הבדיקה הצילה: ביקשה להתחסן בשפעת – וגילתה שחלתה בסרטן

חייה של תמרה ניצלו בזכות ערנותה של ד"ר אדוה מנדלסון ש"זיהתה שיש ירידה קלה ברמות ההמוגלובין בדם - וזה הדליק לה נורה אדומה" • ""תפסנו את הסרטן רגע לפני שהמצב נהיה בלתי הפיך. הייתי בשוק, ובמקביל הרגשתי בת־מזל"
חרדים 10
ז' כסלו התשפ"ב / 11.11.2021 14:37

תמרה זפרני-קיסרר, בת 50 מרעננה, שלחה לפני כשנה בקשה לרופאת המשפחה שלה וביקשה הפניה לחיסון שפעת.

הרופאה, ד”ר אדוה מנדלסון, נתנה לה הפניה, וביקשה באותה הזדמנות שתיגש לבצע בדיקת דם.

“הרופאה זיהתה שיש ירידה קלה אך מגמתית ברמות ההמוגלובין בדם בין בדיקות שונות שעשיתי, וזה הדליק לה נורה אדומה. הנורה הזאת הצילה את החיים שלי”, סיפרה תמרה ל’ישראל היום’.

היא ניגשה לבצע בדיקות דם, שבהן התגלתה ירידה נוספות ברמות ההמוגלובין. “ירידה מגמתית של רמות ההמוגלובין בדם יכולה להעיד על דימום פנימי, שהוא אחד הסימנים המוקדמים של התפתחות סרטן המעי הגס בגוף”, הסבירה ד”ר מנדלסון. “לכן, מייד עם קבלת התוצאות ביקשתי מתמרה לקבוע תור לרופא גסטרו ולבצע בדיקת קולונוסקופיה”.

ברוגע ובשלווה הגיעה תמרה לבדיקה. “הייתי בטוחה שהכול יהיה בסדר. הדבר היחיד שחששתי ממנו הוא בדיקת הקולונוסקופיה, שהיא קצת לא נעימה”, תיארה את הרגעים לפני שעולמה עבר טלטלה. “הגעתי לרופא, ולאחר כמה בדיקות התברר שאני חולה בסרטן המעי הגס בשלב מתקדם, אך עדיין בר־טיפול. הייתי המומה מהאבחון. לא הרגשתי שום כאב או סממן פיזי שיכול להצביע על התפתחות מחלה בגוף שלי. הייתי בטוחה שלא ימצאו כלום.

“תפסנו את הסרטן רגע לפני שהמצב נהיה בלתי הפיך. הייתי בשוק, ובמקביל הרגשתי בת־מזל שהצלחנו לתפוס את זה בזמן. בעלי תמיד אומר לי: ‘הבדיקה הזאת הצילה לך את החיים'”.

ד”ר מנדלסון: “רופא המשפחה מכיר הכי טוב את המטופל, זו לא פעם ראשונה שהבדיקה הזו מצילה חיים”

תמרה החלה מייד לקבל טיפול. היא עברה ניתוח להסרת הגידול, ולאחר מכן סדרת טיפולים כימותרפיים. כיום היא מחלימה ועוברת תהליך שיקום.

ד”ר אדוה מנדלסון מסבירה: “תמרה גילתה אחריות אישית כשביקשה להתחסן לשפעת. בזכות הפנייה שלה שמתי לב גם לבדיקות הדם האחרונות שעשתה, ומשם הגענו עד לגילוי מציל החיים. חשוב להיות בקשר עם רופא המשפחה. הוא מכיר את המטופל הכי טוב, ויודע לשים לב לדברים קטנים וגדולים. זאת לא הפעם הראשונה שהבדיקה הזאת מוכיחה שהיא מצילה חיים. לכו להיבדק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות