הראשל”צ: בא הטייס הזה, מעופף באוויר, עושה דברים. חוצפה

הגר"י יוסף על השר מתן כהנא: "באיזו חוצפה, איזה חוסר דרך ארץ. שיעשו דברים נגד הרבנים הראשיים? לא רק אני מתנגד" • על הרב דוד סתיו: "מרן אף פעם לא דיבר על רב עיר מילים כאלו קשות. מרן אמר על רב 'רשע'? שאין לו יראת שמים? שמסוכן ליהדות? פה הרב הוריד את הכפפות"
חרדים 10
י' כסלו התשפ"ב / 14.11.2021 08:31

הראשון לציון הרב יצחק יוסף תקף אמש (מוצאי שבת), במהלך שיעורו בבית הכנסת היזדים בירושלים, את השר לשירותי דת מתן כהנא ואת יו”ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, הרב של העיר שהם.

הגר”י יוסף זועם על הרפורמה בכשרות שאושרה בכנסת: “החוק החדש שהם עשו של הכשרות זה נורא ואיום. היום הרבנות הראשית מפקחת, ויש משגיח בכל מקום ומקום ומחלקת הונאה בכשרות. אם מישהו ישקר עלינו – יש לנו אפשרות לעשות לו קנסות, כל מיני דברים. זו מחלקה מאוד פעילה.

״ביום שיפתחו את הנושא הזה, יודעים מה יהיה עם בישולי גויים? חנויות שפתוחות בשבת ורצים לתת להם הכשר. זו פרצה חמורה ביותר. איך אתה יכול לסמוך על חנות שפתוחה בשבת שהביאו הכל כשר ושלא יבשלו בשבת?”

לפי דיווח בערוץ 7, הראשל”צ הוסיף ותקף: “רוצים שיביאו נשים שיהיו משגיחות של כשרות. איך אפשר? אישה חילוניה, לא דתייה. גם דתייה – זו צניעות בעם ישראל? הרב פיינשטיין כותב שאפשר, אבל הוא דיבר על הנהגה כללית? שאישה תשגיח כשרות? איפה שעת לילה מאוחרת, איפה הצניעות בעם ישראל? ובפרט שמביאים מכל הבא ביד. גם בצבא – הביאו כל מיני חיילות, נשים שלא דתיות, והן נהיו משגיחות כשרות. אין להן נאמנות”.

הגר”י יוסף התבטא במילים קשות על הרב דוד סתיו: “הפרצה הזו שכל רב שירצה ייתן כשרות – כל זה עושה שר הדתות כדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין עליו יראת שמים.

“מרן אף פעם לא דיבר על רב עיר מילים כאלו קשות. מרן אמר על רב שהוא רשע? שאין לו יראת שמים? שהוא מסוכן ליהדות? מעולם לא. הרב כיבד. פה לא, הרב הוריד את הכפפות”.

הראשל”צ הוסיף  כי השר כהנא עושה הכל כדי למצוא חן בעיניו של הרב סתיו: ״שיהיה לו הכשר של רבני צהר. ומי יודע איזה חורבן זה יהיה? פה אנחנו מכריזים בפני הציבור היקר – לא לסמוך על כל הכשר והכשר. רק על הכשרים טובים. ורבני ערים שהם רבני טובים. לא חסר כאלו שהם ציונים. אני מזהיר את הציבור, לא לסמוך על הכשרים שזה חורבן גדול מה שהם רוצים לעשות. איזה פרצות חמורות יש בדברים האלו.

“הרבנות הראשית מסרה את הנפש על זה, ובא הטייס הזה, מעופף באוויר, עושה דברים. באיזו חוצפה, איזה חוסר דרך ארץ. שיעשו דברים נגד הרבנים הראשיים? לא רק אני מתנגד. גם עמיתי האשכנזי מתנגד, נפגש איתו, הוא טעה, ומודה בזה. הוא חשב שיצליח להשפיע עליו. איזה להשפיע? הם באו עם אג’נדה, לסמוך על הרב של שהם. זה התורה שלנו? השם ירחם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות