שינוי בנוהלי הפתיחה באש: מותר לירות בגנבים בבסיסים ובשטח אש

מעתה אפשר יהיה לירות לעבר גנבים בבסיסים ובשטחי אש, ולירות לעבר מבריחים בגבול מצרים • הוראות הפתיחה באש ביהודה ושומרון ישוכתבו מחדש כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע
חיים טוויל
י' כסלו התשפ"ב / 14.11.2021 20:33

לאחר סיומה של עבודת מטה שנערכה בצה”ל: נוהלי הפתיחה באש בצה”ל שונו בצעד דרמטי שייכנס לתוקף בימים הקרובים. ההחלטות אושרו על ידי הרמטכ”ל  אביב כוכבי.

השינוי הדרמטי ביותר: היתר לירות לעבר גנבי אמצעי לחימה ותחמושת בבסיסי צה”ל ובשטחי אש.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, אחרי הזנחה של שנים וגרירת רגליים, חופש הפעולה של החיילים הורחב גם בגבול מצרים, כך שיוכלו לבצע ירי לעבר מבריחי סמים ואמצעי לחימה באזור המכשול הביטחוני החדש בגבול, דבר שנמנע בהם בעבר.

הנוהלים החדשים הפתיחה באש החדשים יופצו במהלך הימים הקרובים לחיילים בגזרות השונות, והם אמורים להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים.

בצה”ל אומרים כי הוראות הפתיחה באש מותאמות לתמונת המצב ולאתגרים המבצעיים העדכניים.

בשבועות האחרונים פועלים בצה”ל להטמעת השינויים, ונערכות ההתאמות הנדרשות בהכשרות הרלוונטיות, כך שהחיילים יתודרכו מעתה על בסיס ההוראות המעודכנות בהתאם לגזרה המבצעית.

בגזרת יהודה ושומרון הוראות הפתיחה באש ישוכתבו, כך שיהיו ברורות יותר. הרקע הוא בין היתר התנהלות של לוחמים במהלך הפרות סדר של פלסטינים שהובילו לפגיעה בחפים מפשע.

בצה”ל הבהירו כי גם לאחר כתיבת ההוראות החדשות, לחיילי צה”ל נשמרת מלוא הזכות להגיב באש חיה במקרה שהלוחמים חשים סכנת חיים.

תנועת רגבים מברכת על ההחלטה של צה”ל לשנות את נהלי הפתיחה באש מול כנופיות שודדי התחמושת בבסיסי צה”ל בדרום ומבריחי הסמים הגבול מצרים.

“זהו צעד ראשון בהשבת כושר ההרתעה לצה”ל ותחושת הביטחון ןהמסוגלות ללוחמים שידיהם נכבלו במשך שנים ארוכות”, אמרו בתנועה.

תנועת אם תרצו, המלווה את צעדת האמהות וממובילות המחאה הציבורית לשינוי הוראות הפתיחה באש: ”מברכים על השינוי החשוב בהוראות הפתיחה באש, סוף סוף חיילי צה”ל יוכלו לעצור את גניבת הנשקים מבסיסי צה”ל.

“עם זאת, הדרך עוד ארוכה להשבת ההרתעה: כל עוד חיילנו מופקרים בגבול עזה עם הוראות פתיחה באש שביניהן ובין הגנה על חיי הלוחמים אין שום קשר, הרי שחייהם עדיין בסכנה. כמי שמלווים את צעדת האמהות נמשיך ללחוץ ולקרוא לדרג הצבאי והמדיני לתת לחיילי צה”ל כלים להגן על עצמם!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה זאת ידיעה באתר חרדים
    14/11/2021 22:46
    מבט נוסף
  1. המיועד לאוכלוסיה ש-90% ממנה לא מתגייסים.