ח”כ דוד ביטן: ‘פירוק הממשלה היה טעות, שגנץ יבוא ונתקן מה שקרה’

הח"כ מהליכוד קורא לבני גנץ להקים ממשלה חדשה: "לא בקיא במו"מ הסמוי, אבל אני אומר בגלוי - שיבוא ונתקן" • על חוק הגבלת כהונה של ראש ממשלה: "אם החוק יהיה 8 שנים מלאות ולא שתי קדנציות - יש על מה לדבר" • הליכוד: "נתניהו שולל הגבלת כהונה, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו"
חרדים 10
י' כסלו התשפ"ב / 14.11.2021 09:31

ח”כ דוד ביטן אמר הבוקר (ראשון), בראיון לגלי צה”ל, כי לדעתו אחת הטעויות של הליכוד בשנה האחרונה היתה להתנגש עם יו”ר כחול לבן השר בני גנץ ולפרק את הממשלה.

ביטן: “זאת הייתה טעות לפרק את הממשלה עם גנץ, אבל לא רק שלנו, אלא של שני הצדדים – ועכשיו נתניהו לא ראש ממשלה וגנץ לא ראש ממשלה”.

הוא הוסיף כי ניתן לתקן את המצב גם כיום ולאפשר לגנץ להיות ראש ממשלה. “אני לא בקיא במשא ומתן הסמוי, אבל אני אומר בגלוי – שיבוא ונתקן את מה שקרה בעבר”.

ביטן התייחס להצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער, שתעלה היום בוועדת השרים לחקיקה וקובעת הגבלה של שתי קדנציות למי שיכהן בתפקיד ראש הממשלה.

“אם החוק יהיה 8 שנים מלאות ולא שתי קדנציות – יש על מה לדבר. בשיחות עם נתניהו בעבר לא הייתה לו בעיה עם החוק, בתנאי שלא יחול רטרואקטיבית”.

מהליכוד נמסר בתגובה: “ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו. הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות