עוד מכה לליברמן I ‘גזרת המעונות’ נדחתה לינואר: ‘קשיים משפטיים’

לאחר שיישום המתווה שמקדמת הממשלה נדחה כבר פעמיים, הוא יידחה פעם נוספת - לינואר 2022 • היועץ המשפטי לממשלה הוא שהמליץ לדחות את יישום התוכנית בשל העתירות שהוגשו לבג"ץ
חרדים 10
י"ב כסלו התשפ"ב / 15.11.2021 22:50

‘גזרת המעונות’: הקיצוץ בסבסוד מעונות היום למשפחות אברכים יידחה בפעם השלישית – לינואר 2022. כך הודיע הערב (שני) משרד הכלכלה.

הסיבה לדחייה: קשיים משפטים ביישום רפורמת מעונות היום שגובשה במשרד האוצר, אשר פוגעת בעיקר במשפחות של אברכים.

עד היום, משפחות חרדיות שבהן האם עובדת לפחות 24 שעות בשבוע והאב עוסק בלימוד תורה – זכאיות לסבסוד של כ-1,000 שקל בחודש לתשלום דמי מעונות היום.

אולם לפי הרפורמה  החדשה שמקדם השר אביגדור ליברמן, הסבסוד יוענק רק למשפחות שבהן האב יעסוק ב’לימודים מוכווני תעסוקה’ – כלומר לימודים אקדמיים, לימודי תעודה ועוד – אך לא לימודים בכוללים.

עוד נקבע שבנוסף לאישה, גם בן הזוג יחוייב לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות כדי לעמוד בתנאים הנדרשים להנחה.

היועץ המשפטי לממשלה הוא שהמליץ לדחות את יישום התוכנית בשל העתירות שהוגשו לבג”ץ נגד הרפורמה.

מארגון ‘אמת ליעקב’ נמסר בתגובה, כי הארגון מברך על כל התקדמות בתיקון העוול לילדי המעונות ואמותיהם, אך ימשיך לעמוד על הדרישה לדחות את כניסת הקריטריונים עד תחילת שנת הלימודים תשפ”ג.

כפי שדווח בחרדים 10, בית המשפט העליון דן ביום רביעי האחרון בעתירות שהוגשו נגד הרפורמה, הוציא צו על תנאי נגד החלטת שר האוצר, ודרש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את החלת הקריטריונים החדשים רק החל מהשנה הבאה.

עו”ד זלמן בלאק שייצג את ארגון ‘חסד ליעקב’ בעתירה הגיב אז: “כצפוי בג”ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלות המעונות, ולכן הוא דרש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את הכנסת הקריטריונים החדשים לתוקף רק לשנת הלימודים הבאה. אנו מקווים כי המדינה תחזור בה מההחלטה הרעה והחפוזה הזו”.

עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, המייצגים קבוצת עותרים בבג”ץ נגד ‘גזרת המעונות’ של ילדי האברכים: “אנו מברכים על הצו שהוציא היום בג”ץ תחת ידו. מדובר בסעד מתחייב ומתבקש לאור שינוי התבחינים תוך כדי שנת הלימודים, ותוך פגיעה בהסתמכות המשפחות החרדיות ומפעילי המעונות”.

עורכי הדין הוסיפו: “אנו מצפים שהמדינה תתעשת ותקבל את עמדת בית המשפט, ולמצער כי בית המשפט יהפוך את הצו לקבוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות