מאסר עולם: שני חוטפי הילדים מ’לב טהור’ הורשעו בכל האישומים

שלוש שנים אחרי שחטפו אח ואחות קטינים מברוקלין למקסיקו, בעיצומו של יום השבת, חבר המושבעים בבית המשפט בארה"ב הרשיע את שני החוטפים - נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר - בכל ששת האישומים נגדם • צפויים לגזר דין של מאסר עולם
נתן פרל
ו' כסלו התשפ"ב / 10.11.2021 20:12

נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, שני בכירים בלב טהור שהיו מעורבים בחטיפה, נמצאו אשמים בכל ששת האישומים בהם התמודדו.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לפי דיווח באתר ‘ישיבה וורלד’, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, שני מנהיגי כת ‘לב טהור’, שעמדו לדין בגין חטיפת שני ילדים בשנת 2018, נמצאו אשמים על ידי חבר מושבעים בכל ששת סעיפי כתב האישום – וכעת הם עומדים בפני מאסר עולם.

גזר הדין יינתן מאוחר יותר.

רוזנר והלברנץ הורשעו בחטיפת אח ואחות קטינים שעזבו עם אמם את כת ‘לב טהור’ – מברוקלין למקסיקו, בעיצומה של שבת. הלברנץ והילדים היו מחופשים לגויים בעת החטיפה. הוא נלכד על ידי הרשויות במקסיקו, בשיתוף פעולה עם סוכני ה-FBI, מיד לאחר שנחת עם הילדים בשדה בתעופה במקסיקו.

החטיפה התרחשה בליל שבת. אנשי ‘לב טהור’ נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר בברוקלין. הילדים החטופים הוסעו משם לשדה תעופה במדינת פנסילבניה, ומשם המריאו למקסיקו סיטי בשבת.

לפי כתב האישום, הם חטפו את הקטינים מאמם, התעללו, הרעיבו, וגזלו את חירותם.

התובעת האמריקנית אודרי שטראוס, אמרה כאשר הוגש כתב האישום נגדם בשנת 2019: “הנאשמים עסקו בחטיפה של נערה קטינה באמצע הלילה, והעבירו אותה את הגבול למקסיקו על מנת לאחד אותה עם ‘בעלה’ הבוגר, כדי להמשיך את הקשר ביניהם. ההאשמות הללו מעבירות מסר ברור שלא נסבול ניצול של ילדים.

כמה חברים נוספים מכת ‘לב טהור’ נעצרו בקשר לפרשה, בהם האחים יואל, יעקב ושמואל וינגרטן, שנעצרו על ידי רשויות גואטמלה מוקדם יותר השנה. הם צפויים להיות מוסגרים לארצות הברית, שם יעמדו בפני כתב אישום ומשפט.

על פי הדיווחים, שלושה עצורים אחרים מהכת משתפים פעולה עם הרשויות בארה”ב.

כת ‘לב טהור’ הוקמה על ידי שלמה הלברנץ, חוזר בתשובה ישראלי, בשנות ה-80. הוא טבע למוות בנער במקסיקו בשנת 2017. מאז עברה ההנהגה לידי בנו נחמן הלברנץ, יחד עם מאיר רוזנר, יענקל ויואל וינגרטן.

מומחים לכת אומרים, כי הלברנס הבן קיצוני ואגרסיבי אף יותר מאביו המנוח.

הכת עברה במהלך השנים מניו יורק לקנדה, ומשם לגואטמלה. בשבועות האחרונים הם ניסו להגיע לאיראן אך נבלמו. מאז הם נודדים במדינות באירופה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ישתבח שמך לעד מלך מלכי המלכים עושה צדקות!
    11/11/2021 00:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שנתבשר בשורות טובות,שיתפסו את כל שאר המפלצות הארורות ימ”ש שמתעללים בילדים ומפרקים משפחות!!!!! דמעות הילדים הטהורים לא שבות ריקם!!!!!לא נניח לכם ולא משנה היכן תהיו.