בניגוד להסכמות: רע”מ שינתה את חוק החשמל • שקד: לא נסכים

יו״ר ועדת הפנים ואליד טאהא הכניס שינויים בחוק החשמל, למרות ההבנות בקואליציה שיש להיצמד לנוסח אחר שסוכם • עשה זאת בעת ששרת הפנים שוהה בארה"ב וללא ידיעתה - שעה לפני שהחוק עלה לדיון בוועדה • לשכת שקד: "השינויים לא רלוונטים, החוק לא יגיע להצבעה בנוסח זה"
חרדים 10
י"א כסלו התשפ"ב / 15.11.2021 12:50

יו״ר ועדת הפנים, ח”כ ואליד טאהא, הכניס שינויים משמעותיים ב’חוק החשמל’ –  למרות ההבנות בקואליציה שיש להיצמד לנוסח אחר שסוכם בקריאה טרומית. כך דווח היום (שני) בחדשות 12.

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

טאהא ניצל את העובדה ששרת הפנים איילת שקד שוהה בארה”ב ושינה את החוק, ללא ידיעתה.

המהלך התרחש שעה לפני שהחוק עולה לדיון בוועדת הפנים בכנסת.

על פי הנוסח המחודש, יתאפשר חיבור לחשמל של בתים שנבנו אחרי חוק קמיניץ, אם יש להם תוכנית הפקדה ושל בתים שגרים בהם בפועל גם אם לא יועדו במקור למגורים.

ח”כ טאהא אמר כי מפלגתו תילחם שהחוק יאושר עם התיקונים. “זה תפקידי כיו״ר הוועדה ותפקידם של חברי הכנסת – להכניס שינויים בחוק. העיקרון המנחה אותי הוא היגיון התכנון ואנחנו נעמוד על זה ולא ניתן למסמס את זה בתכסיסים פוליטיים”.

בלשכת השרה שקד אמרו בתגובה כי לא יסכימו לשום שינוי בנוסח החוק. “השינויים לא רלוונטים, זה לא מוסכם. החוק לא יגיע להצבעה בנוסח הזה”.

מתנועת רגבים נמסר: לפני מספר דקות נפתח דיון בוועדת הפנים על חוק החשמל. יו”ר ועדת הפנים ויוזם החוק, ח”כ וואליד טאהא, הכניס שינויים מפליגים בנוסח החוק, בניגוד למתווה שאושר בוועדת השרים לקריאה טרומית.

“לקראת הדיון הפצנו לחברי הכנסת טבלה עם ההבדלים והנגזרות המעשיות שבין הצעת החוק שאושרה בטרומית, לבין הצעת התיקון של טאהא.בין השינויים המרכזיים: ניתן יהיה לחבר מבנים לא חוקיים לחשמל, גם כאלו שנבנו לאחר כניסתו לתוקף של חוק קמיניץ, הכללה של מבנים שאינם מבנים המיועדים למגורים, התעלמות מנושא בעלות הקרקע, ועוד”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות