ניצחון שני הערב לאופוזיציה: אושר חוק המגדיר את ההסתה נגד חרדים

החוק של ח"כ יעקב אשר, שמגדיר הסתה נגד חרדים כעבירה פלילית - אושר בקריאה טרומית במליאה: 33 ח"כים הצביעו בעד, 32 נגד • אשר: "הציבור החרדי קיבל היום אופק שיבטיח כי דמו לא יופקר עוד. מיליון חרדים לא יהיו נתונים למשיסה" • בצלמו: "נדאג שכל מי שיפגע בחרדי ייענש"
אריה ריבקינד
ו' כסלו התשפ"ב / 10.11.2021 20:32

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית, את הצעת ‘חוק הגזענות’ של ח”כ יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס – המגדיר הסתה נגד חרדים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

למרות התנגדות הקואליציה, לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 33 מול 32 מתנגדים, וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. זו מפלה שניה לקואליציה בערב אחד.

לפי הצעת החוק, מוצע להרחיב את הגדרת הגזענות בחוק העונשין כך שתכלול גם התייחסות ספציפית לאוכלוסייה החרדית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “לאחרונה אנו עדים לתופעה מתרחבת של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית. בפרט חמורים המקרים בהם ההסתה מתבצעת על ידי נבחרי ציבור מתוך מטרה לפלג את העם ובכך להשיא רווח פוליטי, תוך פגיעה בציבור שלם ובאחדות העם. לפגיעה זו יש גם השלכות נוספות ובהם השתרשות תופעת הגזענות בחברה כלפי האוכלוסייה החרדית.

“בעקבות הסתה לגזענות חמורה שהתבצעה לאחרונה על ידי נבחר ציבור כלפי האוכלוסייה החרדית, הוגשה תלונה לפרקליטות המדינה. בתשובת הפרקליטות צוין שעל פי הגדרות חוק העונשין יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות כלפי האוכלוסייה החרדית, שכן הגדרות החוק קובעות כגזענות רק מקרים בהם הגזענות היא בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי אתני – והאוכלוסייה החרדית אינה נבדלת בצבעה, גזעה או במוצאה הלאומי-אתני.

“בעניין זה יצוין שהאוכלוסייה החרדית אמנם אינה נבדלת בשל צבע עורה וכו’ אך היא נבדלת בלבושה ובאורחות חייה כך שאין רציונל להחריגה מהוראות החוק.”

ח”כ יעקב אשר הגיב לאישור בקריאה טרומית: “הצדק נראה וגם נעשה, הציבור החרדי קיבל היום אופק שיבטיח כי דמו לא יופקר עוד וכי מיליון אזרחים חרדים לא יהיו נתונים למשיסה בידי פוליטיקאים משתלחים ומסיתים. הגיע הזמן שנבהיר כי דין אחד לכל אזרחי ישראל באשר הם”.

כזכור, לפני מספר שנים הודיע ראש העיר טבריה דאז, רון קובי, כי לא יאשר כניסת חרדים לעיר.

בעקבות כך פנה שי גליק, מנכ”ל בצלמו, ליועמ”ש להעמידו לדין על עבירת הסתה לגזענות.

אולם להפתעתו קבעה המשנה לפרקליט המדינה לעניינים מיוחדים, נורית ליטמן, כי אין עבירת גזענות כלפי חרדים.

בעקבות כך יזם ח”כ יעקב אשר מיהדות התורה תיקון לחוק הגזענות אשר קובע במפורש שחוק הגזענות יחול גם כלפי הציבור החרדי ומי שיפגע בחרדי על רקע דתו יניתן יהיה להעמידו לדין על כך.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “מודה לידידי ח”כ יעקב אשר על דחיפת החוק והעברתו. החוק לא מקנה שום פריוולגיה לחרדים. רק משווה אותם לשאר האוכלוסייה. כמו שאסור לפגוע באף מיעוט מעתה יאסר לפגוע גם בחרדים. נמשיך ונעקוב שהחוק אכן יקודם וייושם ונדאג שכל מי שיפגע בחרדי יענש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרד
    10/11/2021 22:10
    חרד
  1. ומה עושים לחרדים שצועקים נאצים יתנו להם מענק.