גנץ שילם עם “ביט”: פרטים חדשים על הריגול בביתו של שר הביטחון

העובד בעל העבר הפלילי הועסק עלי ידי גנץ עוד לפני שהפך לאישיות מאובטחת • שר הביטחון שילם ישירות לחברה בבעלות עובד הניקיון ורעייתו - דרך יישומון ביט
חרדים 10
י"ד כסלו התשפ"ב / 18.11.2021 21:33

הריגול בבית שר הביטחון: העסקתו של עומרי גורן בביתו של בני גנץ נעשתה באופן פרטי וישיר על ידו ועל ידי רעייתו רויטל תקופה לא קצרה, עוד לפני שגנץ הפך לאישיות מאובטחת.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

לאותו עובד הגיעו גנץ ורעייתו דרך מכרים שסיפקו המלצות.

ב’כאן חדשות’ נחשף הערב (חמישי) כי המנקה עבד עם אשתו, כפעמיים בשבוע בממוצע, בבית משפחת גנץ. הוא ואשתו הקימו חברת ניקיון, וגנץ שילם להם אישית. כמה תשלומים נעשו באמצעות הביט.

מסביבתו של גנץ הבהירו כי הכל נעשה כחוק – תשלומים תמורת קבלות והקפדה על הכללים.

בשב”כ מודים בכישלון ואומרים, כי אלה העובדים צמוד לאישים מאובטחים ייבחנו מחדש.

בסביבתו של גנץ הופתעו ממעצר עובד הניקיון ואמרו כי לא חשדו בכלום.

גורמי ביטחון מסרו היום בעקבות מעצרו של גורן: “מדובר במחדל. גם אם בני הזוג גורן עבדו בבית משפחת גנץ עוד לפני שמונה לשר ביטחון הרי שנידרשת בדיקה בסיסית של עובדי הבית. הבדיקה הזאת לא נעשתה ואם נעשתה היא נעשתה ברשלנות מקוממת שהרי אם היה ידוע לגורמי האבטחה שמדובר באסיר לשעבר ומי שהורשע בשוד, הוא לא היה מועסק בבית ששר הביטחון. עכשיו בשב”כ בודקים איזו בדיקה נעשתה אם בכלל ויסיקו מסקנות”.

עומרי גורן, ישראלי בן 37, שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בבית שר הביטחון, מואשם בריגול.

הוא נעצר לאחר שפנה מיוזמתו, באמצעות הטלגרם, לקבוצת ההאקרים בלאק שאדו, המזוהה עם איראן והציע לה סיוע. בין השאר הוא הציע שיעבירו לו תוכנה שתאפשר נגישות למחשבו של השר. מעצרו המהיר של עומרי גורן מנע את מימוש האפשרות זו.

כדי להוכיח את רצינותו, צילם עומרי גורן כמה פריטים בביתו של השר, ושלח אותם לגורם.

לאחר שפנה אליהם, מחק גורן את כלל ההתכתבויות מהטלגרם, וכן את התמונות ממכשיר הטלפון שלו.

לגורן יש עבר פלילי מכביד – חמש הרשעות קודמות ב-14 תיקי משטרה בעבירות שונות ובהן שני אירועי שוד. הוא נדון לארבעה מאסרים בכלא.

שב”כ והמשטרה מדגישים כי בשל נהלי אבטחת המידע בביתו של גנץ, הנאשם לא נחשף לחומרים מסווגים. כתב האישום נגד גורן הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד.

עורך הדין גל וולף, שמייצג את גורן מטעם הסנגוריה הציבורית מסר כי “לאחר חקירה של גורמי הביטחון הם הבינו שגרסתו של המנקה נכונה וכי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בביטחון המדינה והוא לא פגע בביטחון המדינה. הוא טוען כי פעל מתוך מצוקה כלכלית”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ועדת חקירה
    18/11/2021 22:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צריך להקים ועדת חקירה על העסקת אדם עם עבר פלילי עשיר, בביתו של שר הביטחון שסיכן את שר הביטחון ואת המדינה כל זה בהסכמת שר הביטחון שלא השכיל לבדוק את עברו הפלילי ,שכל עובדים בסופר עוברים בדיקה כזאת.