כהנא חסם בליץ של ש”ס: הקפיא כל המינויים במועצות הדתיות

השר לשירותי דת יזם תוכנית להחלפת 89 ממונים על מועצות דתיות שלא נבחרו - ורבים מהם פתחו בבליץ של מינויים לתפקידי מפתח שלא היו מאוישים עד היום, כדי שלא לאבד את כוחם • כדי למנוע מחטפים: השר לשירותי דת החליט להקפיא את כל  המינויים החדשים במועצות הדתיות
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשפ"ב / 18.11.2021 12:02

אחרי שמשרד הדתות הכריז על רפורמה מקיפה במשרד הדתות, במסגרתה יוחלפו 89 ממונים על מועצות דתיות שלא נבחרו – הקפיא השר לשירותי דת, מתן כהנא,  את כל המינויים במועצות הדתיות.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

זאת, על מנת למנוע מחטף של אנשי ש”ס.

לפי גורמים במשרד לשירותי דת, אחרי שיושבי ראש של מועצות דתיות הבינו כי הם יסיימו את תפקידם בעוד שלושה חודשים, החלו רבים מהם בבליץ של מינויים לתפקידי מפתח במועצת הדתיות, שלא היו מאוישים עד היום – כמו אחראי כשרות וכיוצ”ב – כדי שלא לאבד את כוחם.

כאשר המהלך נודע לשר, הוא החליט להקפיא את כל  המינויים במועצות הדתיות, כדי שאנשי ש”ס לא יוכלו למנות את אנשיהם במחטף.

כפי שדווח בחרדים 10, השר מתן כהנא יזם רפורמה במועצות הדתיות, במסגרתה יוחלפו 89 ממונים על מועצות דתיות שלא נבחרו, כאשר חלקם משמשים בתפקידם כבר שנים רבות, מבלי שנקצבה כהונתם – וכעת יסיימו את עבודתם.

השר תכנן לפרסם את התוכנית כבר לפני מספר חודשים, אך לא רצה שאנשים יישארו ללא פרנסה בתקופת החגים.

לפי התכנית, 89 הממונים הנוכחיים יסיימו את תפקידם בחודשים הקרובים ומעתה לא יהיו יותר מינויים פוליטיים במועצות הדתיות.

חלק משמעותי מהממונים כיום הם מקורבים של אריה דרעי, מזוהים עם ש”ס ונמצאים בתפקיד במשך שנים. ביוזמת כהנא יוקם מאגר של ממונים בדומה למאגר הדירקטורים שהקים לפיד כשהיה שר האוצר. המטרה היא להפוך את הממונה לאיש מקצועי ולא פוליטי.

תהליך הבחירה המחודש יהיה מקצועי יותר ותואר ראשון יהיה תנאי סף. כל הממונים הנוכחיים יוכלו להיכנס למאגר המועמדים.

במכתב ששלח כהנא לראשי רשויות ומועצות דתיות לפני כשלושה חודשים, הוא הבהיר שיתמוך רק במועצות דתיות בהן תהיה נוכחות נשית משמעותית וכן בהקמת מועצות נבחרות. את אותם דברים אמר השר בכנס ראשי מועצות דתיות לפני כחודשיים.

במשרד לשירותי דת מציינים בסיפוק שבהרכבים ברשויות המקומיות החרדיות ברכסים וקרית יערים (טלזסטון) נבחרו נשים להרכב המועצה הדתית ובחירתם להרכב זכתה להסמכתם וברכתם של רבני העיר החרדים.

יצוין, כי הפסקת המינויים הפוליטיים במשרד לשירותי דת עשויה להפוך אותו לפחות אטרקטיבי מצד ש”ס בעתיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות