“טישו מגולגל טבול בחומץ”: הודעה חריגה נגד הכזבים של “הרב” מב”ב

הוועדה למניעת הטעיות של משרד הבריאות פרסמה הבוקר אזהרה מיוחדת מפני מה שהיא מכנה "פרסומיו הכוזבים של 'הרב' אורי סופר" • טוען בפרסומיו כי "אף אחד לא מת מקורונה", ונוהג לנקוב בשמות אנשים שכביכול נפטרו מהחיסון - בעוד שבדיקה מעלה: מדובר בכאלו שלא חוסנו
תמי גיל
ז' כסלו התשפ"ב / 11.11.2021 11:13

הוועדה למניעת הטעיות של משרד הבריאות פרסמה הבוקר אזהרה מיוחדת מפני פרסומיו הכוזבים של “הרב” אורי סופר.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

באזהרה צוין, כי בין היתר מר סופר טוען בפרסומיו כי “אף אחד לא מת מקורונה”, וכי הוא נוהג לנקוב בשמות אנשים שכביכול נפטרו מהחיסון, בעוד שבדיקת הפרטים מעלה כי מדובר בכאלו שלא חוסנו.

הוועדה למניעת הטעיות מזהירה גם מפני הסתמכות על עצות שניתנו על ידו ובשמו לנדבקים בנגיף (“קחו נשימות של אדי אקונומיקה 3 פעמים ביום” – המלצה מסוכנת העלולה לגרום לדלקת כימית בדרכי הנשימה).

בהודעת המשרד נאמר: ״פרסומיו מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור והפרט״.

הנה ההודעה המלאה:

בעקבות פרסומים שונים של מר אורי סופר (הרב אורי סופר) בנושא נגיף הקורונה ודרכים להתמודדות, הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור במשרד הבריאות מבקשת להודיע כדלקמן:

1. אורי סופר אינו מחזיק ברישיון לעסוק ברפואה או במקצוע בריאות כלשהו. המידע המטעה הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות הציבור בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה או להתפרש כהמלצה או הוראה בעלת ערך רפואי.

2. בפרסומיו הישירים ו/או אלה הנעשים על ידי “מומחים” מטעם עצמם, מתיימר מר אורי סופר לייעץ לציבור, באופן ישיר ובמשתמע, על מהות מגיפת הקורונה שפוגעת בכל העולם, תוך העברת מידע מטעה על התחלואה בה, זאת בשעה שבישראל ובעולם כולו מתחוללת מגיפה הגובה קורבנות בכל רגע נתון, בכלל הגילאים, ואפילו באנשים בריאים. בכל העולם ובישראל, רופאים מומחים בעלי הרקע הרפואי המתאים לטיפול במגיפות – לומדים באופן תדיר מזה כשנה וחצי את המגיפה, ומתעדכנים בתהפוכות שבה, ובהתקדמותה המהירה והתפתחותה לווריאנטים החדשים.

זאת, כאשר רופאים וצוותים רבים של סיעוד ומקצועות הבריאות ובריאות הנפש נלחמים במגיפה באופן יומיומי במסגרות הקהילה ובמחלקות האשפוז, ומנסים למנוע
מוות או נזק בלתי הפיך לחולים בה – מבוגרים וילדים, בריאים ובעלי מחלות רקע כרוניות, נשים וגברים.

יתרה מזאת, גם המחלימים מהמחלה החריפה, לעתים נשארים בדרגת נזק המצריך שיקום פיזיקאלי, נשימתי ונפשי ממושך. זאת, כאשר רב עדיין הנסתר על הגלוי במחלה זו, לגבי ההשלכות העתידיות והנזק בטווח הארוך של עשרות שנים – בדומה להדבקה בווירוסים אחרים כהפטיטיס C הפטיטיס B ,הרפס, איידס ועוד.

3. מר סופר מתעלם מהידע המקצועי המתעדכן תדיר בכל העולם, מהעדויות של הצוותים ושל המשפחות אשר ראו את יקירם גווע לנגד עיניהם, ושל האנשים אשר חלו והצליחו לצאת מהשלב הקשה ולפנות לשיקום מצבם הגופני והנפשי, ומהסיכון האפשרי לנזק עתידי בטווח הארוך, ומתיימר לדעת טוב יותר, ומטעה ומסכן באופן בלתי אחראי את שומעיו.

4. מר סופר אף מתיימר להבין ולהמליץ להימנע מחיסונים – למרות הנזק והסכנה במחלה ולמרות ההוכחות ליעילות החיסונים בצמצום התחלואה הקשה. הוכחות אשר נאספות תדיר, נלמדות ומבוקרות ע”י רשויות מוסמכות ומקצועיות בעולם ובישראל, הן במחקרים המקדימים והן במהלך כל החודשים האחרונים – כאשר כבר חוסנו מאות מיליוני ברחבי העולם, כולל מיליוני אנשים בישראל.

5. הנזק לבריאות הצבור בהטעיה זו הוא רב, שכן הציבור איננו עשוי מקשה אחת, והוא מורכב מבני אדם רבים בעלי מאפיינים דמוגרפיים ומאפייני תחלואה שונים – קשישים, נשים בהריון, אנשים עם מחלות או תרופות מדכאות חיסון מלכתחילה, מחלות אונקולוגיות בשלבים שונים של תחלואה וטיפול, דכאון וחרדה ומתח נפשי, והשוהים במסגרות בהם סכנת ההדבקה גבוהה כפנימיות, בתי אבות, מסגרות טיפוליות ועוד ועוד.

כל אלה ורבים אחרים, שומעים את דבריו וסומכים עליו בהצגתו כ”רב ובעל ידע” – וזאת, כאשר אין לאמירותיו בסיס עובדתי עדכני או כל בסיס מקצועי.

דוגמה לאמירות מטעות ומסוכנות: “אף אחד לא מת מקורונה”, “אין אף ילד בארץ שניזוק מקורונה”, “החיסונים גורמים לעקרות”, “תתקשרו אלי, יש לנו תרופות שיעילות ב-%99″ ,”יש אלפי מתים מהחיסון”, “יש המון מתים בציבור החרדי מהחיסון!”, “משרד הבריאות מוחק את הודעות המדווחים על שיתוקים ותופעות לוואי חמורות!”, “בדיקות הוועדה לבדיקת הטעיית הציבור בפרסומי מוצרי בריאות, טכנולוגיות רפואיות ומקצועות הרפואה ה-PCR גורמות לסרטן”, “מחלימי סרטן חולים שוב בגלל החיסון”, “הבדיקות הסרולוגיות נועדו לאיסוף נתונים גנטיים על ילדיכם לצורך שמירה במאגר ממשלתי” ועוד אמירות רבות שאין להן כל קשר עם המציאות.

נמסרו על ידו ובשמו עצות כגון: “קחו גרגירי לבונה וזה מועיל ב-%100 מהמקרים נגד קורונה”, “אל תשמעו להוראות רופאי בית החולים”, “עדיף להידבק בקורונה ולהיות מחוסנים טבעי”, “גלגלו טישו טבול בחומץ תפוחים והכניסו לאף, זה משמיד את הנגיף”, “קחו נשימות של אדי אקונומיקה 3 פעמים ביום” – המלצה אשר יכולה לבדה לגרום לדלקת כימית בדרכי הנשימה העליונות והתחתונות וכוויות בדרכי העיכול העליונות.

אמירות אלה שקריות, מטעות ומסכנות את חיי ובריאות הציבור ואת הנוקטים בשיטות אלה למניעה ו/או טיפול בתחלואת הקורונה.

6. בפרסומיו מרבה לנקוב בשמות אנשים שלדבריו נפטרו מהחיסון, אולם מבירור הדברים עולה שחלקם נפטרו כתוצאה דווקא מהנגיף אחרי שלא חוסנו כלל או חוסנו חלקית, אחרים נפטרו ממחלות אחרות ואינו מפרט אף לא מקרה אחד שהנסיבות מצביעות על קשר בין החיסון לבין הפטירה.

7. מר אורי סופר מרבה לפרסם “מחקרים”, נתוני תמותה ותחלואה ממדינות העולם כביכול מהחיסון, ציטוטים שונים בשם משרד הבריאות ועוד – ולאחר שבדקנו עשרות מציטוטיו שהועברו אלינו הופתענו לגלות שאף לא ציטוט אחד משקף את המציאות.

כולם נמצאו ציטוטים מעוותים או שקריים לחלוטין. וכן מפרסם באורח קבע חוות דעת בשם “רופאים בכירים” שמתבררים כמי שאין להם הכשרה ולו המינימלית ביותר
בתחומים בהם מר סופר מייחס אליהם.

8. משרד הבריאות מזהיר כי הפועלים על פי פרסומיו, עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך סיכון עצמם והסובבים אותם, והפרת תקנות החירום החוקיות והמלצות משרד הבריאות וגורמי הרפואה המתעדכנות תדיר בהתאם להיקפי התחלואה ולידע המקצועי הנצבר. בכך פרסומיו מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור והפרט.

מידע מקצועי ועדכני על נגיף הקורונה והחיסונים ניתן למצוא בקישור כאן  ובניירות העמדה של האיגודים הרפואיים הרשמיים.

לבירורים ומידע נוסף ניתן לפנות למוקד קול הבריאות 5400 *ולאתר הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסום מוצרי בריאות במשרד הבריאות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סתימת פיות
    19/11/2021 01:38
    פושטק
  1. מעניין למה משקעים כזה הרבה אנרגיה…

  2. איזו כתבה שיקרית
    19/11/2021 11:17
    חתיך אש מגיל 6
  3. במקרה ראיתי סירטון שלו שהוא צוחק על מה שמשרד הבריאות אמר עליו.. בכל מקקה הוא הולך להגיש תביעה ונראה אצל מי הצדק.. מישומה אני דיי סומך עליו הוא אף פעם לא איכזב בניגוד לפאשלות שהיו למשרד הבריאות…