הזוג הישראלי שצילם את הארמון של ארדואן באיסטנבול יואשם בריגול

בית משפט בטורקיה האריך ב-20 יום את מעצרם של בני הזוג הישראלים, נטלי ומורדי אוקנין, שנעצרו באיסטנבול אחרי שצילמו ארמון המשמש את הנשיא ארדואן • נשיא המדינה הרצוג שוחח עם משפחתם של הזוג והרגיע: "פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו להשיב אותם במהרה הביתה"
נתן פרל
ט' כסלו התשפ"ב / 13.11.2021 18:09

בית משפט בטורקיה האריך בליל שבת ב-20 יום את מעצרם של בני הזוג הישראלים, נטלי ומורדי אוקנין, שנעצרו באיסטנבול על-ידי הביון הטורקי – אחרי שצילמו ארמון המשמש את הנשיא רג’פ טאיפ ארדואן.

מעצר המדריך שליווה את בני הזוג הוארך עד יום ראשון.

במהלך הדיון טען נציג הפרקליטות הטורקי כי בני הזוג צילמו לא רק את ארמונו וביתו הפרטי של ארדואן, אלא גם את עמדות האבטחה והמצלמות.

לטענתם, השניים סימנו את הצילומים, הדגישו אותם ושלחו לגורם שלישי, ולכן בכוונתם להגיש נגדם כתב אישום בגין ריגול.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם המשפחה ועדכן כי משרד החוץ ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג ופועל לשחרורם בכל הדרגים. “שר החוץ מבקש להדגיש כי בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית”, נמסר בהודעה.

הערב (מוצ”ש) שוחח נשיא המדינה יצחק הרצוג עם בני משפחתם של בני הזוג. בשיחה, ביקש נשיא המדינה לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה.

הרצוג חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה וכי הוא משוכנע בחפותם.

אתי, אחותה של הישראלית העצורה, סיפרה לבני הזוג ילד בן חמש שנמצא על הספקטרום ולא הצטרף לטיול. “אמא שלו הייתה מתקשרת אליו כל כמה שעות ומדברת איתו בסקייפ. עכשיו הילד בהלם וכל הזמן שואל: ‘איפה אבא ואמא?’. אנחנו לא יודעים מה להגיד לו. זה שובר לנו את הלב. אנחנו מתחננים למי שיכול לעזור להם”.

בריאיון ל’כאן חדשות’ ציין עורך דינם ניר יסלוביץ’, כי אף שבני הזוג חשודים בריגול משום שצילמו את ארמון הנשיא ארדואן באיסטנבול, הוא מתקשה להאמין שיוגש כתב אישום בפרשה.

“זה סיפור קפקאי, אני מתאפק שלא לצחוק. איזה סוכן מוסד יצלם את ארמון הנשיא במהלך שיט?!”, תהה.

הוא הוסיף כי טורקיה נהגה בזלזול כלפי ישראל כשלא טרחה כלל לעדכן אותה במעצר שני אזרחיה. “אני עדכנתי בכך את שר החוץ לפיד, ורק אז נכנס משרד החוץ לעניינים והחל לטפל בנושא. איך היתה טורקיה מגיבה לו נהגה כך ישראל באזרחיה?!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות