בג”ץ נגד המדינה: תנמקו. מדוע לא לדחות גזרת המעונות לשנה הבאה?

העתירות נגד ביטול הסבסוד למעונות היום של האברכים: בג"ץ דורש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את החלת הקריטריונים רק החל מהשנה הבאה • עו"ד זלמן בלאק: "כצפוי בג"ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי"
חיים טוויל
ו' כסלו התשפ"ב / 10.11.2021 15:19

בית המשפט העליון דן היום (רביעי) בעתירות שהוגשו נגד רפורמת מעונות היום שגובשה במשרד האוצר, אשר פוגעת בעיקר במשפחות של אברכים – והוציא צו על תנאי נגד החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

ארגון ‘אמת ליעקב’ בירך על החלטת בג”ץ בעתירה שהגיש נגד ביטול המימון למעונות היום, לדרוש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את החלת הקריטריונים רק החל מהשנה הבאה.

עו”ד זלמן בלאק שייצג את הארגון בעתירה הגיב: “כצפוי בג”ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלות המעונות, ולכן הוא דרש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את הכנסת הקריטריונים החדשים לתוקף רק לשנת הלימודים הבאה. אנו מקווים כי המדינה תחזור בה מההחלטה הרעה והחפוזה הזו”.

עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, המייצגים קבוצת עותרים בבג”ץ נגד ‘גזרת המעונות’ של ילדי האברכים: “אנו מברכים על הצו שהוציא היום בג”ץ תחת ידו. מדובר בסעד מתחייב ומתבקש לאור שינוי התבחינים תוך כדי שנת הלימודים, ותוך פגיעה בהסתמכות המשפחות החרדיות ומפעילי המעונות”.

עורכי הדין הוסיפו: “אנו מצפים שהמדינה תתעשת ותקבל את עמדת בית המשפט, ולמצער כי בית המשפט יהפוך את הצו לקבוע”.

ח״כ משה ארבל: “אני מברך על החלטת בג״צ מהיום ליתן צו על תנאי בנושא סבסוד המעונות לאברכים. ההחלטה מעידה כאלף עדים על חוסר המקצועיות של איווט ליברמן וחבריו בהליך קבלת החלטות המונע משנאת חרדים ולומדי תורה” .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעונות
    10/11/2021 16:12
    מנחם
  1. מה שמות של יועצי משפטים של האוצר והעבודה והכלכלה שאישרו מה שבגץ פסל????הם שונאים את החרדים כמו הרשע ימח שמו .תפרסמו אותם…..