ליברמן: יש בעיות אבל הקואליציה מתפקדת, יש פה חגיגת קניות

שר האוצר אינו מתרגש מהחיכוכים בין המפלגות: "הקואליציה תשרוד. אנחנו לא מוטרדים משלמות הקואליציה" • על עליית מחירי הדיור: "חייבים 60 אלף יחידות דיור כדי לספק את השוק. כשריבית הפריים היא אפס, זה הדחף למשכנתאות שהישראלים לקחו בצורה שלא ראינו מאז בית שני"
חרדים 10
י"ב כסלו התשפ"ב / 16.11.2021 09:58

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שלישי) לאולטימטום שהציבה מפלגת רע”מ, לפיו אם לא יעבור חוק החשמל עד יום רביעי – באותו יום לא יתקיימו הצבעות במליאה.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

“היה ברור שיהיו חריקות בקואליציה, אבל בסופו של דבר הממשלה מתפקדת. חריקות כנראה שיהיו וילוו אותנו כי הקואליציה צרה ויש כל מיני ניגודים מבחינת התפיסה האידיאולוגית הבסיסית”, אמר ליברמן בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

“הקואליציה תשרוד אם נצטרך להיכנס למלחמה מול חמאס ובלי זה. אנחנו לא מוטרדים משלמות הקואליציה, זה לא שיקול כשמדברים על ביטחון אזרחי ישראל. אם מישהו ינסה ליצור פרובוקציה – נעשה מה שצריך לעשות הרבה יותר טוב מהממשלה הקודמת”.

הוא התייחס גם לעליית מחירי הדיור וטען שהיא לא קשורה לממשלה הנוכחית.

“זו הירושה שקיבלנו. הממשלה הזו קמה ביוני השנה, וכדי לספק את הביקוש, המדינה חייבת לבנות כל שנה לפחות 60 אלף יחידות דיור, בשנה האחרונה בנו פחות מ־48 אלף”.

הוא הוסיף: “אם אני מסתכל בצורה יותר אובייקטיבית – הבוסטר לעליית המחירים הוא ללא ספק ריבית הפריים הנמוכה ביותר, שעומדת כמעט על 0, זה למעשה הדחף לאותן משכנתאות רבות שהציבור לקח מחודש מאי.

“אני מסתכל על עליית הדיור בכל העולם, וישראל נמצאת בסוף הטבלה, אולי מקום 3 מהסוף. כשאני משווה אותנו לשוודיה וארה”ב – אנחנו נמצאים בתחתית הרשימה”.

 

בריאיון שהעניק לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’, אמר ליברמן: “אני מסתכל על מה שקורה אצל הצרכן הישראלי, הצמיחה היא 7.1%, אי אפשר לבטל את זה. אנחנו רואים פעילות בכרטיסי האשראי – יש פה חגיגת קניות”.

על מחירי הדיור אמר שר האוצר: “אני מסתכל על הירושה שקיבלנו, אנחנו חייבים 60 אלף יחידות דיור כדי לספק את השוק. כשכמה שנים ברצף בונים פחות נוצר מחסור בהיצע. כשריבית הפריים היא אפס, זה הדחף למשכנתאות שהישראלים לקחו בצורה שלא ראינו מאז בית שני”.

שר האוצר ויו”ר ישראל ביתנו התייחס למשבר הקואליציוני המסתמן סביב חוק החשמל ואמר: “אין אולטימטומים, יש בעיות, אבל הקואליציה מתפקדת. המכנה המשותף של הקואליציה הזו הן בעיות הפנים שלא טופלו המון שנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות