גבייה מופרזת: רבים מתושבי העיר נתיבות מתלוננים על גבייה של תאגיד המים ‘מי אשקלון’ עבור ‘צריכה משותפת’ – בשכונות שונות בעיר.
זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?
מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו
כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?
התושבים טוענים, כי אינם משתמשים בשירות זה, אולם כאשר הם פונים ל’מי אשקלון’, מתקבלת התשובה הבאה: יש פיצוץ ולכן יש כזו צריכה גבוהה.
כאשר הדיירים משיבים כי לא קיים שום פיצוץ או דבר-מה שאמור לגרור חיוב – עונים להם: תבדקו אם אין פיצוץ.
וכך, כבר חצי שנה שהם משלמים על ‘צריכה משותפת’, סכומים שהצטברו כבר למאות שקלים, מבלי שהם יודעים מה הסיבה לכך.
אלה השכונות או הרחובות שמקבלים חיוב נוסף: הרימון, הרב צבאן, אלפסי, הגבורים, ז’בוטינסקי, גבעת שפרה, שדרות ויצמן, שדרות ירושלים, אלי סיני, היובל, שליו, יצחק שמיר, קטיף, נווה שרון, ניסנית, לצד עוד ואזורים נוספים בעיר.
מדובר באזורים שלא קיימים בהם מערכות השקיה, פיצוץ או דבר שיכול להוביל ל’צריכה משותפת’ כה גבוהה.
חני פרץ, תושבת רחוב זבוטינסקי, מספרת לחרדים 10: “משהו פה לא הגיוני. לא יכול להיות שהם אומרים שיש הרבה אזורים עם בעיה. השבוע הלכתי פרונטלית אליהם, באו מלא אנשים מהרבה אזורים, כולם התלוננו על ה’צריכה המשותפת’ – הם אמרו לכולם את אותו סיפור. אין להם תשובות, הם נותנים לכולם את אותן תשובות, כאילו מישהו מנחה אותם לדקלם את אותן התשובות לכולם: ‘יש לכם נזילה… זה זורם בתוך הביוב… כנראה אתם לא רואים את זה למעלה’.
“זה מים, מים מחלחלים, אם יש פיצוץ חייבים לראות אותו בחוץ. הם טוענים שלא רואים אותו בחוץ”.
יכול להיות שיש לכם מערכת השקייה או דבר אחר שגורר את החיוב הזה?
“אין לנו מערכת השקייה או דבר כזה או אחר. אין לנו שום דבר. כל הדיירים פה סובלים. יש הרבה בלגן ברשת מתושבי העיר. זה לא מקום נקודתי. זה בכל העיר. הם מתעשרים על חשבון המסכנים האלה, לא יודעים לבדוק ולברר, ואין להם את האפשרות הזאת – אנחנו אנשים קטנים. מי אנחנו. לתושב אין איך להוכיח שגוזלים אותו”.
כמה התשלום בפועל?
“2,600 קוב נראה הגיוני. הייתי משלמת כל תשלום 700, היום אני משלמת 1800 שקל. זה טרוף, איך הם מגיעים ממני לכאלה סכומים מטורפים. זוג עם שני ילדים מקבלים 1800 שקל? זה לא נורמלי!
“כשהייתי ב’מי אשקלון’ השבוע, אני יושבת אצל הפקידה ושומעת שהם אומרים את אותה תשובה לכולם. אנשים יצאו משם בוכים. אומרים: ‘איך נשלם את זה? אין לנו איך לשלם’. אנשים לא מוכנים לשלם. אני מפחדת, יש לי ילדים בבית, לא יכולה לעשות כאלה דברים, הם לא משאירים לך ברירה אלא לשלם. הם חונקים אותך בגלל שהם יודעים שאנשים לא יסתבכו. אנחנו מעדיפים לשלם ולא להסתבך”.
סימה פרץ, תושבת רחוב היובל, אומרת בשיחה עם חרדים 10: “‘מי אשקלון’ לא אומרים הרבה. האמת שהייתה לנו בעיה של פיצוצים בתוך הפרויקט שלנו, משהו לא נורמלי, פעמיים שלוש בחודש. אז חשבנו שאולי בגלל זה. ואז החלפנו את כל הצנרת ובאמת חזר לסכום ההתחלתי. אבל לא להרבה זמן. עכשיו שוב סכומים גבוהים. דיברתי איתם, אמרה, לא הגיוני, תבדקו אולי יש פיצוץ. לפני שנה תיקנו את הצנרת.
שלומי בן פורת, תושב הרב צבאן, אומר: “קיבלנו חשבון מים מנופח ולא רגיל. מ’מי אשקלון’ אומרים שאין בעיה בחשבון המים שלנו, ואם הוא נראה לי גבוה – שנבדוק אם יש נזילות.
“שלחנו הודעה לבדוק האם מדובר בתופעה רחבה, קבלנו מעל 50 הודעות מתושבים בעיר, משכונות שונות, שמצביעים על אותה בעיה”.
שאלנו את תאגיד ‘מי אשקלון’: איך נגרמת צריכה כזו, במספר כה גדול של רחובות/שכונות בנתיבות, למשך זמן ארוך כל-כך?
תגובת תאגיד ‘מי אשקלון’ לחרדים 10:
“ראשית, יש לציין כי במתחמים הנ”ל דווחו לא פעם אירועים של פיצוצי מים בצנרת דבר שהוביל לצריכת המים החריגה.
“מאחר ומדובר במתחמי מגורים המצויים בשטח פרטי, התאגיד אינו מוסמך להיכנס לשטח ולבצע תיקון בצנרת. בכל מקרה של צריכה חריגה, מקבלים הדיירים התראה והמלצה לפנות לאיש מקצוע מוסמך על מנת לאתר מקור החיוב החריג.
“מאחר ובפנייתכם מצוינים מתחמים רבים, אנו מציעים להפנות אלינו פניות ספציפיות על מנת לבחון כל מקרה לגופו. בכל מקרה, כל צרכן מוזמן לפנות למחלקת שירות הלקוחות בנתיבות הפתוחה לקבלת קהל ולקבל מענה לפנייתו.
“אם יתברר כי מקור פריצת המים בנזילה, הכללים שנקבעו הם שהדיירים יוכלו לקבל הכרה בתעריף נזילה בחשבונות המים הבאים”.