איך קורה שעורך דין מומחה עושה נזק ללקוח? • מה שחייבים לדעת

איך יכול להיות שאיש חוק, שלמד כל כך הרבה שנים, עבר אין ספור התמחויות והשתלמויות, בסופו של דבר משאיר את הלקוח שלו בנזק הרבה יותר חמור ממה שהיה לפני כן? • בעלי האתר 'המלאך השומר' בראיון מיוחד שחובה לקרוא
תוכן שיווקי
י"א כסלו התשפ"ב / 15.11.2021 19:39

 בשנים האחרונות אנחנו צופים בתועה חמורה ביותר – שלצערנו רק הולכת וגוברת – של עורכי דין שמסיבים נזק רב ללקוחות שלהם.

הכיצד יכול להיות שאיש חוק, שלמד כל כך הרבה שנים, עבר אין ספור התמחויות שונות והשתלמויות, בסופו של דבר משאיר את הלקוח שלו בנזק הרבה יותר חמור ממה שהיה לפני כן?

ניסינו במשך תקופה ארוכה להגיע לשורש הבעיה, אך לא הצלחנו להניח את האצבע על נקודה ספציפית. אך לאחר תחקיר שביצענו לאורך זמן, הצלחנו להבין את הסיבות העיקריות שמובילות אנשים תמימים שרק זקוקים לעזרה, אל עורכי דין לא מקצועיים ולא אמינים, שמשאירים לפעמים את הלקוחות שלהם בנזקים כספיים ומשפטיים גדולים במיוחד.

לצורך התחקיר הזמנו לריאיון את בעלי האתר ‘המלאך השומר’.

למי שעוד לא מכיר או עוד לא שמע, ‘המלאך השומר’ הינו אתר מיוחד במינו שמציעה שירות מהפכני. האתר למעשה עוזר לאנשים למצוא עורכי דין מקצועיים, אמינים ואיכותיים שמותאמים ללקוח כמו חליפה.

בעלי האתר הם סרגיי בינקין ופולג באום. בין אם אתם מחפשים עורך דין נדל”ן או עורך דין גירושין, אתם יכולים להיות רגועים, הם יעשו את כל העבודה הקשה בשבילכם ויעזרו לכם להגיע אל איש המקצוע הטוב ביותר.

לפני שנתחיל, אשמח שתספרו לקוראים שלנו קצת יותר על האתר.

“אם להיות כנים”, אמר לי סרגיי בינקין, “האתר שלנו הוקדם בדיוק מהסיבה שאתה עושה את התחקיר שלך כרגע. אני אישית אדם שמאוד חובב ואוהב את עולם המשפט. אני לא עורך דין במקצוע שלי, אבל אני בטוח שאני יכול להתחרות בתחרות טריוויה משפטית עם הרבה מאוד עורכי דין, וכנראה שאני גם אנצח.

“בלילות אני אוהב לקרוא הרבה מאוד תקדימים משפטיים, שאגב מי שלא יודע הם נמצאים בחינם באינטרנט וללא עלות. ואחד הדברים שהייתי על פעם רואה ופשוט נדהם, זה את היכולת המופלאה של העורך דין של הלקוח להרוס את המשפט לגמרי ולהפסיד.

“עכשיו חשוב להבהיר נקודה אחת, זה לא אנשים שביצעו את הפשע או שהאשמה הייתה עליהם, אלו אנשים שבקלות היו אמורים לנצח את המשפט, ולקבל סכומי פיצוי גבוהים מאוד. בדיוק בגלל הסיבות האלו החלטנו לפתוח את האתר שלנו”.

“אני רק אחדד והוסיף עוד כמה מילים”, הוסיף פולג. “לטנגו בסופו של דבר צריך שניים. אני חלילה וחס לא בא לשום בנאדם בטענות על זה שהעורך דין שייצג אותו הוא אדם לא מקצועי בשום קנה מידה. אך בוא נאמר בעדינות שזה היה יכול להיחסך ולא לקרות.

“עולם עריכת הדין הוא עולם גדול שבתוך תוכו מלא בהרבה מאוד נישות וכמובן שבכל נישה ישנם אלפי עורכי דין שונים. לבצע מחקר מקיף עכשיו על כל עורך דין זה דבר שיכול לקחת הרבה מאוד זמן, ולא לכל האנשים באמת יש את הכוח או הידע והכלים לעשות זאת בעצמם. ומה קורה כאשר לא מבצעים תחקיר מקיף לפני שבחורים בעל מקצוע? זאת שאלה רטורית כמובן, אתה בסופו של דבר מוצא את עצמך עם עורך דין לא מקצועי או שלא קשור כלל וכלל לנישה או לבעיה שאתה נמצא בה כעת.

“אתה יודע כמה פעמים ראיתי אנשים עם בעיה מסוימת שנעזרים בעורך דין שתחום ההתמחות שלו שונה לגמרי ממה שהם צריכים? המון! בנאדם שנמצא בסכסוך עסקי שוכר את השירותים של עורך דין דיני עבודה, בנאדם שנמצא בהליך גירושין ובסופו של דבר מוצא את עצמו עם עורך דין הוצאה לפועל. פשוט הזוי!”

אשמח שתרחיב. איך התופעה הזאת קוראת?

“אתה הולך להיות מאוד מופתע, אבל האמת שזה קורה דיי בקלות. לימודי המשפט הם מאוד ארוכים, קשים ומדברים על הכול בכלליות יחסית. אפשר להגיד למעשה שכל עורך דין יכול ללמוד את החוק על מנת לדעת איך לעזור ללקוח שלו לפתור את הבעיה המשפטית שהוא כרגע נמצא בה. הממה, זה לא הופך את העורך דין להיות עורך דין מומחה. עורך דין שכרגע סיים את לימודי המשפט שלו, לא יכול בין לילה לקרוא לעצמו עורך דין גירושים או עורך דין הוצאה לפועל.

“על מנת להיות עורך דין מומחה בתחומו, אותו עורך דין צריך לעבור הרבה מאוד השתלמויות וקורסים משלימים, וכמובן להיות נוכח בהרבה מאוד דיונים בבתי המשפט, לעבור סטאז’ ארוך וכולי. רק לאחר שהוא עשה זאת, הוא יכול לקרוא לעצמו עורך דין מומחה ולעזור ללקוח שלו. הדבר העצוב באמת הוא שיש כיום תחרות גדולה מאוד בעולם עריכת הדין.

“לצערנו כל שנה יש עשרות אלפי אנשים שזקוקים נואשות לעורך דין מהסיבות הפרטיות שלהם. ובגלל זה, הרבה מאוד עורכי דין לא רוצים לוותר על אותו אדם בתור לקוח למשרד שלהם ומחליטים בכל זאת לקחת את התיק, בידיעה שהם יכולים לעשות נזק ללקוח”.

אני חייב לשאול אתכם, האם זה דבר חוקי?

“זה חד משמעית חוקי לעשות את הדבר הזה, אם זה הדבר המוסרי ביותר לעשות? את זה אני כבר ישאיר לשיפוט של אותו עורך דין שמחליט לקחת את התיק הזה עבור הלקוח. אני לא שופט, אבל אני חושב שהדעה שלי ברורה לגמרי בעניין הזה”.

מקודם נגעתם בנקודה מאוד חשובה לדעתי שאנשים לא עושים חיפוש מקיף על עורכי דין.

“זאת גם אחת הסיבות המרכזיות שפתחנו את האתר ‘המלאך השומר’, בגלל שלאנשים אין את הידע או הכוח לעשות מחקר מקיף על כל עורך דין לפני שהם סוגרים איתו את העסקה. חשוב מאוד להבין נקודה אחת מרכזית, למצוא עורך דין זה לא כמו למצוא בעל מקצוע חופשי אחר כמו חשמלאי, טכנאי, פסיכולוג וכולי.

“חייבים לבצע מחקר מאוד מקיף על כל עורך דין ולבדוק פרמטרים מאוד חשובים. כאן לא מספיק לקבל איזושהי חוות דעת מחבר או עצה מקרוב משפחה, המחקר חייב להיות מקיף ומדויק. אם אתה מחפש ++אני יכול להבין עוד איכשהו שאפשר להסתמך על עצה, שוב זה תלוי מאוד במקרה. אבל במקרים יותר מורכבים שמחפשים עורך דין נזיקין או עורך דין דיני משפחה, אתה באמת רוצה שיעמוד לצידך שועל קרבות ותיק שאתה יכול להיות בטוח במאה אחוז שהוא יודע מה הוא עושה.

לטובת קוראי הכתבה, אתם יכולים לציין כמה פרמטרים חשובים?

“בטח אנחנו אפילו נשמח, נציין לפני שהמחקר צריך להיות מקיף וארוך והוא צריך למדוד הרבה מאוד פרמטרים שונים. אם נציין את כל הדברים שצריך לבדוק, כנראה שהיינו יושבים פה יומיים ברצף. לכן, אנחנו נציין לך את הדברים המרכזיים שצריך לבדוק כאשר מחפשים עורך דין:

1. אזור מגורים: זה אולי יישמע לך שטותי, אבל המיקום של המשרד של העורך דין שאתה הולך לעבוד איתו הוא סופר קריטי, ואני אסביר. כל מי שגר בישראל יודע שאנחנו גרים במדינה שהיא מאוד פקוקה, חוץ ממקומות מאוד ספציפיים. ככל שהבעיה המשפטית שלך היא יותר גדולה וקשה, כך סביר להניח שאתה תצטרך להיפגש עם העורך דין מספר רב יותר של פעמים, אתה חלילה וחס לא רוצה למצוא את עצמך במצב שאתה מבלה יותר משעתיים על הכביש כל יום על מנת לפגוש את העורך דין שלך. ומה קורה במצבים כאלה? מתחילים לעגל טיפה פינות ולהיפגש עם העורך דין פחות. וכתוצאה מכך הלקוח הוא הנפגע הישיר מן הסיטואציה הזאת. לכן אנחנו אישית ממליצים למצוא משרד עורכי דין שנמצא לא יותר מחצי שעה נסיעה ממקום המגורים של הלקוח. אנחנו מבטיחים לכל אדם שכרגע קורא את הכתבה הזאת שיש לו עוד הרבה משרדים של עורכי דין מומחים ומקצועיים שאפשר להסתמך עליהם ליד מקום המגורים שלכם, כל מה שצריך לעשות זה למצוא אותם.

2. תחום מומחיות: נגענו בזה כמה פעמים מקודם אבל נבהיר זאת שוב. לכל עורך דין יש את המומחיות שלו, ואתם בתור לקוחות רוצים שהעורך דין שייצג אותכם יהיה בעל המומחיות המתאימה לעשות זאת. הדרך הטובה ביותר והפשוטה ביותר לברר זאת לעומק, היא פשוט לבקש מהעורך דין בפגישה הראשונה שיראה לכם את כל התעודות אשר מוכיחות שיש לו את המומחיות לייצג אותכם בתיק הזה.

3. מקצועיות: כמובן שכל אדם רוצה שהעורך דין שייצג אותו יהיה בעל מקצוע מקצועי שיודע מה הוא עושה ומה הוא אומר. הדרך המהירה ביותר לדעת עם העורך דין הוא אכן בעל מקצוע כזה, היא באמצעות חיפוש השם שלו בגוגל. כמו שציינו מקודם, כיום כל החומר המשפטי פתוח לרחבי הציבור בחינם וללא עלות. כל מה שעליכם לעשות זה לחפש כמה שיותר תזכירים של אותו עורך דין מבתי המשפט, לקרוא את הסיכומים וכמובן לחפש כמה שיותר ניצחונות. אם אתם רואים שיש לעורך דין מאזן שלילי, אולי שווה לחשוב אם להתקדם עם אותו עורך דין. אם הוא לא מופיע בכלל כאשר כותבים את השם שלו בגוגל, זה הרגע להרים גבה ולחקור פה את העניין טיפה יותר לעומק.

4. אמינות: זה באמת אחד הפרמטרים החשובים ביותר, אתם רוצים להיות בטוחים במאה אחוז שהעורך דין שמייצג אותכם הוא אגם אמין ונקי כפיים. אתם לא רוצים חלילה למצוא את עצמכם במצב שהעורך דין שלכם מסבך אותכם כלכלית, שהעורך דין שלכם מסבך אותכם משפטית או לפתע פתאום הוא נעלם ומשאיר אותכם חסרי אונים. גם כאן אתם יכולים להיעזר באינטרנט כדי לחפש אזכורים של העורך דין בפייסבוק, יוטיוב, אתר האינטרנט של העורך דין וכולי. אבל הדרך הטובה ביותר לדעת אם העורך דין הוא אדם אמין, זה לדבר עם לקוחות העבר שלו. כל בעל מקצוע מתגאה בלקוחות הממליצים שלו, הוא יראה אותם בכל מקום והוא אפילו ישמח לתת לכם לדבר איתם. כמובן שאתם צריכים לעשות זאת! אנחנו נמליץ לכם לדבר אם לפחות שלושה לקוחות שונים של אותו עורך דין ולשאול אותם שאלות כמו “איך היה השירות?”, “איך היה הליווי המקצועי של אותו עורך דין?” וכמובן השאלה החשובה ביותר “האם ניצחתם במשפט ותוך כמה זמן?”

אני חייב להגיד שזה נשמע פשוט, אך זה עדיין לוקח הרבה מאוד זמן.

“לרגע לא אמרנו שזה אמור לקחת קצת זמן, אבל זאת גם אחת הסיבות שפתחנו את האתר שלנו, המלאך השומר, על מנת לחסוך לאנשים את כל ההליך הארוך הזה של מחקר בין עורכי דין שונים. אנחנו עושים את כל העבודה הקשה בשביל הלקוח. האלגוריתם שבנינו בתוספת למענה אנושי מבינים מאוד במהירות את הצורך של הלקוח, ואנחנו דואגים שהעורך דין (שכמובן בדקנו אותו בכל הפרמטרים) המתאים ביותר עבור הלקוח יחזור אליו במינימום זמן ומאמץ”.

אני מאוד מודה לכם על הזמן שלכם.

“תודה לך, היה כיף גדול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות