החרם הצליח: מד”א התקפל ויחזיר לטפסים את ‘אב’ ו’אם’

לאחר שישיבות של הציונות הדתית וישיבות חרדיות הפסיקו לתרום דם בעקבות הכנסת ההגדרות לשאלון הרפואי במקום "שם האב" ו"שם האם" - "הורה 1" ו"הורה 2", כתמיכה בלהט"בים, בארגון יחזירו את הטפסים המקוריים • עם זאת, יאפשרו למי שחפץ בכך לשנות באופן ידני את החלוקה
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"ב / 16.11.2021 23:40

במד”א יפסיקו להשתמש בטופסי השאלון הרפואי עם ההגדרות “הורה 1″ ו”הורה 2” ויחזירו את ההגדרות “שם האב” ו”ושם האם”.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

זאת לאחר החרם המאורגן, בעקבותיו בוטלו תרומות דם המוניות בישיבות של הציונות הדתית וישיבות חרדיות, לצד אזרחים חרדים.

על פי דיווח ב’הארץ’, במד”א יאפשרו למי שחפץ בכך לשנות באופן ידני את החלוקה המגדרית בין אב לאם, אך נקודת המוצא על הטפסים תהיה הגדרת “אב” ו”אם”.

“אנחנו רוצים שכולם יתרמו”, אמרו גורמים במד”א. “כמו שאנחנו מתחשבים בצרכים של אוכלוסייה אחת אנחנו מתחשבים גם בצרכים של אוכלוסייה אחרת – אנחנו צריכים את כולם וחשוב לנו להסיר את כל החסמים הקיימים כדי שאף אחד לא יימנע מלתרום דם”.

החרם החל לפני שלושה שבועות, כאשר מאות תלמידים בישיבות – כמו גם חרדים רבים – סירבו לתרום דם, זאת בשל שינוי בטופסי השאלון הרפואי של מד”א כאשר במקום “שם האב” ו”שם האם” החל להופיע “הורה 1″ ו”הורה 2”, כאקט של תמיכה בקהילת הלהט”ב.

מדובר בצעד שנעשה במספר משרדים ממשלתיים וצה”ל עוד קודם לכן, ומוגדר כשנוי במחלוקת מכיוון שהוא מהווה לגיטימציה לערכי הקהילה הלהט”בית.

כפי שדווח אז, במספר ישיבות, בהן ישיבות בית-אל, הר המור, מצפה רמון, רמת גן ועוד הודיעו כי יפסיקו לתרום דם לניידות מד״א המגיעות אליהן כל שלושה חודשים.

גורמים בישיבות אמרו אז ל’ישראל היום’: “בישיבות יש תרומות דם באופן קבוע. מדובר בהליך שנעשה באופן קבוע, פעם או פעמיים בחודש בישיבה, וכולם באים לתרום – 300-400 בני אדם ביום. בקורונה גם נעשו התרמות דם מיוחדות”.

לדבריהם,  הכל השתבש: “באו אנשים לעשות מעשה טוב וגילו מול הפנים שלהם שמכניסים להם אג’נדה לבדיקות הדם. תוך כדי התרמה גילו באחת הישיבות את השינוי בטפסים, ופנו לרב מוכר בשאלה. הוא אמר שמי שרוצה שלא יתרום, בתנאי שישלחו מכתב מחאה שמסביר מדוע”.

יצחק, חרדי המקפיד על תרומות דם, אמר אז לחרדים 10: “זה הזוי. אני תורם כבד לפחות פעמיים בשנה. המון שנים. אין סיכוי שאתרום במצב הזה וגם אמרתי להם”.

כתב ‘בשבע’ דביר עמר, שפרסם את דבר המחאה לראשונה, צייץ הערב על ההחלטה: “שמח שמה שהתחיל בישיבות הציבור הדתי לאומי ופורסם כאן בטוויטר לראשונה, חילחל לדרגים הגבוהים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות