תקווה? המשנה ליועמ”ש החדש: אנחנו לא שוללים הפרדה במעיינות

המשנה החדש של היועמ"ש, עו"ד גיל לימון, מתייחס לראשונה להפרדה בין גברים לנשים במעיינות: "השיח שהתקיים מול רשות הטבע והגנים בנושא שבנדון נקטע באיבו, וטרם הסתיים" • "מחוייב לעמדת הדרג המדיני רק אם זו עומדת בחוק"
יוני גרין
ז' כסלו התשפ"ב / 11.11.2021 12:50

פרסום ראשון בחרדים 10: המשנה ליועמ”ש החדש, ד”ר גיל לימון, מבהיר במכתב ששיגר לשי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’, כי בייעוץ המשפטי לא שוללים הפרדה במעיינות, אך ממתינים לתשובות מרשות הטבע והגנים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

על הצהרת השרה תמר זנדברג, לפיה  תתנגד לכל הפרדה, אומר המשנה ליועמ”ש כי הוא מחוייב לעמדת הדרג המדיני רק אם זו עומדת בחוק – זאת בניגוד לעמדת המשנה ליועמ”ש הקודמת, ששללה בכל תוקף את האפשרות לביצוע כל הפרדה במעיינות

וכך כותב המשנה ליועמ”ש החדש: “אנו בייעוץ המשפטי לממשלה רואים את תפקידנו לסייע לדרג המדיני להגשים את מדיניותו בגבולות הדין, ולסייע לדרגים המקצועיים למלא את תפקידם.

“בנסיבות העניין, וכפי שעו”ד דהרי הבהירה במכתבה הקודם, השיח שהתקיים מול רשות הטבע והגנים בנושא שבנדון נקטע באיבו, וטרם הסתיים. לעניין זה, אכן קיבלנו ביום 29.4.2021  את התייחסות רשות הטבע והגנים לחוות הדעת הראשונית בנושא מטעם המשנה לשעבר, גב’ דינה זילבר, אשר צורפה כנספח 4 לפנייתך; ואולם, בעקבות כך – ביקשנו התייחסות ממוקדת לפיילוט המתוכנן, והתייחסות כאמור לא התקבלה עד היום.

“כלומר, לעת הזו, בניגוד לאמור במכתבך, וכאמור במכתבנו אליך מיום 13.10.2021, אין בידינו עמדת מדיניות עדכנית מטעם רשות הטבע והגנים, ולכן, אין ביכולתנו להמשיך את הטיפול המשפטי בנושא.

“בנסיבות המתוארות, גם לא נדרשנו לסוגיה אותה העלית במכתבך, הנוגעת לסמכויות השרה לאיכות הסביבה ביחס לרשות הטבע והגנים. ככל שנקבל התייחסות מעודכנת מטעם רשות הטבע והגנים, הכוללת מענה לשאלות שהופנו אליהם בנושא, נשוב כמובן ונידרש לדברים לגופם”.

פי שדווח בחרדים 10, המשנה ליועמ”ש לשעבר, עו”ד דינה זילבר,  קבעה בהחלטה האחרונה שקיבלה בטרם פרישתה, כי החלטת רשות הטבע והגנים לאפשר רחצה נפרדת לגברים ולנשים בשמורות הטבע ‘עינות צוקים’ – התקבלה ללא סמכות.

בחוות הדעת שהנפיקה, המשתרעת על פני 14 עמודים, קבעה זילבר כי הפגיעה בשוויון הכרוכה בהנהגת שעות רחצה נפרדות לשני המינים “מחייבת הסמכה מפורשת בחקיקה ראשית, ואינה יכול להישען על סמכויות כלליות של רשות הטבע והגנים”. לאור כך, קידום הפיילוט של הרשות “מצריך מקור הסמכה מפורש בחקיקה”.

בעקבות כך, הודיעה רשות הטבע והגנים כבר בקיץ למשרד המשפטים, כי יש בכוונתה לקדם חקיקה להפרדה ברחצה. המכתב של הרשות יצא בעקבות החלטת משרד המשפטים להשהות את הפיילוט ולאחר שמטעם היועמ”ש הובהר כי לרשות אין סמכות לפעול ולאשר הפרדה ברחצה באתרי הטבע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות