התמורה המצחיקה שהנאשם בריגול בבית גנץ תכנן לבקש מהאיראנים

עמרי גורן, העובד שהועסק בביתו של שר הביטחון גנץ ונאשם בעבירה חמורה של ריגול, התכוון לבקש את הסכום מההאקרים שעימם יצר קשר 7,000 דולר • בתחקיר האירוע שערכו בשב"כ עלה שהיחידה שכשלה היא אחת הרגישות ביותר בארגון • גורן לא עבר כלל תחקור ביטחוני
חרדים 10
ט"ז כסלו התשפ"ב / 20.11.2021 20:01

עמרי גורן, שעבד בביתו של השר גנץ ושהוגש נגדו השבוע כתב אישום חמור בגין ריגול, התכוון לבקש מקבוצת ההאקרים “Black Shadow” שעימה יצר קשר, 7000 דולר בלבד. כך דווח ב’אולפן שישי’ בחדשות 12.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בנוסף, בעקבות המחדל שהוביל לכך שגורן בכלל התקבל לעבוד בביתו של השר הבכיר, ייתכן שיוסקו מסקנות אישיות כלפי אישים בשב”כ.  – כך

בדיווח נאמר, כי גורן איתר כתובת של נציג קבוצת Black Shadow באמצעות אפליקציית טלגרם, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות.

עוד הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו “תולעת מחשב”, ואותה ישתול במחשבו של השר.

בתחקיר שנערך בשב”כ על הפרשה החמורה – התגלתה שרשרת של כשלים: יחידה 730, יחידת אבטחת האישים בשב”כ, היא זו שאחראית לאבטחה סביב גנץ – והם אלה שהיו אמורים לזהות ולמפות את כל האנשים שסביבו ושנמצאים בתוך ביתו. מהם, עובר המקל לחטיבת “סינון הביטחון” – אחת היחידות הכי רגישות בשב”כ, שאחראית לאיסוף המודיעיני והתחקור של האנשים – והם אלה שצריכים לתת את האישור הסופי: האם אותו אדם יכול להיות בסביבת האישיות המאובטחת או לא.

ככל הנראה הטיפול באותו עמרי גורן “נפל בין הכיסאות” בין יחידה 730 לחטיבה הרגישה – מה שהוביל למצב שבו הוא כלל לא עבר תחקור ביטחוני לפני שהחל לעבוד בביתו של שר הביטחון.

מהשב”כ נמסר בתגובה ל’אולפן שישי’: “מאז היוודע הכשל, מבצע שב”כ שרשרת של תחקירים שמובלים בדרגים הגבוהים ביותר. השירות לא מסתפק ב’כשל בעבודת הפרט’ אלא בוחן לעומק את תהליכי האבחון לבעלי מקצוע בכדי למנוע מקרים מעין אלה בעתיד.

“השוואות המקרה של ארגון שמסכל מאות פיגועים בשנה, ואנשיו מאבטחים את מנהיגי המדינה יום ולילה, לפרשיות עבר היסטוריות, אינן מן העניין ומטילות דופי בארגון שלם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות