מאות לאומנים בפולין שרפו הסכם היסטורי – וצעקו: “מוות ליהודים”

מאות לאומנים פולנים התכנסו ביום העצמאות של המדינה, שרפו מסמך שניתן לקהילה היהודית בפולין במאה ה-13 שמגן על זכויות היהודים - תוך שהם קוראים קריאות אנטישמיות • השר לפיד: "מצפה מממשלת פולין לנקוט ביד קשה כנגד האנשים שלקחו חלק במופע השנאה המזעזע הזה"
חרדים 10
ט' כסלו התשפ"ב / 13.11.2021 19:39

מאות פעילי ימין קיצוניים זעקו ביום חמישי בעיר קאליש בפולין קריאות ‘מוות ליהודים’ – ושרפו מסמך של הסכם היסטורי שמגן על זכויות יהודי פולין שניתן לקהילה היהודית במקום במאה ה-13.

האירוע האנטישמי המחריד התרחש ביום העצמאות של פולין ועורר ביקורת קשה על הרשויות בעיר – על שאפשרו לקיים את האירוע.

סרטונים ברשתות החברתיות תיעדו, כיצד פעיל ימין קיצוני שפך נוזל דליק על הספר שמסמל את ‘חוק קאליש’, והצית אותו –  בזמן שהקהל הריע וצעק “מוות ליהודים”.

אחד הנואמים בהפגנה תקף את היהודים, אותם כינה “האספסוף דובר הפולנית”, שזומם לטענתו מזימות “נגד הפולנים במולדת שלהם”.

הוא הבטיח: “נרדוף את ההמון דובר הפולנית ונהדוף אותו אל ישראל”.

מעיריית קאליש נמסר, כי היא חששה לפזר את המפגינים משום שלדעתה האירוע היה הופך אלים יותר.

לאחר פרסום הסרטונים והתמונות ברשתות החברתיות, משטרת פולין הודיעה על פתיחת בדיקה. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, זוהו קרוב ל-70 מהאנשים שלקחו  חלק באירוע – והם יזומנו לחקירה.

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה לאירועים האנטישמים בפולין: “האירוע האנטישמי המחריד בפולין מזכיר לכל יהודי בעולם את עוצמת השנאה ואת הסכנה שטמונה בעולם, אם לא גודעים אותה בצורה חדה ובלתי מתפשרת.

“הגינוי החד משמעי של גורמים פולנים הוא חשוב והכרחי, אני מברך על כך ומצפה מממשלת פולין לנקוט ביד קשה כנגד האנשים שלקחו חלק במופע השנאה המזעזע הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות