המשטרה: ‘הרב ברלנד נתן ההוראות ושלח את החוטפים והרוצחים’

מעצרו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הוארך ב-6 ימים • אחד החשודים בתכנון המעשה ומתן ההנחיות לחשודים האחרים - שוחרר למעצר בית • מעצרו של החשוד שהודה שהיה הנהג הוארך בחמישה ימים • המשטרה: ישנם חשודים נוספים שטרם נעצרו • קיימת ראיה שהייתה כוונה לרצוח
חרדים 10
ו' כסלו התשפ"ב / 10.11.2021 13:51

חקירת הרצח של אברהם אדרי וההיעלמות של ניסים שטרית ז”ל: נציג המשטרה אמר היום (רביעי) בדיון הארכת המעצר של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, כי הוא היה המשלח ונתן את ההוראות לחוטפים ולרוצחים – אך לא נכח בעת המעשים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, השופט החליט לשחרר למעצר בית את אחד החשודים, שהמשטרה מייחסת לו את תכנון המעשה ומתן ההנחיות לחשודים האחרים.

המשטרה הודיעה כי תערער על ההחלטה.

לפי דברי המשטרה בדיון, ישנם חשודים נוספים שטרם נעצרו.

במשטרה אמרו כי יש ראיה שהייתה כוונה לרצוח, אך הפרקליטות צריכה לבחון האם יש תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום – וזה יעשה בשבוע הבא.

כפי שדווח בשבוע שעבר, אחד החשודים בחטיפה וברצח של ניסים שטרית ז”ל הודה בחקירה כי היה הנהג במהלך הנסיעה לזירת הרצח ביער, אך הכחיש מעורבות ברצח עצמו. מנגד יש שני חשודים אחרים שקושרים אותו לעבירת הרצח עצמה.

מעצרו של החשוד שהודה שהיה הנהג הוארך בחמישה ימים.

השופט ציין בדיון, כי יש אפשרות שלאחר מכן ישקל שחרורו לחלופת מעצר. עוד אמר השופט כי יש מחלוקת צרה באשר לחלקו של החשוד ובאשר ליסוד הנפשי של החשוד.

אתמול פורסם ב’כאן חדשות’, כי הרב ברלנד, העביר מסר לחסידיו מהכלא, בו נכלא לחמישה חודשים בפרשת העושק: “אני מבין שהסיפור נגמר. הרבה אנשים העידו נגדי והחוקרים סיפרו לי שיש ראיות נגדי. אני מקווה שהאמת תצא לאור. רוצה שהסבל שלי בכלא ייגמר”.

עוד פורסם אמש, כי במשטרה מעריכים שהסיכוי למצוא את שרידי גופתו של ניסים שטרית ז”ל – קלוש, אך החיפושים נמשכים.

לפני שלושה שבועות פתחה המשטרה בגל מעצרים של חשודים שהיו קשורים בעבר לקהילת ‘שובו בנים’, בחשד למעורבות במקרי הרצח והיעדרות של נסים שטרית ואבי אדרי ז”ל בשנת 1986 ו-1990.

בהמשך נעצר גם הרב ברלנד עצמו נעצר וקשר את עצמו לחשדות נגדו.

ביום חמישי האחרון דווח ב’כאן חדשות’, כי החשוד שהתוודה בפני החוקרים על חלקו והפליל שלושה חשודים אחרים, ביצע שחזור של החטיפה מהדירה שאליה פותה שטרית ז”ל להגיע על ידי אחת החשודות – מי שכונתה ‘נערת הפיתוי של שובו בנים’ – ועד ליער שבו נרצח ונקבר.

כמו כן, הפגישו החוקרים את הרב ברלנד עם החסיד שהתוודה, כדי להשיג פרטים נוספים מהאירוע – ובראשם מקום קבורתו של הנער. אך עד כה ללא תוצאות.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב????
    10/11/2021 14:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שחררו את התואר המקודש מחלאת האדם הזה

  2. עדיין קוראים לו "הרב"?
    10/11/2021 17:13
    מר בחור
  3. מה הוא צריך לעשות כדי שתפסיקו לכנות אותו “רב”?

  4. רב
    11/11/2021 07:45
    שמעון
  5. תפסיקו לבזות את התואר רב