא להגיע למצב בו צריכים בתוך חודשים ספורים להעניק חיסון בוסטר גם לילדים.

שאלה נוספת שתעלה לדיון, היא בנוגע לחיסוני ילדים מחלימים. יש מומחים הסבורים כי צריכים להמתין שלושה חודשים מאז ההחלמה כמו למבוגרים. מומחים אחרים טוענים כי ניתן להמתין פרק זמן ארוך יותר, שכן הדעיכה החיסונית אצל ילדים – איטית יותר.

אתמול נמסר מלשכת בנט כי ראש הממשלה נפתלי, יקח את בנו דוד בנט בן ה-9, להתחסן מיד כשיתחיל רשמית מבצע החיסונים, ויבקש מהשרים ומחברי הכנסת שיש להם ילדים בגילים הרלוונטיים, לעשות את אותו הדבר ולשתף ברשתות החברתיות.

עוד נמסר כי המדיניות לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפיה – להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות