בגידה: עובד הניקיון בבית של גנץ הציע מידע לאיראן והואשם בריגול

אזרח ישראלי שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון בני גנץ, פנה באמצעות הרשת החברתית לגורם המזוהה עם איראן - והציע לסייע לו • בין היתר, הספיק לצלם מספר פריטים בבית השר, כולל תמונות של מחשבים
חיים טוויל
י"ד כסלו התשפ"ב / 18.11.2021 12:47

הותר לפירסום: במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר לחקירה לפני מספר שבועות עומרי גורן, אזרח ישראלי, אשר הועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון בני גנץ – והציע לאיראנים לרגל עבורם.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בחקירה עלה כי עומרי פנה מיוזמתו, ימים ספורים קודם למעצרו, באמצעות רשת חברתית, לגורם המזוהה עם איראן והציע לסייע לו בדרכים שונות, נוכח גישתו לבית השר.

בין היתר, העלה אפשרות כי תועבר לו על-ידי אותו גורם תוכנת נוזקה אשר תאפשר נגישות למחשב המשמש את השר.

בשב”כ אומרים, כי כוונה זו סוכלה מבעוד מועד לאור מעצרו המהיר של עומרי ובכך נמנע מימוש אפשרות זו.

בנוסף התברר, במהלך החקירה, כי בכדי להוכיח יכולת ורצינות עומרי צילם מספר פריטים במקומות שונים בבית השר, אותם שלח לגורם האיראני, ובהם תמונות מחשבים של השר.

בשירות הביטחון הישראלי מדגישים, כי נוכח אמצעים ונהלי אבטחת המידע בבית השר, עומרי לא נחשף לחומרים מסווגים, ובהתאם לא היו חומרים כאלו שהועברו ממנו לגורמים עימם יצר קשר, וכי החקירה התנהלה בידיעת שר הביטחון.

בתום החקירה הוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום המייחס לנאשם עבירת ריגול.

“מהלכי הסיכול המהירים והמידיים שננקטו על-ידי שירות הביטחון הכללי, קטעו באיבם את כוונות הנדון אשר היו עלולות להביא לפגיעה בביטחון המדינה”, נמסר מהשב”כ. “לצד ההצלחה בסיכול, הוחלט בשב”כ לקיים תחקיר בנוגע לתהליכי הבדיקה, מתוך מטרה לצמצם האפשרות להישנות מקרים מסוג זה בעתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות